Voila ! Ingeschreven.
Krijg ik nog een bevestigings mail ?
Jan
6uren van Halle Zoersel
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
susuki
- Mountainbiker
hallo allemaal
misschien interessant in deze discusie dat men in de fiets van enkele maanden terug een test heeft gedaan mtb versus cyclo op een gevarieerd parcours met vermogensmeter.
men liet de bikers geregeld wisselen van fiets en daar kwam men tot de vaststelling dat men op de cyclo iets meer vermogen moest ontwikkelen om de zelfde tijden te rijden.de eindconclusie was dat als cyclo's harder reden deze waarschijnlijk harder trapten.
voor alle duidelijkheid ik ben van zinnens mee te komen doen met MTB want ik heb geen cyclo.
groetjes allemaal
misschien interessant in deze discusie dat men in de fiets van enkele maanden terug een test heeft gedaan mtb versus cyclo op een gevarieerd parcours met vermogensmeter.
men liet de bikers geregeld wisselen van fiets en daar kwam men tot de vaststelling dat men op de cyclo iets meer vermogen moest ontwikkelen om de zelfde tijden te rijden.de eindconclusie was dat als cyclo's harder reden deze waarschijnlijk harder trapten.
voor alle duidelijkheid ik ben van zinnens mee te komen doen met MTB want ik heb geen cyclo.
groetjes allemaal
Ik had het artikel i.v.m. deze test ook al gelezen, en geef eerlijk toe dat ik ook verbaasd was over het resultaat, (slecht voor mijne moral!) maar wilde dit niet op het forum vermelden om niet nog meer olie op het vuur te gooien. Blij dat een mtb'er dit geplaatst heeft zodat de discussie hier kan stoppen
(tegen wetenschappelijk onderzoek valt weinig in te brengen zou ik zo zeggen) en we er op 7 februari een (bijna
) eerlijke strijd van kunnen maken. Nog even twee vraagjes aan de organisatie, en of ervaren deelnemers, hoe zit het met de bevoorrading voor de solo's. Mogen wij iemand in de bevoorradingszone plaatsen die wat eten en een drinkenbus kan aanreiken of is alles voorzien door de organisatie(wat stellen we ons voor bij een kleine bevoorrading voor de solo's ?) en is een begeleider overbodig. 6 uren zonder bevoorrading gaat niet lukken vrees ik!
Zijn er vooraf momenten voorzien waarop het parcours kan worden verkend? Ik zou dit graag al een keertje 's avonds rijden om de verlichting eens te testen. Ik ben wel gewoon van in het donker op de weg te rijden, maar in het donker door de bossen scheuren lijkt me toch nog net iets moeilijker!
Zijn er vooraf momenten voorzien waarop het parcours kan worden verkend? Ik zou dit graag al een keertje 's avonds rijden om de verlichting eens te testen. Ik ben wel gewoon van in het donker op de weg te rijden, maar in het donker door de bossen scheuren lijkt me toch nog net iets moeilijker!
Ik hoop wel dat het tegen die tijd niet meer vriest want ben daarnet even rondje gaan rijden. Het ligt er op sommige stukken onberijdbaar bij, zelfs vrij gevaarlijk.
Klopt het gerucht dat het parcours andersom wordt gereden (zou niet slecht zijn vermits er dan een langere startzone is (langer op iets bredere wegen en paden).
Klopt het gerucht dat het parcours andersom wordt gereden (zou niet slecht zijn vermits er dan een langere startzone is (langer op iets bredere wegen en paden).
parcours
Zoals Jan zegt, parcours staat online (www.5uren.be) Ben zondag nog op parcours geweest, was al ne man of 20 aan 't trainen.
Op het parcours liggen hier en daar a paar boomstammen dwars over de weg (met de groeten van de MTB liefhebbende wandelaars
) uiteraard worden deze nog verwijderd de dag voor de wedstrijd zelf ook in de weghangende takken en twijgen worden die dag "vakkundig" verwijderd
'k zou zeggen ga is zien en "enjoy the suffering"
Grtz Plaske
Op het parcours liggen hier en daar a paar boomstammen dwars over de weg (met de groeten van de MTB liefhebbende wandelaars
'k zou zeggen ga is zien en "enjoy the suffering"
Grtz Plaske
ploegen
ik hebvorig jaar meegereden en er zjn inderdaad rappe ploegen maar tis gewoon de fun da telt. voor mij maakt het ni uit eerst of laatst t is gewoon plezant daar. wel warme kleren mee brengen want als ge daar staat te wachten is t ijskoud zeiden mijn maten vorig jaar.