Klikpedalen versus 'haken' ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

yajop wrote:
Tolueen wrote:
yajop wrote:neem wel de plaatste met nr 56 aan het eind, die klikken los in alle richtingen,
dat begrijp ik niet: wat bedoel je?
Er staat een nummer op je plaatje dat onder je schoen moet, neem SPD met nr 56(ik kijk het straks thuis ff na)die klikken los naar alle kanten, terwijl de plaatjes bv met nr 51 maar enkel naar buiten losklikken,ik dacht dat die 6 staat voor 6 graden speling.
deze info heb ik persoonlijk gekregen van gert Bullen en die zal het wel weten zeker?
ik ben er erg tevreden van, die plaatjes liggen in de toog bij Van eyck.
+1

Neem de XT pedalen van Shimano....Volledig los zetten, dan twee klikjes vast en je bent vertrokken
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

ok bedankt allemaal!

dat was duidelijk

XT pedalen SPD enkelzijdig en plaatjes met nr 56

=D>
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Pas op met die 56 plaatjes,het minste dat je wat trekt aan je pedalen schieten die los,levensgevaarlijk.Die 51 plaatjes na enkele ritten geven ook wat speling maar zet je veerspanning op het laagste.

Ik rij met SH-50 van vroeger maar zijn niet meer te vinden en die zijn gewoonweg zalig,schieten niet los en hebben meer dan voldoende float.

Vandaag nog eens met Time pedalen gereden,ook wel goed maar met men rechterenkel schuur ik altijd tegen men crankarm wat bij Shimano minder is.Wat zou daar de reden kunnen van zijn?
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Schoenplaatje dat wat scheef staat
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Brunox wrote:Schoenplaatje dat wat scheef staat
Staan op beide schoenen hetzelfde,zou het komen dat die meer speling hebben en daardoor men voeten in een meer natuurlijke houding komen.Men rechtervoet staat inderdaad met de hiel meer naar binnen .
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

roger wrote:Pas op met die 56 plaatjes,het minste dat je wat trekt aan je pedalen schieten die los,levensgevaarlijk.
Zever.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

pvandebe wrote:
roger wrote:Pas op met die 56 plaatjes,het minste dat je wat trekt aan je pedalen schieten die los,levensgevaarlijk.
Zever.
Ik wil het je persoonlijk komen bewijzen,techniekers van Shimano geven het zelf toe.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

roger wrote:
pvandebe wrote:
Zever.
Ik wil het je persoonlijk komen bewijzen,techniekers van Shimano geven het zelf toe.
Geen bewijs nodig. Mijn 56 met XT hebben me al trekkende al veel bespaard. Ze zijn wel niet gemaakt om een hevige spurt mee te trekken, da's waar, maar wie doet dat ?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

pvandebe wrote:
roger wrote:
pvandebe wrote: Zever.
Geen bewijs nodig. Mijn 56 met XT hebben me al trekkende al veel bespaard. Ze zijn wel niet gemaakt om een hevige spurt mee te trekken, da's waar, maar wie doet dat ?
Ok,misschien heb je dan wel de veerspanning van de pedalen op maximum.De mijn stonden minimum+1 click.

Ik wil het wel nog eens proberen door de veer harder te regelen,maar kun je dan genieten van de float?
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

De "watte" roger ? :lol:

Mijn staan slechts twee klikken vast hoor. Als ge begint te trekken moet ge er dus ook wel rekening mee houden dat uw schoen goed voorin de pedaal gedrukt moet blijven zitten. Bij mij is dat een automatisme, misschien van tot een half jaar terug met BMX pedalen gereden te hebben ?
Post Reply