Ook levenslange garantie?Rony V wrote: Je krijgt op SEVENTY3 dezelfde garantie zoals op een "merk"-frame.
Seventy3 X-seven Carbon
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
Grote-merken-frames worden ook in Taiwan en consoorten gemaakt ...Rony V wrote:Waarom voor dit bedrag geen "merkfiets"kopen?
Ben al meer dan 6 jaar klant bij Bike Shop Bocholt en altijd goed en eerlijk behandeld en gehandeld.
Je krijgt op SEVENTY3 dezelfde garantie zoals op een "merk"-frame.
Dus:Niet geschoten is altijd mis.
Ik vind het de moeite waard om te proberen,en dan kan het me echt niet schelen waar dit frame gemaakt word.
een merkfiets is vaak ook maar ne sticker.
uiteindelijk rijden we allemaal op ne sticker !!!!
zork wrote:ik sluit mij aan bij bertje.
kvind al die carbon overkill en het wordt teniet gedaan door het cheapo taiwan merk op het kader.
Persies een straathoer met teveel make-up.
het straalt in ieder geval geen vertrouwen uit.
Awel denkde gij da gij nie op zo'n straathoer rijd dan??? Met uitzondering van de hele dure type's frame's rijd iedereen met een bike made in Taiwan zenne
K2-er wrote:
Grote-merken-frames worden ook in Taiwan en consoorten gemaakt ...
een merkfiets is vaak ook maar ne sticker.
uiteindelijk rijden we allemaal op ne sticker !!!!
Last edited by Gf biker on Sat 05 Jan 2008 19:53, edited 2 times in total.
-
firemen
- Mountainbiker
blijkbaar zijn alleen de merk bikes goed. Maar hoeveel van die dingen worden er niet in taiwan of china of god weet waar gemaakt.
En hoeveel rijden rond met een merk om alleen maar te zeggen , kijk eens wat ik heb. De afmontage interessert hun niet zolang er maar cannondale of specialized of iets dergelijks op staat , dan denken ze dat het wel goed moet zijn. Alles heeft te maken met persoonlijke keuzes en smaak, en ik ben maar amateurke zoals zovelen hier dus hoe kunnen wij dan oordelen of iets goed of slecht is. Trouwens er is geen enkel merk wat nog nooit een probleem heeft gehad met een bike.
Rony v , je hebt een ferme bike , amuseer u ermee.
grtz ivan
En hoeveel rijden rond met een merk om alleen maar te zeggen , kijk eens wat ik heb. De afmontage interessert hun niet zolang er maar cannondale of specialized of iets dergelijks op staat , dan denken ze dat het wel goed moet zijn. Alles heeft te maken met persoonlijke keuzes en smaak, en ik ben maar amateurke zoals zovelen hier dus hoe kunnen wij dan oordelen of iets goed of slecht is. Trouwens er is geen enkel merk wat nog nooit een probleem heeft gehad met een bike.
Rony v , je hebt een ferme bike , amuseer u ermee.
grtz ivan
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Dat "alle" fietsen uit Taiwan komen is een halve waarheid, maar China is nu het nieuwe Taiwan. De betere fietsen komen tegenwoordig uit Taiwan, de euh...mindere uit China.
Op zich zegt het land van herkomst nix over de kwaliteit, een US frame dat met de hand gelast is kan in theorie slechter zijn dan een frame dat door een Taiwaneese robot gelast is, die robot is nooit moe, altijd supergemotiveerd etc......maar da's theorie, de praktijk blijkt meestal niet zo te zijn.
Voor zielen als ik die gevoelig zijn aan de emotionele waarde van een product, die zullen nooit een Ferarri of Porsche kopen die in China gebouwd is, al is hij even goed......
Er circuleerden al geruime tijd op divese fora foto's van Chinese carbonproducten die doorgezaagd of gebroken waren en US producten ter vergelijking, de binnenkant ziet de consument meestal niet.....wel de afwerking was schrikwekkend slecht!!!!(niet van US producten zoals bv Kestrel)
China heeft ondertussen zelf al een rem gezet op zijn export van carbonstuff.
Zoals met alles, je krijgt waar je voor betaald en dat kies je uiteraard zelf, maar door je fiets hier voor de wolven te gooien riskeer je natuurlijk commentaar.
