26/12/08 Stabroek (Nightride)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
VanBiLL.com
Mountainbiker
Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike

Post by VanBiLL.com »

'k ga morgen misschien ook eens rijden, lijkt me wel lachen een TT n het donker. Normaal training ik in de winter ook altijd, wel op de weg hoewel ik ook wat jaartjes in het donker in het bos rondgereden heb, maar als je crashed en bent alleen toch wel link.

Ik gebruik een Lupine Edison 10 (16w HID - Xeon), 950 lumen (~95 lux) output dus meer dan genoeg licht. Zit een Li-ion 11Ah accu op en dan heb ik op high-beam ongeveer 2 á 2h15 licht. Op 50% kom ik aan zo'n 3h30 á 4h afhankelijk van de temperatuur.

Moet even kijken hoe het hier morgenavond met de eetplannen zit maar anders komt ik wel...
Trotsebelg
Mountainbiker

Post by Trotsebelg »

;-) wees welkom. Maar er zal wel iemand zijn waar je kan aanklampen. Hopelijk he. Ni telaat vertrekken geeft dan ook weer optie meer volk tegen te komen.

Succes en als je niet komt. Eet smakelijk ;-)
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Fiets extra proper gemaakt, lampen gemonteerd! Ik ben er klaar voor! Om 20.00 u staan nidecker en ik aan de inschrijving! Crazy crashing parrots of Standtrousers, who want to see us in the dark, hide for the bright flashing bikelights of nidecker and StrammerMax who will try to find you in the night! Belg and cracra, here we come...!!!

PS Het is te hopen dat ik seffens ook nog zoveel praat zal hebben als ik aan mijnen eerste echte nachtelijke mountainbiketocht begin!
KimG
Mountainbiker

Post by KimG »

Aan de organisatie een dikke proficiat. Prachtige rit, supergoed bepijld en ook de bevoorrading was dik in orde. Knap gedaan !!

Wij zijn volgende nightride terug van de partij.

Vriendelijke groeten,

Kim
Trotsebelg
Mountainbiker

Post by Trotsebelg »

KimG wrote:Aan de organisatie een dikke proficiat. Prachtige rit, supergoed bepijld en ook de bevoorrading was dik in orde. Knap gedaan !!

Wij zijn volgende nightride terug van de partij.

Vriendelijke groeten,

Kim
Mercikes.

Ben degene da volgens mij het vroegste van de club in bed ga ligge ;-). Twas fijn dagje, maar zwaar.

We willen ook alle deelnemers bedanken voor te komen rijden. Hopelijk hebben jullie zoals Kim genoten.

Ps.: Strammer. Tot de volgende & merci voor t ekomen. Moeten is afspreke om te rijden als ik wa minder gan feesten.

Mvg,

Leslie
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Om 19u na het passeren van de inschrijvingstafel met ons drieën gestart voor het toerke van 30km in the dark, voor ons wat het de eerste keer dat we in Stabroek bij het papegaaie-team kwamen biken dus wisten we eigenlijk niet zo goed wat we konden verwachten van parcour/organisatie. De eerste 12km was het vooral een stukje heen en terug langs een waterloop en net toen ik begon te vrezen dat dit het parcour zou zijn voor de rest van de tocht doken we eindelijk het bos in waar de fun pas echt begon, wat bochtige singletrackjes en hier en daar eens door een zandbakje, zalig. Rond kilometer 20 aan de meer dan rijkelijke bevoorrading toegekomen waar ons een buffet wachte met wafels/cake/banaan/spordrankje/warme soep en de Red Bull's nieuwe Cola. De laatste 10km nog een stuk door het bos afgehaspeld en zo terug naar het dorp naar het terras van de pagegaai waar we vriendelijk getrakteerd werden op een genever. =D>
Op de belangrijkste kruisingen stonden er seingevers =D> =D>
Ik zou zeggen, papegaaiers doe zo verder!

Statistieken, 30.2km, gem. speed 17.2km, 57Hm.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Ja, ik ben al een tijdje terug thuis en was aan de keukentafel in slaap gevallen! Toen ik thuis m'n fietskleren aan het aantrekken was, begon ik eigenlijk maar pas echt zenuwachtig te worden voor wat me zou te wachten staan. Met de bike van thuis naar Stabroek gereden, een luttele 5 km, en daar had ik tegen 20.00 u afgesproken met nidecker. Van zodra ge de straatverlichting moest ontberen, vanaf dat kasseiweggetje, waren degelijke lampen toch wel nodig. M'n helmlampje was de max, dat gaf vrij veel licht, maar 't stond nog niet helemaal onder de juiste hoek. De paadjes door 't gras vielen best mee en omdat nidecker voor me reed kon ik goed zien waar ik reed. In 't bos was 't spannender en omdat ik niet zoals m'n compagnon twee andere bikers voorbij kon, moest ik even alleen verder en dan is het toch al direct een stuk donkerder. Even voor de bevoorrading moesten we even zoeken, daar was blijkbaar een pijltje onduidelijk opgehangen of misschien zelfs verdwenen. Aan 't Ravenhof was het ook even twijfelachtig. En vlak voor de bevoorrading stond ik tot aan m'n enkels in het slijk! Maar een bekertje glühwein (het laatste dat uit de thermos kwam) deed dat snel vergeten. Ik heb er ook een banaan gegeten en een stukje cake. Er lagen ook suikerwafels, er was soep en sportdrank, dus keuze genoeg. Na de bevoorrading kwam er nog een spannend stukje bos met heuveltjes op en af, om dan via veldwegen en enkele straten weer richting Hoevenen en Stabroek te rijden om weer aan De Papegaai uit te komen. Op een bepaald ogenblik kregen we na een korte helling ineens de lichtjes van de Schelde te zien! Zo dicht wonen wij bij de haven. 't Was een hele belevenis en ik deel de mening van nidecker, namelijk dat het zeker voor herhaling vatbaar is. Als 't maar lekker vriest, dat past bij de tijd van Kerstmis. Net zoals het jenevertje na aankomst! Ik was toch blij dat nidecker erbij was en ik niet alleen hoefde te rijden. Om daarna dan te horen dat het voor hem ook de eerste nachtrit was! Aan de bevoorrading is toevallig een foto van ons gemaakt. Dus zijn we binnenkort misschien te zien op www.cracra.be ! Voor 't jonge volkje was er na afloop nog ambiance in De Papegaai!

