03/05/08 Borsbeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Borracho wrote: En aan de lafaard die gisteren 2 krassen van 50 cm op mijn 2maand oude wagen heeft veroorzaakt. Tof ze. :evil: Ik hoop dat je volgende week het zelfde tegen komt. [-X
Aarghgh,wat zonde!!!Moeten er nu altijd crapuul zijn die het niet kunnen laten om iemand anders zijn gerief te verneuken??!!
Op het parcour was er ergens(weet niet meer juist waar)een afsluiting afgebroken,de breuk zag er vers uit.Hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de organisatie.
Ps:de stukken moeilijk/gemakkelijk waren de moeilijke stukken het schoonst
=D>
mtb_loverke
Mountainbiker

Post by mtb_loverke »

Het parcours ligt er goed bij,ondanks de zeer slechte weersomstandigheden deze week
Dit was er echt over [-X

Een beetje modder mag maar er zijn grenzen.De fun was er dan ook rap af.Toch eens overwegen om alternatieve route bij extreem baggerwerk.
Het percentage offroad lag zeer hoog dus kan zeker geen kwaad mocht het een road stukje zijn.

Voor de rest heel mooie tocht,leuke technische stukken,soms wel opletten langs de prikkeldraad.Op het einde een serieuze klop van de hamer gekregen.Als eerste toertocht dit jaar in de streek kon dit tellen.
51 km was zeker meer dan genoeg.
Proficiat =D> aan degenen die de 75 gedaan hebben !
guadalquivir
Mountainbiker

Post by guadalquivir »

gisteren ook den tour van blijkbaar 53 gereden!
mooie omgeving!
mooie tocht!
eerste 15 waren (voor mij) beetje saai, kwestie dat je niet kon doorrijden en je iedere helling alles moest geven om soms net niet boven te geraken ... en soms ook geschrokken door stekkerdraad die naast me opdook!

bevoorrading was ok maar er waren geen extraatjes ;) en een eventueel tweede bevoorrading zou wel tof zijn (zeker na die eerste 15 km)

bikewash was prima zelfs bijna lak van bike kunnen afspuiten! (grapje)
neen zeer krachtige straal dus bike terug mooi (vooral na eerste 15 was hij zwart!)

volgend jaar als ik kan ben ik er terug!
ps op die modderige stroken miss andere keer (alst moet) planken ofzo leggen! indien mogelijk natuurlijk!
Tom Boner
Mountainbiker

Post by Tom Boner »

mooie tocht in deze streek inderdaad
t onderste uit de kan gehaald op een klein oppervlak
=D>

begonnen aan de 50km
t was echt mijn dag niet...
nieuwe pedalen, en nog niet goed afgeregeld
(blijkbaar iets té vast in deze modder...)
dus ben ik maar ergens halfweg het percours verlaten en zo naar de finish gereden om mijn bike opnieuw bereidbaar te maken na de eerste 15km baggeren... #-o

gelukkig was de afspuitstand net open
en heb ik ze als eerste kunnen uittesten
;-)

nadien nog zo'n 15km huiswaarts
en zo dus toch een mooie training van 55km achter de rug (die nu wel wat zeer doet !! :-? )

indien mogelijk
C U next year
Bazeken
Mountainbiker

Post by Bazeken »

heeft iemand de gps track van de 75 of 50 km?
Gisteren niet kunnen meerijden....
Joybiker
Mountainbiker

Post by Joybiker »

Verslagske, 't was een verrassing, zwaarder dan verwacht, deels door 't weer, deels door de omloop. Maar al bij al zeker en vast vatbaar voor herhaling :bounce: :bounce:

Marnik
17tim
Mountainbiker

Post by 17tim »

guadalquivir wrote: bevoorrading was ok maar er waren geen extraatjes ;) ...
Een afspuitstand had er in ieder geval niet misstaan ... :lol:

Thuis vertrokken met fietske & ingeschreven voor de 50 (een kleine 65 in totaal), maar achteraf bekeken had ik me misschien beter ingeschreven voor de 75 & die eerste 25 links laten liggen: daar had ik een paar pijlen te veel verschoten, om dan de rest van't parcours als een slak te moeten afhaspelen.

Het was wel een mooi parcours met een paar leuke stukken: bos te Houtem, bosje langs E40 & aan sporthal in Erpe-mere ... 8)
iceman321
Kerstman

Post by iceman321 »

mtb_loverke wrote:
Het parcours ligt er goed bij,ondanks de zeer slechte weersomstandigheden deze week
Dit was er echt over [-X
er was voor elk wat wils.
we zijn verdorie mountainbikers, en geen baanrenners. dat er hier en daar een zware modderstrook ligt, daar liggen we toch niet wakker van hé??? dan gaan we ff te voet.
we moeten niet klagen, niet zagen, maar doen!!!

voor mij was het een parcours voor de vingers van af te likken

tot volgend jaar!!

=D> =D> =D> =D> =D>
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Bazeken wrote:heeft iemand de gps track van de 75 of 50 km?
Gisteren niet kunnen meerijden....
Ik denk dat dat niet zal gaan. Als ik me niet vergis zat er hier en daar een flink stuk privé-domein in het parcours
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

Gereden in een regio die we heel goed kennen, maar toch nieuwe stukken tegen gekomen (o.a. bosje aan de balei in houtem en aan de E40 in Vlekkem). Off-road gehalte was voor deze regio spectaculair, nooit geweten dat er zoveel bos is in dat deel van oost-vlaanderen (lees: als er vier bomen bij elkaar stonden, dan reden we erdoor).

Over het moddergehalte:
We zijn gestart om half 2, dus het parcours lag er zeer slecht bij. De stukken in houtem (vooral de eerste lange klim in het bos) waren niet meer te rijden, een schuifbaan geworden. Maar hier ligt het normaal gezien goed als het een paar dagen langer droog zou zijn, dus dat mag er voor mij gerust inblijven. (cfr regiotoer bijvoorbeeld, waar ook delen van dit bosje worden meegenomen)
Het stuk in oombergen (onderkant bos, rest was relatief ok) daarentegen was nu helemaal niet te rijden, en volgens mij ook nooit te rijden als je daar met meer dan 10 man doorgaat. Dikke modder, grote en diepe plassen waar je je wielen moest uitsleuren als je probeerde te rijden. Dat stuk kan er bovendien eerder makkelijk uit zonder al te veel km's te verliezen. We hebben aan de bevoorrading met de parcoursbouwer gesproken en die stelde dat je dat toch zou moeten kunnen rijden, ik wil het hem wel eens zien proberen als je als laatste start :-). We hebben over het algemeen een hoge modder tolerantie, zeker als je hierdoor in stukken komt die anders nooit worden meegenomen, maar ik denk dat je door dit eerste wandelstuk er uit te halen de frustratie over de andere (in betere omstandigheden wel te rijden en nu ook gedeeltelijk te rijden) modderstukken vermindert.

Verder zou ik de organisatie aanraden om aan steenberg toch een bordje 'gevaar' met een groot uitroepteken te zetten. Als je daar voor de optie gemakkelijk koos, moest je niet naar de vijver naar beneden, maar rechtdoor en kwam je nietsvermoedend op een zeer technisch stukje afdaling terecht.

eindbalans: mooi offroadparcours, waarbij het deugd doet om te zien dat er nog altijd mensen zijn die proberen het maximale uit een regio te halen, maar het modder stuk in het begin en dan vooral de km wandelen in oombergen was er toch net teveel aan. Bevoorrading ok; fietsen afspuiten ok, douches: thuis dus ok. Volgend jaar komen we terug.
Post Reply