te hoge harstsla.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Kevindn wrote:
Fred83 wrote: Kent er iemand een goeie sportdokter in de regio Tienen, Leuven, Aarschot etc...dat me goeie raad kan geven? want er zijn ook veel kwakzalvers.
Ik heb deze voormiddag een inspanningsproef + lactaatmeting laten uitvoeren bij Karel Pardaens van endocard in Leuven. Daar heb je zowel een cardioloog als een inspanningsfysioloog als een voedingsdeskundige. Je moet maar eens een kijkje nemen op http://www.endocard.be. Ze nemen er voldoende tijd om je huidige conditie, verdere trainingsaanpak en uiteraard je resultaten van de test te bespreken!

Mijn resultaten:

Rustpols: 32 (in de ochtend) zittend overdag: 45
Max. Hartsalg: 181
Overslagpols: 170

Gemiddelde hartslag tijdens de marathons: 155-160
bij een gewone tocht is dit 140-150
Durrtrainingen leg ik af met een gemiddelde hartslag van 130 (gemiddelde snelheid is hier op relatief vlak terrein met de koersfiets rond 27km/u) en recuperatietraining na een marathon aan 110

Mijn leeftijd is 24
Vandaag heb ik een afspraak gemaakt bij http://www.endocard.be.
Volgende week vrijdag om 14.00 uur zal ik meer weten, eveneens een trainingschema ga ik meekrijgen.............ben benieuwd #-o

De testen en bespreking zouden +/- 1,30 uur duren.

@ Wekki, is het nu beter sinds je neus is geopereerd?
wekki
Mountainbiker

Post by wekki »

[quote="

@ Wekki, is het nu beter sinds je neus is geopereerd?[/quote]

Ik mag van dokter niet meer fietsen tot ik volledig hersteld ben aan mijn neus en dan moet ik ook een inspanningstest laten doen voor ik terug begin te fietsen, het kan wijzen op hartritmestoornissen :( .
Maar heb even gefietst gehad en mij lijkt het dat mijn hartslag al iets lager blijft nu.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Ik ben 2 weken geleden op onderzoek geweest bij www.endocard.be
echt super en vriendelijk ontvangen. Het onderzoek was zeer grondig en ze leggen je alles uitstekend uit, mijn conditie was natuurlijk niet wat ze moest zijn maar dat wist ik (veel jaren niet meer gefietst).

Wat betreft de vernauwingen aan mijn hart is er geen probleem, de testen waren goed, longinhoud was zeer goed en ik recupereerde redelijk vlug, eveneens lag mijn grens van verzuiring vrij hoog tov het gemiddelde van mijn ouderdom.

Ze hebben me raad gegeven hoe ik het best oefen om weer een goede conditie te krijgen (op hartslag) en daar ga ik aan werken. Als ik eens alles wil geven is er ook geen probleem betreft hartslag ik mag alles geven wat ik kan, dus was ik al zeer tevreden.
Door hen is mijn motivatie sterk toegenomen, heb ik weer lust om elke dag te gaan oefenen, zelf zo fel dat ik infeite weer wil gaan oefenen om in maart deel te nemen aan wedstrijden............efin dit is nu toch mijn doel maar weet niet of het haalbaar zal worden.

In elk geval ik kan zo een onderzoek alleen maar aanraden, daarvoor hier mijn dank want zonder jullie had ik dit nooit gedaan =D>

Binnen 6 maanden laat ik weer zo een onderzoek doen, enkel en alleen maar om de verbetering van mijn conditie te checken. :wink:
Post Reply