-
firemen
- Mountainbiker
Dat is waar en commentaar mag er ook zijn , maar er is niemand die kan zeggen dat er een merk bestaat waar nog nooit een probleem mee is geweest. Ik verdedig dit merk omdat ik er zelf mee rij en content ben , en waar het gemaakt word interesseert me niet. En zo zal iedereen content zijn met zijn merk.
Voor mij is ook de service van belang en dat is bij mijn dealer 100% ok, en dat vond ik de nog het meeste van belang toen ik voor een bike ging en niet het merk.
grtz ivan
Voor mij is ook de service van belang en dat is bij mijn dealer 100% ok, en dat vond ik de nog het meeste van belang toen ik voor een bike ging en niet het merk.
grtz ivan
- Brunox
- Mountainbiker
Mooi verwoord.firemen wrote:Dat is waar en commentaar mag er ook zijn , maar er is niemand die kan zeggen dat er een merk bestaat waar nog nooit een probleem mee is geweest. Ik verdedig dit merk omdat ik er zelf mee rij en content ben , en waar het gemaakt word interesseert me niet. En zo zal iedereen content zijn met zijn merk.
grtz ivan
Iemand die eens niet geeft om een merk, maar wel om de klantvriendelijkheid en service !
Tuurlijk, ik rij ook op zo'n taiwaneese slet and i like it.Gf biker wrote:Awel denkde gij da gij nie op zo'n straathoer rijd dan??? Met uitzondering van de hele dure type's frame's rijd iedereen met een bike made in Taiwan zenne. En waar ziet gij da logo uit Taiwan
En vertrouwen??? Wat straalt bij u vertrouwen uit??? Fishers die scheuren, Cannondale's die breken gewoon doormidden, Giant heb ik al zien plooien maar ja da geeft u waarschijnlijk vertrouwen.
![]()
![]()
Maar die van mij is een aluXXX-biatch.
Ik vertrouw die China-carbon stoten gewoon niet en kvind die noname stickers lelijk, that's all.
-
Simp
- Mountainbiker
Ik geloof dat dat foto's waren van een Colnago vork, vergeleken met een NoName Aziatische broer. En dat verschil was immens. Al moet je ook daar marketing gaan zoeken natuurlijk. Ze gaan niet hun slechtste Colnago vork gebruiken en niet het beste Aziatische vork.El Perro Diablo wrote:Mmm, interessante discutie........
Dat "alle" fietsen uit Taiwan komen is een halve waarheid, maar China is nu het nieuwe Taiwan. De betere fietsen komen tegenwoordig uit Taiwan, de euh...mindere uit China.
Op zich zegt het land van herkomst nix over de kwaliteit, een US frame dat met de hand gelast is kan in theorie slechter zijn dan een frame dat door een Taiwaneese robot gelast is, die robot is nooit moe, altijd supergemotiveerd etc......maar da's theorie, de praktijk blijkt meestal niet zo te zijn.
Voor zielen als ik die gevoelig zijn aan de emotionele waarde van een product, die zullen nooit een Ferarri of Porsche kopen die in China gebouwd is, al is hij even goed......
Er circuleerden al geruime tijd op divese fora foto's van Chinese carbonproducten die doorgezaagd of gebroken waren en US producten ter vergelijking, de binnenkant ziet de consument meestal niet.....wel de afwerking was schrikwekkend slecht!!!!(niet van US producten zoals bv Kestrel)
China heeft ondertussen zelf al een rem gezet op zijn export van carbonstuff.
Zoals met alles, je krijgt waar je voor betaald en dat kies je uiteraard zelf, maar door je fiets hier voor de wolven te gooien riskeer je natuurlijk commentaar.
http://www.cyclingnews.com/sponsors/ita ... olnago.php
Maar we spreken hier over 2005 en ondertussen zien we dat er steeds meer productie wordt verlegd naar het Oosten. Ook daar gaat men vooruit (vooral daar).
Over de fiets: ik vind hem mooi, ok, het is misschien niet meteen het duurste en meest exclusieve carbonkader, maar dat hoeft ook niet. Als je er je goed bij voelt, hij rijdt goed en de prijs zit goed, dan moet je niet twijfelen.