Ik denk nergens
ik heb ook al gezocht
headshok vering verliest lucht
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
dacht ik ook , had m'n XT gewoon met 1 spacer links , 2 rechts en hup klaar ...dr paaj wrote:Welke crankstel? welke as? Bracketbreedte 68mm is altijd bij cannondale.
maar als nu blijkt dat er ook nog's 108 - 113 - 118 enz bestaan
sorry voor dit intermezzo , dacht hier zitten de "Cannondale bollebozen " toch op ... hoefde ik niet nog's een topic te starten
- Hagelander
- Mountainbiker
Post by Hagelander »
Het het ook zonet voorgehad : platte headshok. De headshok is geen twee jaar oud, nooit met de hogedrukreiniger gewassen, nooit gaatjes in de boot (rubberen balg), maandelijks gesmeerd,...kortom perfect onderhouden volgens fabrieksvoorschriften.
Oorzaak volgens Pro-Bike (Tervuren) : vocht + modderinsijpeling waardoor er krasjes op de binnenunit zijn gekomen, met als gevolg luchtverlies.
Totale kost 115 euro (60 euro smering en dichtingsringen ; 55 euro voor de binnenunit, plus een nieuwe veer).
Volgens Pro-bike is zoiets normaal, maar ik denk er toch het mijne van hoor ! Ik vind 110 euro 'normale' onderhoudskost buitenproportioneel voor een vork die zich nog steeds profileert als één van de toppers, zoch zeker al na een kleine 2 jaar. Bovendien is 110 euro meer dan 1/5 van de nieuwprijs van de vork.
@andere c'dalers: wat denken jullie hiervan ?
Oorzaak volgens Pro-Bike (Tervuren) : vocht + modderinsijpeling waardoor er krasjes op de binnenunit zijn gekomen, met als gevolg luchtverlies.
Totale kost 115 euro (60 euro smering en dichtingsringen ; 55 euro voor de binnenunit, plus een nieuwe veer).
Volgens Pro-bike is zoiets normaal, maar ik denk er toch het mijne van hoor ! Ik vind 110 euro 'normale' onderhoudskost buitenproportioneel voor een vork die zich nog steeds profileert als één van de toppers, zoch zeker al na een kleine 2 jaar. Bovendien is 110 euro meer dan 1/5 van de nieuwprijs van de vork.
@andere c'dalers: wat denken jullie hiervan ?
Op mijne nieuwe C'dale F400 was die al volledig kapot na 2 weken fietsen of 300km...in Tervuren(pro-bike) hebben ze onder garantie er dan een nieuwe ondergezet. Het gaat over een HeadShok Super Fatty Ultra DL fork. Moest wel een volledige maand wachten op deze garantie herstelling...dus geen C'dale om te fietsen gedurende een volledige maand ...en dat is lang
Nu hoop ik dat de nieuwe Fatty wel goed blijft werken, want eerlijk gezegt, heb ik mijn vertrouwen in deze vork verloren...ik vind trouwens dat deze al ver inzakt bij gewoon op de fiets te zitten, zonder te rijden?
Ik weet niet of dit normaal is?
In ieder geval mijne cube met een RockShox Tora 318 , werkt in alle opzichten superieur aan de headshok ...dat weet ik wel !
Cannondale wordt volgens mij veel te duur aan de man gebracht ,alhoewel ik de afwerking v/hun kaders wel kan appreciëren.Tot hiertoe heb ik nog geen enkel andere bike gezien die een cannondale evenaard, wat framebouw betreft...maar hun vorken ?...ja, dat is een ander paar mouwen...ik lees dat er toch veel bikers problemen (incluis ik)hiermee ondervinden.
Als je dan de kostprijs bekijkt kan je stellen dat Cannondale=duurkoop, en eigenlijk haal je voor veel geld een probleembike in huis...op het kader na natuurlijk.
Nu hoop ik dat de nieuwe Fatty wel goed blijft werken, want eerlijk gezegt, heb ik mijn vertrouwen in deze vork verloren...ik vind trouwens dat deze al ver inzakt bij gewoon op de fiets te zitten, zonder te rijden?
Ik weet niet of dit normaal is?
In ieder geval mijne cube met een RockShox Tora 318 , werkt in alle opzichten superieur aan de headshok ...dat weet ik wel !
Cannondale wordt volgens mij veel te duur aan de man gebracht ,alhoewel ik de afwerking v/hun kaders wel kan appreciëren.Tot hiertoe heb ik nog geen enkel andere bike gezien die een cannondale evenaard, wat framebouw betreft...maar hun vorken ?...ja, dat is een ander paar mouwen...ik lees dat er toch veel bikers problemen (incluis ik)hiermee ondervinden.
Als je dan de kostprijs bekijkt kan je stellen dat Cannondale=duurkoop, en eigenlijk haal je voor veel geld een probleembike in huis...op het kader na natuurlijk.