ultracraft pirana

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

pocoloco wrote:Ik heb er vroeger nog zo twee gehad, hier is een foto van nr 2 ... nr 1 is minder spectaculair aan zijn einde gekomen :-D

'k Moet er wel bijzeggen dat beide kaders telkens in garantie zijn omgewisseld en dat één van mijn maten nog altijd met nr 3 (occasioneel) rondrijdt. Esthetisch vind ik dat nog altijd één van de mooiste kaders ooit. Wat kosten die nog tegenwoordig ?
Als ik me niet vergis, zit een bikemaat er voor iets tussen. Hij surfde vroeger nogal veel (ook gebruik van koolstof ed) en had ervaring met herstellingen van dergelijk materiaal. Of hij hem mee heeft uitgetekend weet ik niet maar hij heeft er in ieder geval mee aan de wieg van gestaan.

@Pocoloco; jij kent Bert ook wel volgens mij hé. Awel 't is den diene.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

d@Mit wrote: Als ik me niet vergis, zit een bikemaat er voor iets tussen. Hij surfde vroeger nogal veel (ook gebruik van koolstof ed) en had ervaring met herstellingen van dergelijk materiaal. Of hij hem mee heeft uitgetekend weet ik niet maar hij heeft er in ieder geval mee aan de wieg van gestaan.

Ha ! Den Bert, doe hem de groeten ! Maar ik denk niet dat hij met de Pirana's iets vandoen had, ik herinner me anders nog levendig dat hij (en dan spreken we van ongeveer 13 jaar geleden !) zijn zelfbouw carbon kader (die aan het barsten was) zelf repareerde tijdens de Pyreneeën Coast to Coast - en er zonder verdere problemen mee uitreed... ik was danig onder de indruk :-D !
Moest zoiets gaan met alu of staal... kader kapot aan het gaan ? Half uurtje werk, nachtje laten uitharden en hup, verder...

De Pirana's werden (worden ?) gemaakt door iemand die carbon onderdelen voor ULM's maakte. Toen ik met mijn kaders en brokken daar kwam was hij bezig aan het prototype van een eerste volledig vliegtuig - toffe gast, en blijkbaar doet hij dat nog altijd: http://www.ultracraft.be/
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

pocoloco wrote:
d@Mit wrote: Als ik me niet vergis, zit een bikemaat er voor iets tussen. Hij surfde vroeger nogal veel (ook gebruik van koolstof ed) en had ervaring met herstellingen van dergelijk materiaal. Of hij hem mee heeft uitgetekend weet ik niet maar hij heeft er in ieder geval mee aan de wieg van gestaan.

Ha ! Den Bert, doe hem de groeten ! Maar ik denk niet dat hij met de Pirana's iets vandoen had, ik herinner me anders nog levendig dat hij (en dan spreken we van ongeveer 13 jaar geleden !) zijn zelfbouw carbon kader (die aan het barsten was) zelf repareerde tijdens de Pyreneeën Coast to Coast - en er zonder verdere problemen mee uitreed... ik was danig onder de indruk :-D !
Moest zoiets gaan met alu of staal... kader kapot aan het gaan ? Half uurtje werk, nachtje laten uitharden en hup, verder...

De Pirana's werden (worden ?) gemaakt door iemand die carbon onderdelen voor ULM's maakte. Toen ik met mijn kaders en brokken daar kwam was hij bezig aan het prototype van een eerste volledig vliegtuig - toffe gast, en blijkbaar doet hij dat nog altijd: http://www.ultracraft.be/
Hij heeft er misschien gerepareerd ... 't zal dat zijn.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Coole foto!!! Moest 1st efkes goed kijken, dacht dat het ne ligfiets was....die witte banden, zijn dat Onza Porcupines?
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

El Perro Diablo wrote:Coole foto!!! Moest 1st efkes goed kijken, dacht dat het ne ligfiets was....die witte banden, zijn dat Onza Porcupines?
het kunnen mss ook de licht grijze dart/smoke zijn
maar ik dacht ook al aan de onza's
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Awel, ik ben redelijk zeker dat het Tioga's waren, met een zeer gelijkaardige tekening à la Panaracer Smoke/Dart.
Die banden waren toen gloednieuw en de reden dat ik niet direct doorhad dat mijn kader het aan het begeven was: toen ik ermee vertrok (eerste dag van congé in de Pyreneeën, vandaar het bleke kleureke :oops: ) "zocht" die fiets zijn weg. Ik ben toen drie keer gestopt om te checken dat er niks loos of los was, maar niks gevonden en geconcludeerd dat het de nieuwe banden waren. Die werden gemarket als superzachte compound...

Er is toen een serie foto's genomen vlak voor mijn stuur mijn zadel kuste en heel die fiets stond "banaan". Volgens die gast in Zolder was er een foutje gemaakt bij het mengen van de hars: bij warm weer ('t was toen bijna 40°C) werd die hars een beetje week.
Ik moet de enige biker zijn waar de kader ooit al rijdend gesmolten is :-D

Da fietske was toen "state of the art": XTR, Ringlé Super Hubba Bubba voornaaf, Magura hydraulische remmen, Mavic ceramische velgen, Use verende zadelpen, Marzocchi XC500 (of was het de 700 ?)...

Ik denk dat mijn maat die nog zo heeft (allez, de vervangkader), buiten de Ringlé naaf: daar zijn een stuk of vijf spaken uitgescheurd !
Die banden heb ik nog lang liggen gehad maar zijn ooit eens vertikaal geklasseerd, de Smoke/Darts waren veel beter.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

In menne jonge tijd heb ik altijd die bandjes gewild maar ik vond die indertijd niet. Kdacht eigenlijk ook dat het ne ligfiets was :lol:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

pocoloco wrote:Awel, ik ben redelijk zeker dat het Tioga's waren, met een zeer gelijkaardige tekening à la Panaracer Smoke/Dart.
Deez is toeval !

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... %26ps%3D41
plakkertje
Mountainbiker

Post by plakkertje »

da gelijkt op een s-bike van vroeger(schat zon 15 jaar geleden)
heeft er daar nog iemand foto's van??
da bestond in full suspension ook dacht ik
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

plakkertje wrote:da gelijkt op een s-bike van vroeger(schat zon 15 jaar geleden)
heeft er daar nog iemand foto's van??
da bestond in full suspension ook dacht ik
Heb ik indertijd ook aan getwijfeld, maar die hadden de naam van heel scherp te sturen - op het randje van onstabiel af. 't Is dan toch de Pirana geworden, temeer als steuntje voor Belgisch ontwerp !

http://storage.canalblog.com/11/28/116602/9580267.jpg
Post Reply