13/07/2008 - Asse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
fredje_76
Mountainbiker

Re: TT

Post by fredje_76 »

Inderdaad, proficiat aan de Hopduvels !! =D>

Prachtig toerke, perfercte bevoorradingen, goede bepijling, kortom, alles oké !!
egied wrote:Enig minpunt aan voor de rest een zeer aangename rit was de aanwezigheid van een biker die enkele keren zeer gevaarlijk inhaalde dacht blijkbaar dat dit een wedstrijd was.
...
(grote blonde man reed met epic ,versluys kledij)
Hij was niet alleen... er reed een fanjo rond die net dezelfde toeren uithaalde, gewoon ongeoorloofd. [-X
Ben hem spijtig genoeg aan de bevoorrading niet tegengekomen of ik hem anders misschien wel eens de les gespeld !! :evil:
(even aan zelfcensuur doen :wink: )

Moest je meelezen, je trui in de Belgische driekleur blijft in mijn gedachten gegrift !! :evil:
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

toffe toer,het weer viel heel goed mee 8) en in feite na al die regenval van de voorbije week lag het parcour bijna perfect berijdbaar bij.
de bepijling was tip top aangeduid =D> .
de bevoorading was ook in orde =D> en de affligem achteraf was lekker zeg =P~ .
ik zen just op ver op het einde ne goeie doef gegaan(een grondverzakking)en mijne voet bezeerd met in mijne pedal te blijven hangen ](*,)
morgen naar de dokter en te hopen dat het niet te erg is [-o< ,want ik zou graag komende week naar wijgmaal afzakken.
allezins dikke proficiat en tot de volgende :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

proficait aan de Hopduvels
zoals elke jaar verrasste de 75 km ons alweer opnieuw.
Een kleine delegatie Sibbers heeft intens genoten van de aangeboden tracks. ( de rest in in zijne nest blijven ronken, na een zware kermisnacht)
Jullie parkoersbouwer heeft weer een paar nieuwigheden uit zijn mouw geschud, goe gevonden en goe gedaan [-o< [-o<

Spijtig genoeg, wegens te kapot, niet meer tot aan de kantine geraakt en maar direct naar huis gesukkeld, met dank aan patje voor het vergezellen.

Streets
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

vandaag op mijn eentje den toer komen rijden want de vrouw van mijne bikemaat van dienst vandaag verkoos om vervroegd naar zee te gaan op congé.
Resoluut voor de 75 gekozen in functie voor de nakende houffamarathon.
Van bij de start iemand willen volgen wat een slecht idee was als ge niet opgewarmd zijt, dan op eigen ritme de tour gereden en naarmate ik opgewarmd was toch bij een groepke aangesloten maar na dat zwaar klimmeke in Asbeek tussen de huizen door ben ik ze kwijt gespeeld.
De rest wederom alleen afgewerkt, de eerste bevoorrading vond ik wel wat laat eigenlijk en zeker als ge de klimzone's zijnde Asbeek, Asse en Ternat eerst aandoet, niet iedereen is zo getraind als ???
Daarom dat de aquarius zo goed smaakte dat ik twee blikjes heb gedronken.
Eens de steenweg over naar Walfergem was dan de laatste splitsing 55 / 75 waar ik de langste afstand heb gekozen.
Wat verder toch even van de bike gemoeten na een zwaar stuk waar ze grondwerken aan het doen waren, de klei bleef maar aan voeten en banden plakken.
De mast was in zicht en we wisten waar we heen moesten, naar Hamme dus waar we eerst nog een bevoorrading kregen en een klapke geslagen met de postvattende aan de ravito en een andere biker over het al dan niet aanschaffen van een fully en het nut ervan.
Dan de klim naar de mast wat deze keer weer soepeler ging dan anders, de andere kant dan terug naar beneden en zo maakte we een luske zodat we enkele km's later wederom hier uitkwamen.
Wat trails die eveneens in de TT van Merchtem zaten deden me te ver rijden uit routine van " het zal wel weer hier naar boven zijn ", mis dus want het was iets ter voor naar boven via een grasperk naast een maïs plantage.
Na wat brede veld- en betonbanen kwamen we aan de laatste bevoorrading aan die iets soberder was maar we hadden drank en food.
In de laatste 15 km toch wat meer doorgereden zonder anderen te hinderen of het ongeluk in te jagen, een kramp bleek op te komen ondanks het vele drinken, doch is ze er niet doorgekomen.

met 73.3 km en 18.81 avs terug aangekomen aan het voetbalplein te Asse ter heide, dan de bike gaan afspuiten en een ice tea'ke gaan drinken en per fiets terug naar erembodegem voor een lekker badje.

conclusie :
schoon en wederom vernieuwd parcours, goede bevoorradingen, perfecte bepijling, goede bike washes.

