Sven Nys en de Olympische spelen

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Volgens mij komt hij gewoon tekort om met de mtb-top te concurreren ja! Vorige week zei hij nog in de krant dat hij meer had verwacht van zichzelf in de wedstrijd. Volgens mij heeft hij gewoon KEIhard getraing en gezien dat hij net niet meekon met de top en om zichzelf een afgang te besparen heeft hij maar voor 'de warmte' gekozen.

komaan zeg, wat is me dat voor een flauw excuus... Stel dat het nog waar zou zijn wat boeit dat dan nog? Ge zit dan op de Spelen, en dat was zijn hoofddoel, niet een goede prestatie...
Had hij daar niet 2 jaar geleden aan kunnen denken?? #-o
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Biestie1 wrote:
Hubertje wrote:Zonder hem kan het best moeilijk worden in de top5 te blijven..
??? Euh ... hoeveel punten denk je dat Nijs al voor België binnegehaald heeft ? Nie veel meer dan ik en gij zenne.
Allé, proficiat dan met uw 2 overwinningen in de Beneluxcup en ettelijke ereplaatsen! Want ook die tellen mee in UCI-punten ranking :wink:

En voor de 6325 ste keer tis NYS z'n vrouw heet NIJS :-D (das geen grap, das echt zo)
xkwizit
Mountainbiker

Post by xkwizit »

Ik denk wel dat Nys wou gaan om te winnen of hem dat zou lukken is een andere zaak. Feit is wel dat hij gezien de warmte het sowieso niet kan winnen, motivatie is dus weg om te vallen en risico's te nemen. Ik vind het erg jammer voor de mountainbikewereld in Belgie want Nys had de naam om het wat in de belangstelling te brengen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Alle respect voor Sven Nijs, hij is een groot sportman en één van de beste fietsers die we hebben, maar ondanks een paar overwinningen op gemakkelijke circuits is hij géén mountainbiker.
Misschien had hij het kunnen worden, maar helaas, voor zijn sportieve loopbaan heeft hij een verstandige keuze gemaakt, maar hiermee heeft hij ook bevestigd wat vele core (mountain)bikers dachten.......
Tom Boonen is ook een snelle vent die mss bij machte is om het hele MTB circus op een hoopje te rijden......maar........
Filip is de beste biker, wat niet hetzelfde is als de snelste.....maar hij is wel een mountainbiker, net als John Tomac, iemand die representatief is voor zijn sport, wat niet wil zeggen dat je daarom alles kan winnen.
Ik denk dat we met Roel en Filip best trots mogen zijn en laten we de cyclo crossers rustig in de winter rond de akkers koersen.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

ik kan er niet aan doen maar vind sven zijn keus nogal overkomen als een flauw excuus maarja wie ben ik daarin hé, het is jammer voor de mtb sport want sven bracht wel ietsje meer mediaaandacht mee.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

El Perro Diablo wrote: Filip is de beste biker, wat niet hetzelfde is als de snelste.....maar hij is wel een mountainbiker, net als John Tomac, iemand die representatief is voor zijn sport, wat niet wil zeggen dat je daarom alles kan winnen.
Ondanks ik een keiharde supporter van Fluppe ben, gebied de eerlijkheid ons te zeggen dat Roel onze beste biker van het moment is vind ik :wink:
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Ik vermoed dat Filip nog steeds de betere mtb'er is,op technisch gebied toch.Kwa palmares ook trouwens.
snellebeentjes
Mountainbiker

Post by snellebeentjes »

Als je het zo bekijkt :wink:
Ik dacht eerder aan prestaties met het oog op Peking! Sorry #-o
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Het weze u vergeven [-o<
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

newbiker wrote:Net op nieuws over de testen van gisteren in Leuven: hij ging voor een duurtest van 2 uur en verloor al 5 l vocht na 1,5 uur fietsen. Da's niet gezond, ik begrijp dat hij stopt. Vind het alleen heel erg spijtig. Maar hij heeft tenslotte geprobeerd.
5l vocht op 1,5 uur, tja, dat zegt genoeg he.

hoe zit het ook alweer ? als je 2% lichaamsgewicht verliest, dan verlies je 10% van je mogelijkheden ?

ik weet niet hoeveel nYs weegt, maar 5kg, dat gaat al eerder naar de 7% gewichtsverlies, is gewoon levensbedreigend. Veel keuzemogelijkheden zijn er dan niet.

Je moet maar eens proberen om op een marathon 1l water per uur te drinken, voorwaar een opgave. in een olympische wedstrijd moet dat nog moeilijker zijn, en met 1l komt em dan niet toe hoor...

En water is niet genoeg he, je moet ook nog alle mineralen die je uitzweet terug aanvullen, en dat zonder je maag/darmstelsel in een knoop te wringen...

Wat er ook van is, is dat om de absolute top te kunnen zijn/worden, alle voorwaarden 100% moeten vervuld zijn... In dergelijke omstandigheden imho dus inderdaad hopeloos voor Sven.
Post Reply