Moet je bedenken dat De Papegaai Bike Team maar uit 13 leden bestaat die dat allemaal in elkaar gestoken hebben en blijkbaar nog een aantal mensen hebben opgetrommeld om voor ons in de vrieskoude post te vatten aan gevaarlijke oversteken! Dus kunt ge niet anders dan besluiten dat hun initiatief meer dan geslaagd is. Na afloop heb ik dan ook kennis kunnen maken met Trotsebelg met wie ik al een tijdje op 't forum over en weer babbel. En ik heb even staan praten met Bever, ook een papegaai op 't forum. Op die manier naar deze avond toe leven voegde daar nog een extra dimensie aan toe! :-D

Ik heb onderweg een paar keren moeten denken aan Bulls69 die me geholpen heeft bij de keuze van m'n verlichting. Deze mens is van zo ver naar Stabroek gekomen om hier die 30 km te komen biken. Dus ik hoopte echt dat hij zich hier zou amuseren, ook al zal hij als fervente nightrider wel meer gewend zijn dan de platte Stabroekse pannenkoek. Dat zijn nu eenmaal de polders hier! Maar zoals hierboven blijkt valt dat blijkbaar toch wel mee! De eerstvolgende keer dat er in Rillaar 's nachts gereden wordt, hoop ik er daar ook bij te zijn! En nog een tip voor hem: als ge eens overdag wil komen biken in deze streek, moet je eens naar Woensdrecht (NL) of Kapellen komen. Best mooie toeren! We zullen elkaar nog wel eens tegenkomen hé Bulls, is 't niet in levende lijve, dan hier op het forum!

Als ik de cijfers van Bulls69 bekijk, dan hoeven wij niet verlegen te zijn:
afstand (vanaf thuis en terug) 42,16 km met een gemiddelde van 17,1 km/h. Onze maximumsnelheid bedroeg 97,2 km/h :lol: , dus ik vermoed dat we ergens onder elektriciteitsdraden gereden hebben! Groeten en slaapwel! En misschien sorry voor m'n lang opstelletje!
pirre
Mountainbiker

Post by pirre »

rond 20 u aangekomen op de inschrijving, waar ge bij het binnenkomen de eerste koude rap vergeten waard door het schoon volk achter den toog :roll: .
dan vertrokken vlak maar leuk toertje, zeker de stukjes ergens halverwege in het bos.
Toch nog veel mensen tegen gekomen met zo goed als niks licht #-o .
Daarna in al mijn enthousiasme bij het zien van de bevoorading bijna een een buiklanding gemaakt in de modder poel vlak ervoor #-o
dan nog de laaste rechte stukjes naar de aankomst. bij aankomst 28.8 km aan 17.8 gem. en afgesloten met ne jonge jenever.
We hebben ons geamuseerd , tot volgend jaar .
can-driver
Mountainbiker

night ride papegaai

Post by can-driver »

Proficiat aan de organisatie. ik mijn streek 's nachts rijden is toch wat speciaals. Het leuke tov je collega riders is dat zij het parcours niet echt kennen. Het mocht van mij nog wat meer bos zijn, maar dit was ook al zeer ok. een goed licht was nodig, alhoewel in het donkere rijden ook wel iets had. het mooiste beeld ( buiten de dames dus) was als je over den dijk reed en de lichtjes van de haven zag. prachtig.

aan Bulls69 : op 11 januari is er een zeer mooie TT in Putte NL. voor 95% in het bos. 5 km van Stabroek
Zondag is er ook een TT in Ossendrecht. +/- 10km van Stabroek.

statestiek TT : 30km. gem 19.9km/u.
rider des Flandres
Mountainbiker

Post by rider des Flandres »

Ik ben van heel ver gekomen om deze nightride te doen. Zelden heb ik er een gezien die zo goed is georganiseerd. De locatie is ook prachtig tussen de verlichte haven en de heide. Bedankt aan alle signaleurs die dapper in de koude stonden om ons over de gevaarlijke wegen te loodsen. Ik kom zeker terug (heb er de 160 km heen/terug voor over). De technische passages over de heuvelrugjes waren super 8)
Post Reply