Massini 8)
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Mooie tocht gereden deze morgen, zo heb ik ze graag.
goed berijdbaar, af en toe een modderstrookje en zelfs eventjes stof tegengekomen...
Na de splitsing was voor de 75km, was het wel een heel stuk kalmer qua volk. Eigenlijk pas bij de 2de bevoorrading enkele bikers tegengekomen, zodat ik vandaar terug eens in het wiel kon zitten :lol:
Op het parcour van de 75km zelfs een heus wasbord tegengekomen in dat aardappelveld :-)
Met de juiste techniek en op tijd op het stuur te duwen, moest je maar een beetje bijtrappen.
Tof dat ook de boeren van deze velden een weg vrijhouden om de doorsteken door hun veld mogelijk te houden =D>

Kortom, het was een zéér fijne voormiddag.
Bedankt Hopduvels!
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

Respect voor de parcoursbouwer! Lus was écht af, nieuwe, voor mij onbekende stukskes en het beste uit de streek gehaald.

Aan de Morette remcartridge uit vbrake en geklungeld in een afdaling en los decor/prikkeldraad in, skinfit broek naar de jos en duik t veld in. Benen hebben precies een beter bezoekske van een SM Meesteres meegemaakt, maar al bij al chance gehad.

Genoten van het gezelschap van de Prins van Schoten en den Ollander op singleSPEED.

Op naar de Ardennen de komende weken!
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

pacer wrote:Benen hebben precies een beter bezoekske van een SM Meesteres meegemaakt, maar al bij al chance gehad.
En dat voor slechts een paar Euro's. Normaal kost zo een sessie veel meer... :wink:

Euh, van horen zeggen he! :P
funkstar
Mountainbiker

Re: TT

Post by funkstar »

egied wrote:Enig minpunt aan voor de rest een zeer aangename rit was de aanwezigheid van een biker die enkele keren zeer gevaarlijk inhaalde dacht blijkbaar dat dit een wedstrijd was.Aan de morret slaagde hij er zelf in om een deelnemer te doen vallen.Begon dan te schrewen van jewelste.
Ongelooflijk. #-o Aan deze persoon (grote blonde man reed met epic ,versluys kledij) heb ik maar 1 goede raad ga in therapie.
[-o<
Diezelfde stond al aan de eerste bevoorrading ruzie met iemand te maken omdat er eentje niet snel genoeg en naar de verkeerde kant uit te weg ging.
Blijkbaar vergissen sommigen zich nog steeds tussen het veld en de snelweg.

Voor de rest zeer knappe toertocht. Het was de eerste keer in deze streek voor mij. Ik had me aan een glooiend parcours verwacht, wat een totale onderschatting was. Afgezien voor 2 bij momenten.
Volgend jaar zien ze me hier normaal weer.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Herder Steven wrote:
pacer wrote:Benen hebben precies een beter bezoekske van een SM Meesteres meegemaakt, maar al bij al chance gehad.
En dat voor slechts een paar Euro's. Normaal kost zo een sessie veel meer... :wink:

Euh, van horen zeggen he! :P

jaja dat zeggen ze allemaal :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

dat groot wasbord veld was inderdaad iets speciaal amaai

Massini 8)
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Weeral een prachtige voormiddag achter de rug. Proficiat aan de organisatie met 2 zeer goede bevoorradingen en zeer goede uitpijling. =D>

Vandaag gegaan voor de 57. Met 58,31 en 770hm toch wel een pittig tochtje te noemen.
Toch een kleine bedenking om nog wat te muggenziften. Het parcours was zeer prachtig maar ik had het gevoel dat ik de tocht heb gereden die aan de Boekvos (die van enkele maanden geleden) vertrok maar dan in omgekeerde richting.
Ik heb hier in elk geval van genoten, tot volgend jaar!!!
Post Reply