Routeerbare topomap belux

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Net een mailtje gekregen van Garmin:
Geachte Klant,

Wij stellen deze maand een nieuwe CD met de « Routeerbare Topografische kaart van België en van het Groot-Hertogdom Luxemburg » voor.

Deze CD omvat belangrijke nieuwigheden zoals volledige routeerbaarheid op alle routes, kaart van het Groot-Hertogdom Luxemburg, grafische weergave van het hoogteprofiel van een berekende route, de precieze positie van alle treinstations en een duidelijker achtergrondkaart.
Een gedetailleerde beschrijving is beschikbaar op de website garmin.be.

Als recente houder van een licentie voor een niet routeerbare Topografische kaart (ingeschreven na 1ste oktober 2007) heeft u het voorrecht deze in te wisselen tegen een routeerbare versie voor de speciale prijs van 69€ BTW inc., uiterste datum 28 februari 2009. Daartoe volstaat het de bestelbon in te vullen op http://www.garmin.be/support/topobelux_update_nl.php ... Na ontvangst van uw betaling op het rekeningnummer 733-0477252-42 van GARMIN BELUX NV en het serienummer van de GPS waarop u de kaart zal gebruiken, sturen wij u de CD met de routeerbare versie op. U zult de routeerbare topografische kaart alleen kunnen installeren op het toestel waarvoor u de eerste ontgrendelingscode gevraagd had. Indien u de nieuwe Topografische kaart wil gebruiken op 2 GPS toestellen, richt u ons twee aparte aanvragen.
Wij blijven ter uwer beschikking voor bijkomstige informatie,

Beste groeten,

De Technische dienst

Wat denken jullie, is dit de € 59 waard?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

En ook belangrijk: kan je met deze kaart ook zo routeren dat je ze in de auto kan gebruiken?
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

peanuts wrote:
bvbever wrote:Dat is bij elk bedrijf zijn strategie: Er wordt niet gesproken over een
nieuwe versie zolang die nog niet beschikbaar is.
dit is zever. op 18/11 was die al beschikbaar als ze van 19/11 verkocht kan worden. dit is oplichting. misschien maar eens kijken wat bv test aankoop hierop te zeggen heeft?
Als ge nu gewoon eens Garmin zou kontakteren, of de dealer waar je de kaart gekocht hebt ?

Vragen staat vrij, en als je je zaak rustig uitlegt, met een kopie van het kassaticketje, dan is er misschien wel iets te regelen ?
ikkeltje
Mountainbiker

Post by ikkeltje »

peanuts wrote:heb op 18/11 de gewone topomap gekocht, had vooraf op de website van garmin gekeken en niks gezien van een routeerbare map. ook de verkoper heeft er niks van gezegd. Voel me bekocht als er dan een dag later een verbeterde versie uitkomt. shame on you garmin. [-X [-X [-X
Dan zijn we al met twee. De afzetters. :evil: Gene euro geef ik meer aan Garmin uit. Ik download ze wel illegaal gratis. Dit hebben ze zelf in de hand gewerkt. Ik had er maxiumum 30 euro voor bij betalen maar 59 euro no way!
En dan vraag ik me ook nog eens af of de wegen zelf geupdate zijn want vele paden die op de kaart staan zijn in de verste verte te bespeuren.
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

ikkeltje wrote:
peanuts wrote:heb op 18/11 de gewone topomap gekocht, had vooraf op de website van garmin gekeken en niks gezien van een routeerbare map. ook de verkoper heeft er niks van gezegd. Voel me bekocht als er dan een dag later een verbeterde versie uitkomt. shame on you garmin. [-X [-X [-X
Dan zijn we al met twee. De afzetters. :evil: Gene euro geef ik meer aan Garmin uit. Ik download ze wel illegaal gratis. Dit hebben ze zelf in de hand gewerkt. Ik had er maxiumum 30 euro voor bij betalen maar 59 euro no way!
En dan vraag ik me ook nog eens af of de wegen zelf geupdate zijn want vele paden die op de kaart staan zijn in de verste verte te bespeuren.
Dat downloaden zou ik toch maar niet doen, je mocht maar eens eentje van het net halen die uw gps naar de kloten helpt dan heb je niets meer.
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

En wat bedoel je met wegen die op de kaart staan zijn in de verste verte niet te vinden ???????
Als ik het zo versta dan vind je wegen op mapsource en als je gaat rijden zijn die er niet of hoe bedoel je het ?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

El Baelos wrote:En ook belangrijk: kan je met deze kaart ook zo routeren dat je ze in de auto kan gebruiken?
Neen, de routeringsfunctie is niet bruikbaar in de auto gezien de topokaart is ontworpen om te routeren voor fietsers en wandelaars. Of je zou je moeten verplaatsen met een 4x4 natuurlijk (hij laat autosnelwegen en doorgaande wegen sowieso links liggen in zijn voorkeuren).
Last edited by ivo on Tue 02 Dec 2008 11:22, edited 1 time in total.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Dus het is geen vervanging voor City Navigator?
Dan moet ik er nog eens over nadenken, meestal rij ik op de fiets toch tracks na.

Dat van die wegen die niet op de kaart staan heb ik bij uitzondering ook al meegemaakt, maar over het algemeen klopt het wel.
Wel rottig als je een hele akker moet doorploegen waar volgens de kaart een pad loopt maar in het echt niet...
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

El Baelos wrote:Dus het is geen vervanging voor City Navigator?
Dan moet ik er nog eens over nadenken, meestal rij ik op de fiets toch tracks na.

Dat van die wegen die niet op de kaart staan heb ik bij uitzondering ook al meegemaakt, maar over het algemeen klopt het wel.
Wel rottig als je een hele akker moet doorploegen waar volgens de kaart een pad loopt maar in het echt niet...
Het blijft een TOPOkaart,he. Geen wegenkaart :wink:

En de juistheid van de gegevens op de kaart vind ik ook een minpunt. Op de kaart staat voor mijn huis nog een hoogspanningslijn die in werkelijkheid al 20 jaar weg is. Er zouden paden achter ons huis lopen, maar die zijn ook al 10 jaar dicht gegroeid.
ikkeltje
Mountainbiker

Post by ikkeltje »

geitenboer wrote:En wat bedoel je met wegen die op de kaart staan zijn in de verste verte niet te vinden ???????
Als ik het zo versta dan vind je wegen op mapsource en als je gaat rijden zijn die er niet of hoe bedoel je het ?
Ja dat bedoel ik. Ze zijn helemaal dichtgegroeid en niet meer Weg of Pad te noemen.
Post Reply