20/04/08 Sint-Truiden.

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Peewee
Mountainbiker

Post by Peewee »

Al 4de keer dat ik naar Sint-truiden afzak.

Die mega vettige strook mag er voor mij ook uit.

Vond het oude parcours ook uitdagender.

Maar bon... al bij al viel het nog mee.

Heb 2 keer de 60 km gedaan en 2de keer lag het parcours al een stuk droger.

Ik kom volgend jaar zeker terug. :-D
georges1955
Mountainbiker

Post by georges1955 »

We zijn met 4 man vanuit Genk gekomen en ik moet zeggen we hebben ons geamuseerd. :-D
Mooi weer, zeer goede bevoorrading, lekkere leffe en lekkere appels.
Een proficiat voor de organisatie . =D> =D>

En voor alle mensen die klagen van dit was niet goed of dit was niet steil genoeg of er waren te weinig hellingen of de bevoorrading stond niet goed
zoek zelf dan een parcour uit dat goed is voor u.

nogmaals aan de organisatie proficiat en we komen volgens jaar terug.
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

Over de eerste 5 km gaan we ni blijven klagen en idd. vorige tochten waren iets technischer , maar al bij al heb ik weerom met volle teugen van deze TT genoten . Volgend jaar zeker terug van de parij , bedankt voor de lekkere appeltjes !!
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

Ik hou van technische stroken en zware modder schrikt me niet af (bv. voirge week in Eupen en een paar weken terug in Sart Tilman). Het eerste stuk van deze tocht is de eerste sinds héél héél lang waar ik me zwaar aan geërgerd heb.

De eerste keer mooi weer, het overgrote parcoursgedeelte lag er goed bij en was wat de 60km betreft nog vrij goed te pruimen.

Waarom dan iedereen de eerste kilometers toch door een energieverslindend megaslijkveld met de grootste kansen op materiaalpech én het feit dat je nog 50 km moet doen met ettelijke grammen slijk aan je fiets?
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Vandaag onze eerste MTB tocht gemaakt se in Sint Truiden... viel reuze mee buiten die kunstmatige bergen in't begin... wa was da man.
Toer van 35KM genomen... wel 37KM afgelegd da we ff verkeerd waren gereden.
Inschrijving wel moeilijk gevonden... maar er toch geraakt :-D
Dé Es
Mountainbiker

Kidstour

Post by Dé Es »

Mijn zoontje deed vandaag zijn debuut op een toertocht en spijtig genoeg is dat toch een beetje tegengevallen. De kidstocht lag er op sommige plekken vrij slecht bij, met als gevolg dat er veel gewandeld moest worden. En het meest spijtige was het ontbreken van een bevoorrading. Dat is net één van de dingen waar kinderen naar uit kijken en dat hen ook motiveert.

Verder vond ik het vreemd dat ook veel volwassenen op het einde de splitsing van de kidstoer namen. Dat doorbrak een beetje de eenzaamheid, want voor het overige heb ik geen kids gezien.

Om niet al te negatief af te ronden: de appeltjes hebben gesmaakt.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Ik heb hier ook de 60km komen rijden. Ik heb me ook geergerd aan het vettige parcours in't begin. Op zich is dat wel een heel leuk stuk als het er droog bijligt. Nu had dit al een aanslag op het materiaal gemaakt (overal aangekoekte kleigrond) waar ik heel de rit last van gehad heb.

Ik vond in't algemeen dat vele wegen er slechter (modder en diepe opgedroogde modder sporen) bijlagen dan vorig jaar.
Ook spijtig dat de bloesem nog niet te zien was.

De bevoorrading was in orde, alleen vond ik het onduidelijk aangegeven waar je heen moest als je daar voor de 2de keer aankwam op de tocht van 60km. Je zag alleen in't groot een bordje met de 30km afstand staan en in't heel klein dat je op de rest van 60km zat. Ik heb dat toch eerst moeten vragen. Vorig jaar stond die 2de bev. op een zeer mooi stuk natuur vond ik.

De tocht was minder goed en mooi als vorig jaar, maar nog steeds goed genoeg.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Dit was mijn 4de deelname aan de Binkentocht en de vorige 3 tochten waren schitterend. Veel verwachtingen dus voor deze jubileumeditie waar de organisatoren blijkbaar op het laatste moment nog een uitbreiding van het parcours hadden gedaan. En wat voor één; een ongelooflijk suppervettig modder/baggerstuk waar fietsen nauwelijks mogelijk was en waar je fiets na 4 km al serieus was aangeladen en je voor de rest van het parcours daar hinder van ondervond (schuren, piepen, slecht schakelen). De clubman die dit erin heeft gestoken mogen ze direct op non-actief zetten !
Ook de rest van de tocht was veel minder dan de andere jaren; het mooiste stuk (rond Borgloon) was niet toevallig een stuk dat er de vorige jaren ook inzat. Dus parcoursbouwers, keer terug naar het beproefde parcours. Op de 60km was er ook niet al te veel uitdagend, maar gelukkig maakte het landschap dit dan weer deels goed.
De vrijetijdsfietsers die kan je met zo'n mooi weer natuurlijk niet omzeilen, maar de lokatie van de bevoorrading had idd. beter op een andere plaats gestaan. Ze hinderde menig vrijetijdsfietser en 't is zo dat we een slechte naam krijgen.
S-dude
Mountainbiker

Post by S-dude »

Ik vind het net goed dat we niet zoals andere jaren constant in en rond Borgloon zitten. Tis uiteindelijk een Truidense toch, niet vertrekpunt sint-truiden en ronddwalen in Borgloon. Daar hebben ze trouwens toch de boel vol cement gesmeten, dus veel uitdagend is daar nu ook nie aan. Ik vond het een plezante toch met een goede bevoorrading. Dat stuk in het begin mocht idd wel eerst wat aangereden zijn, alvorens menig materiaal erdoor te jagen, maar dat is nu eenmaal de sport hé. Diegenen die daar nie tegenkunnen dat hunne boel verslijt, moeten maar met het koersfietske op de weg gaan rijden.
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

@ s-dude: slijk mag toch niet de norm zijn, maar functioneel in de mate van het mogelijke:

m.a.w.: typische leuke parcoursstukken (st's, klimmen, technische afdalingen, enz...) : dat moet er altijd in en als we daarvoor door het slijk moeten, dan is dat maar zo. Anders moeten we mss idd en racer kopen.

Maar slijk om het slijk? Dat eerste stukje was toch niet parcoursbepalend, laat staan uitdagend hé?

Toch wel een kleine nuance...
Post Reply