Standaard prijs is zowat 240 euro voor een Full-Tune..
Gezien een onderhoud ook al snel 80 euro is, is de meerkost beperkt.
Bij mij was een en ander foutgelopen met recalls en revisies. Door de lange tijd die er werd verspeeld bij Pro-Bike(88+center), heb ik een 70 euro korting gekregen.
C'DALE F1
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Gwen
- Mountainbiker
Catalogusprijs iets van een 2.250 € dacht ik
Very nice, zeker in deze "kleurstelling". Heb deze van em deka nog nooit gezien, enkel een paar witte. Bloot alu versie vind ik mooier. Veel plezier met 't scheurijzer.
Trouwens mooie foto's van je bike! Mogen ze bij C'dale eens een voorbeeld aan nemen met hun derderangs catalogus plaatjes...
Very nice, zeker in deze "kleurstelling". Heb deze van em deka nog nooit gezien, enkel een paar witte. Bloot alu versie vind ik mooier. Veel plezier met 't scheurijzer.
Trouwens mooie foto's van je bike! Mogen ze bij C'dale eens een voorbeeld aan nemen met hun derderangs catalogus plaatjes...
- Mister T.
- Mountainbiker
zeg ik al jaren, zelfs aan C'dale zelf. Maar ze willen het niet leren.Gweñito Gafotas wrote:Trouwens mooie foto's van je bike! Mogen ze bij C'dale eens een voorbeeld aan nemen met hun derderangs catalogus plaatjes...
Wellicht omdat sommige foto's in de cataloog gephotoshopte afbeeldingen zijn / composities zijn. Op het ogenblik van het opmaken van de cataloog heeft C'dale gegarandeerd nog geen foto van elk model... Soms zijn het zelfs nog geen echte foto's van de frames (als je goed kijkt; in oude catalogen zie je dat beter)
@em deka: is er op dat frame een soort vernis of beschermlaag, of is de opgeborstelde aluminium bloot?
- Gwen
- Mountainbiker
Awel, blijf 't maar zeggenMister T. wrote: zeg ik al jaren, zelfs aan C'dale zelf. Maar ze willen het niet leren.
Wellicht omdat sommige foto's in de cataloog gephotoshopte afbeeldingen zijn / composities zijn.
En om dat alu wat te breken, zou ik in deze F1 een carbon lefty monteren. Niet naar luisteren hoor, ik heb totaal geen besef van geld, euro's en wat de dingen allemaal kosten tegenwoordig
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Als het gevernist is, zal de vernis vergelen, afbladeren denk ik.Beta wrote:Frame zal wel gepolijst zijn, zoals de goeie ouwe Zaskars van destijds. Zonder beschermlaag zou niet echt gezond zijn voor het materiaal.
Zaskers waren ballburnished= goed gepolijst= geen beschermlaag nodig!!!
Ik denk dat C'Dale dat al wel uitgevogeld heeft, vermits hun lassen zelfs al gepolished zijn.
Hoe gladder het oppervlak, hoe minder corrosie er vat opheeft.
@ Mister T: frame is idd geborsteld aluminium met daarop de stickers en afgewerkt met een vernislaag.
Sja hun catalogusfoto's of beter gezegd renders geven echt geen goed beeld weer van de fietsen, was dus ook wat afwachten hoe deze fiets er in het echt ging uitzien. Maar dit is dus gelukkig heel goed meegevallen.
@ Gweñito Gafotas: cabon lefty zou idd mooie upgrade zijn, maar ik vind deze er ook goed bijpassen. Zeker als je naar de prijs gaat kijken.
Dacht dat zo'n lefty speed carbon sl iets van een 1500 € kost? 
@ EPD: moet er op een blank alu kader niet altijd een laklaag tegen de corrosie? Je kan dat toch niet vergelijken met een titanium kader waar dat niet nodig is?
Sja hun catalogusfoto's of beter gezegd renders geven echt geen goed beeld weer van de fietsen, was dus ook wat afwachten hoe deze fiets er in het echt ging uitzien. Maar dit is dus gelukkig heel goed meegevallen.
@ Gweñito Gafotas: cabon lefty zou idd mooie upgrade zijn, maar ik vind deze er ook goed bijpassen. Zeker als je naar de prijs gaat kijken.
@ EPD: moet er op een blank alu kader niet altijd een laklaag tegen de corrosie? Je kan dat toch niet vergelijken met een titanium kader waar dat niet nodig is?