XT of X.0?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Alpine
Mountainbiker

Post by Alpine »

ik heb de x9 deraileur en ik kan spijtig genoeg alleen in het onderste een kcnc wieltje steken.

heb ook een 1500 km met de originele gereden en die waren volledig op.

Heb bovenste door origineel vervangen want dat gaat niet anders maar in de onderste kcnc wieltje met keramische lager.

Maar nu naar 1000 km enkel wat lak af van dat wieltje niks voor de rest niks aan te zien af om de maand is te goei proper maken en da draait als nieuw en dat andere originele (plastieke rommel) is bijna helemaal weg.

Ik ben er sterk aan over aant twijfelen om in de toekomst XO te gaan halen en er 2 kcnc wieltjes in te steken.

Als je ziet wat ze vragen voor de originele deraileur wieltjes vragen haal je er dat gemakkelijk terug uit.
Kr1stof
Mountainbiker

Post by Kr1stof »

manitou. wrote:
Wimbeest wrote:Mijn XTR derriewielkes zijn ook ramversleten. De originele kosten dus €26 bij bike-components.

Iemand ervaringen met BBB of Tackx als alternatief? (blijkbaar maar rond de €10 a €15)
Wim, bij bike-components heb voor voor 9.95€ de gewone alu wieltjes van KCNC en voor 19.50€ die alu's met cermaische lagers
26 euro per paar XTR wielekes.
Die van KCNC is per stuk..
pvg
Mountainbiker

Post by pvg »

TIP: steek in de sram achter derries tackx wieltjes, deze zijn verkrijgbaar voor XO en X9,ik rij in de winter/herfst met de tackx wieltjes en in de zomer/lente met de origineel sram, zo rij je een gans jaar met 2 sets wieltjes.
Bij een voorderrie gaat mijn voorkeur uit naar een xt, heb XO gripshift (veel goedkoper dan sram shifters en werkt PERFECT) in combi met X9 achterderrie en xt voorderrie.Heb voordien een X9 voorderrie gehad, constant miserie vooraan om te schakelen, vervangen door xt en problemen opgelost.
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

wallywalvis wrote:als je af en toe wat kracht zet op je pedalen, en dus ook extra wrijving op je wieltjes, is het zeker normaal dat deze na goei half jaar beginnen te verslijten. heb net nieuwe xtr derailleur, denk een goede 300 km mee gereden en onderste wieltjes is bijna aan vervanging toe. hoe duurder je in materiaal gaat, hoe lichter de onderdelen (en dus ook minder/zwakker materiaal) en dus hoe gevoeliger aan slijtage.het is dus logisch dat je met je lx langer hebt gereden. waarschijnlijk reed je toen ook minder goed en dus 'zuiniger' op je wieltjes. en je mudbike gebruik je niet zoveel (vermoed ik he ;) dus is het normaal dat deze minder snel verslijten.
maar het is ook maar uit ervaring dat ik spreek, dus je moet het niet eens zijn :)
grtzs
De kracht die je op de pedalen zet heeft absoluut geen invloed op de wrijving op je derrie-wieltjes, omdat deze op het 'losse' gedeelte van de ketting staan.
pvg wrote:TIP: steek in de sram achter derries tackx wieltjes, deze zijn verkrijgbaar voor XO en X9
Er zijn, bij mijn weten, geen Tacx wieltjes voor de X9 derrie van na 2005. Je kan wel de Tacx wieljes voor de X7 nemen, maar dan moet je wel het gat uitboren van het onderste wieltje.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Vandaag de eerste keer deftig gaan rijden met de X.0-setup.
Is echt wel fantastisch hoe precies en snel dat allemaal schakelt.
Ik wou eigenlijk een XT-voorderrie, maar Sven van S-Bikes heeft er een X.9 op gezet omdat hij dat mooier vond op de fiets.
De X.9 schakelt perfect en stukken preciezer dan de Deore die er voordien op zat, dus nog geen reden tot klagen daarover tot nu toe.
pvg
Mountainbiker

sram of shimano

Post by pvg »

Inderdaad X7 wieltjes nemen en gat uitboren,of de tacx t4080, heb zelf nu al enkele (modder) weken bbb wieltjes gestoken en deze blijven tov originele sram ook goed presteren.
Post Reply