headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Ik denk nergens
ik heb ook al gezocht
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

goed bewaard geheim blijkbaar #-o

ik blijf zoeken , en mocht ik ergens iets vinden hoor je't hier wel ...

heeft iemand ergens al's een doorsnede of onderdelenlijst met figuren tegengekomen ?
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

As 113 of 118 mm ???

tjiens ...... wat is dan die 68 of 73 mm ?

met andere woorden ==> welke moet op m'n Dale ?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Dit is wel veel te ver off topic. :-D

De waarde 68-73 is de diameter van je brackethuis, dat hangt dus af van je frame

De waarde die daarop volgt 108-113-... of alle mogelijk variaties, hangt af ifv de fabrieksopgaven van je crankstel
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Welke crankstel? welke as? Bracketbreedte 68mm is altijd bij cannondale.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

dr paaj wrote:Welke crankstel? welke as? Bracketbreedte 68mm is altijd bij cannondale.
dacht ik ook , had m'n XT gewoon met 1 spacer links , 2 rechts en hup klaar ...

maar als nu blijkt dat er ook nog's 108 - 113 - 118 enz bestaan #-o

sorry voor dit intermezzo , dacht hier zitten de "Cannondale bollebozen " toch op ... hoefde ik niet nog's een topic te starten :oops:
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

108-113-118 is de aslengte.... Dit is afhankelijk van je crank en kettinglijn.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

On topic: ik heb er eens siliconespray ingespoten.
En hij heeft op 60 km niet laten afweten =D>
Eindelijk nog eens kunnen genieten van een goed verende vork, wist niet dat hij zo goed was.
Ik denk dus dat die siliconespray de dichtingen terug soepeler maakt en zo beter afsluiten.
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Het het ook zonet voorgehad : platte headshok. De headshok is geen twee jaar oud, nooit met de hogedrukreiniger gewassen, nooit gaatjes in de boot (rubberen balg), maandelijks gesmeerd,...kortom perfect onderhouden volgens fabrieksvoorschriften.

Oorzaak volgens Pro-Bike (Tervuren) : vocht + modderinsijpeling waardoor er krasjes op de binnenunit zijn gekomen, met als gevolg luchtverlies.

Totale kost 115 euro (60 euro smering en dichtingsringen ; 55 euro voor de binnenunit, plus een nieuwe veer).

Volgens Pro-bike is zoiets normaal, maar ik denk er toch het mijne van hoor ! Ik vind 110 euro 'normale' onderhoudskost buitenproportioneel voor een vork die zich nog steeds profileert als één van de toppers, zoch zeker al na een kleine 2 jaar. Bovendien is 110 euro meer dan 1/5 van de nieuwprijs van de vork.

@andere c'dalers: wat denken jullie hiervan ?
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Op mijne nieuwe C'dale F400 was die al volledig kapot na 2 weken fietsen of 300km...in Tervuren(pro-bike) hebben ze onder garantie er dan een nieuwe ondergezet. Het gaat over een HeadShok Super Fatty Ultra DL fork. Moest wel een volledige maand wachten op deze garantie herstelling...dus geen C'dale om te fietsen gedurende een volledige maand ...en dat is lang :(

Nu hoop ik dat de nieuwe Fatty wel goed blijft werken, want eerlijk gezegt, heb ik mijn vertrouwen in deze vork verloren...ik vind trouwens dat deze al ver inzakt bij gewoon op de fiets te zitten, zonder te rijden?
Ik weet niet of dit normaal is?

In ieder geval mijne cube met een RockShox Tora 318 , werkt in alle opzichten superieur aan de headshok ...dat weet ik wel !

Cannondale wordt volgens mij veel te duur aan de man gebracht ,alhoewel ik de afwerking v/hun kaders wel kan appreciëren.Tot hiertoe heb ik nog geen enkel andere bike gezien die een cannondale evenaard, wat framebouw betreft...maar hun vorken ?...ja, dat is een ander paar mouwen...ik lees dat er toch veel bikers problemen (incluis ik)hiermee ondervinden.
Als je dan de kostprijs bekijkt kan je stellen dat Cannondale=duurkoop, en eigenlijk haal je voor veel geld een probleembike in huis...op het kader na natuurlijk.
Post Reply