Reeds 5 à 6 jaar een tevreden Time-adept. Nog nooit problemen mee gehad.
Volgens mij veel beter dan Shitmano omdat je toch nog een beetje speling hebt, waardoor knieproblemen vermeden worden.
klikpedalen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Jan Bailleul
- Mountainbiker
Post by Jan Bailleul »
Ik heb daarjuist nog eens gekeken naar mijn klikpedalen, en er staat aan de zijkant Shimano op; en op de 'as' 520M, dus het zullen wel 520s van shimano zijn.Dzjowie wrote:Mijn gedacht! Wie mij het verschil kan bewijzen tussen de 959 en de 540 (buiten de prijs en ik geloof...6 gram (3 volgens weightweenies)) trakteer ik een pint!Nullius wrote:Heb ook net de 540 besteld ... naar't schijnt volledig identiek aan de 959, dus waarom nog 40€ meer geven ? Enkel zijn de 959 ietskes lichter ... maar dan ook ni veel :)Gizmo wrote:die 520'ers zijn toch redelijke goeie ook of niet soms, zou ze nemen voor kertscadeauke, voor die 959'ers doe ik niet genoeg kilometers dus ja.
Gizmo
Overigens rijd ik al een dikke 9 maanden met volle tevredenheid met de 520's, maar die heb ik gekocht net voor die 540's uitkwamen en ik zou nu ook wel wat bijleggen voor de betere afdichtingen van die laatste (puur preventief dan).
Ben ik persoonlijk van mening.
Ben een paar weken geleden in TT Beernem voor het eerst op pad geweest met mijn 540's. Ben daar serieus tegen de vlakte gegaan, maar niet door de pedalen...maar de sneeuw was nogal glad
En waar ik voor vreesde, nml: bij een val niet automatisch uit de pedalen geraken, is helemaal niet het geval. Ik heb op geen enkel moment beseft dat ik ging vallen. (achteraf wel degelijk gemerkt dat ik gevallen had
)mijn fiets lag dus een vijftal meter verder en mijn voeten waren nog aan mijn benen bevestigd ipv aan de pedalen.
Het eerste wat ik ondervond bij het rijden met klikkers, was dat ik een veel hoger rendement had, en dat ik nooit meer van mijn pedalen schoot...
maw: iedereen zou klikpedalen moeten proberen, is een serieuse verbetering...
En waar ik voor vreesde, nml: bij een val niet automatisch uit de pedalen geraken, is helemaal niet het geval. Ik heb op geen enkel moment beseft dat ik ging vallen. (achteraf wel degelijk gemerkt dat ik gevallen had
Het eerste wat ik ondervond bij het rijden met klikkers, was dat ik een veel hoger rendement had, en dat ik nooit meer van mijn pedalen schoot...
maw: iedereen zou klikpedalen moeten proberen, is een serieuse verbetering...
Langs twee kanten (Time Atac). Wist zelfs niet dat er andere bestaan.genius wrote:Voor de mensen die time dan toch zo goed vinden heben jullie dan pedalen die je langs de 2 kanten kan inklikken of maar langs 1 kant
Ik had pedalen van time waarbij ge maar kon inklikken langs één kant en da ging van geen kanten toen.Keb shimano's(de 520) en ik zen daar eel tevreden over .
- mountainsurfer
- Mountainbiker
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Re: klikped
van eyck, keuze genoeg, of 2ehands, er zijn er altijd wel die dat verkopen...beethoven wrote:Ik ga ook eens rond snuffelen voor een paar klikpedalen en schoenen.
Weet nog niet zo goed en waar, maar ik ben op zoek. Rudy VdE.