02-11-08 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

leffingenoartje wrote:
snook wrote:hoeveel km wordt er op het strand gereden?
ampertjes 7 km :P
Als de wind goed zit kun je dus zeven keer sterven op het strand...
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

Ik rij wekelijks op het strand van Lombardsijde naar Raversijde. Op het hard zand bij laagtij is dat gewoon genieten. Ik begrijp niet dat er zo veel bikers schrik hebben om op het strand te rijden en een paar golfbrekers moeten kruisen #-o . Neem banden met niet te veel profiel, en het wordt genieten op 2 november!!!
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Moustache wrote:Als de wind goed zit kun je dus zeven keer sterven op het strand...
Gelukkig heb ik 9 levens :lol:
Vorig jaar speelde de Fast voor trekker, maar hij was wel vergeten om mijn touw vast te hangen #-o
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Sharkie wrote:Ik rij wekelijks op het strand van Lombardsijde naar Raversijde. Op het hard zand bij laagtij is dat gewoon genieten. Ik begrijp niet dat er zo veel bikers schrik hebben om op het strand te rijden en een paar golfbrekers moeten kruisen #-o . Neem banden met niet te veel profiel, en het wordt genieten op 2 november!!!
Ik dacht ook dat hard zand hetzelfde zou zijn als een licht gegoten betonneke [-X [-X [-X Om de 1 of andere reden zuigt die zandgrond net genoeg om je helemaal uit je gewone ritme te halen en voelt het als een pas gegoten betonneke. Twee jaar geleden was dit dan nog op het einde van de rit, gelukkig heb je dit nu in het begin, waardoor je hopelijk nog een beetje kunt recupereren.
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

Moustache, je moet het strand nu ook niet vergelijken met een licht gegoten betonneke, hè :wink: .
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Sharkie wrote:Moustache, je moet het strand nu ook niet vergelijken met een licht gegoten betonneke, hè :wink: .
kweet wel, maar ik had me toch serieus mispakt... hard zand is nog niet hetzelfde als een stukske verhard en... ik had dat zo'n beetje gedacht #-o Mijn strand-ervaringen waren die van de zondagse wandelaar en dat hard nat zand voelt aan als ne gewonen trottoir ! Met de bike is dat dus ietsiepietsie anders..... :oops:
Duinenpiepertje
Mountainbiker

Post by Duinenpiepertje »

Ga ook af komen, maar denk er serieus over na om het strand eveneens over te slaan. Een kilometer of 3 strand ok, maar 7 km is een beetje van het goeie teveel. Denk een stuk strand te doen doen tot Westende en dan de baan te volgen tot de Lombardsijdse duinen.

Greetz

Duinenpiepertje
sTTevie
Mountainbiker

Post by sTTevie »

ik heb nog nooit 'n TT gereden in 't Westvlaamsche land (mijn grote trek westwaarts stopt ongeveer ter hoogte Overijse :lol:)

't ziet 'r wel 'n interessante rit uit om 's voor af te komen gekoppeld aan 'n "weekendje kust", maar nu ook hier weer de vraag ... die 7km strand, in hoeverre vreet dat aan mijn fietske? :-k

& is 't dan beter dat ik de fiets met velgremmen (met vaste vork) mee breng of mag ik gerust de schijfremmen (met vering) boven halen
Sharkie
Mountainbiker

Post by Sharkie »

sTTevie wrote: maar nu ook hier weer de vraag ... die 7km strand, in hoeverre vreet dat aan mijn fietske? :-k

& is 't dan beter dat ik de fiets met velgremmen (met vaste vork) mee breng of mag ik gerust de schijfremmen (met vering) boven halen
Als je niet in het zeewater rijdt, is dat geen enkel probleem voor jouw fietske!!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

sTTevie wrote: & is 't dan beter dat ik de fiets met velgremmen (met vaste vork) mee breng of mag ik gerust de schijfremmen (met vering) boven halen
Om op het strand te rijden doen de remmen er niet zoveel toe, wees daarentegen zeker dat je de juiste benen meehebt #-o #-o #-o
Post Reply