Wat maakt een goede toertocht ?

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

Wat maakt jou toertocht geslaagd ??

Kameraden, sfeer en omgeving
36
31%
moeilijkheidsgraad, snelheid en verbrande Kcal
24
21%
bepijling, bevoorrading, organisatie
56
48%

Total votes: 116

madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

alexi wrote:zeg MADRISTA666 ik had het over 35 à 40 %MINIMUM.EN met berijdbaar bedoel ik geen modderbreien waar je wiel tot 20 cm in wegzakt en waar je van armoe te voet door moet :evil: ,JA!!!Maar ja, voor velen ist nooit genoeg hè.Meer bergen ,meer modder ,meer off-road jaja 110% off road is nog nie genoeg.En als we het nie krijgen dan krijgt de toertocht een hoop kritiek op het forum [-X [-X .Nen TT is voor iedereen en moet toegankelijk zijn voor allen en zekers de kids,of gaat ge ook zeggen dat ze maar op de baan moeten gaan rijden. :evil:
Precies rap in u gat gebeten hé!!!!
:wink:
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

@madrista666
Ja ik ben in mijn gat gebeten :lol: (klein beetje maar)maar k'zal zeggen waarom.
Het topic was "wat maakt JOUW toertocht geslaagd"en dus geef ik zowat mijn basics van wat ik wens op een tt.Ik gun je jouw singletracks ,technische paadjes en 70 % off-road.Dat zijn veronderstel ik een beetje jouw basics van een goede tt.
Ik rijd reeds meer dan 15 jaar MTB en hier bij ons in W-Vlaanderen zijn de meeste tt tussen de 40 en 50 % off-road(je hebt er ook van 70 hoor :wink: )maar in mijn beginjaren was dat soms meer maar dan niet meer berijdbaar,soms meerder 100en meters te voet door akkers [-X (ik heb er nog hun schoenen zien verliezen in het slijk :lol: :lol: :lol: )
Wees blij dat ze bestaan in hun huidige vorm met de ene week wat meer modder en off-road en de andere keer wat minder.
k'Heb ook geen zin deze onnodige discussie op het forum te voeren,misschien komen we elkander ooit eens tegen op een tocht en kunnen we er dan eens over klappen bij een goei leffe(op mijn kosten) :wink:
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

alexi wrote:@madrista666
Ja ik ben in mijn gat gebeten :lol: (klein beetje maar)maar k'zal zeggen waarom.
Het topic was "wat maakt JOUW toertocht geslaagd"en dus geef ik zowat mijn basics van wat ik wens op een tt.Ik gun je jouw singletracks ,technische paadjes en 70 % off-road.Dat zijn veronderstel ik een beetje jouw basics van een goede tt.
Ik rijd reeds meer dan 15 jaar MTB en hier bij ons in W-Vlaanderen zijn de meeste tt tussen de 40 en 50 % off-road(je hebt er ook van 70 hoor :wink: )maar in mijn beginjaren was dat soms meer maar dan niet meer berijdbaar,soms meerder 100en meters te voet door akkers [-X (ik heb er nog hun schoenen zien verliezen in het slijk :lol: :lol: :lol: )
Wees blij dat ze bestaan in hun huidige vorm met de ene week wat meer modder en off-road en de andere keer wat minder.
k'Heb ook geen zin deze onnodige discussie op het forum te voeren,misschien komen we elkander ooit eens tegen op een tocht en kunnen we er dan eens over klappen bij een goei leffe(op mijn kosten) :wink:
Roep maar is als ik u ergens tegenkom!!! en effe serieus voor 40% offroad ga ik zeker niet naar een TT hoor en geloof me vrij ik weet TT's waar offroad gehalte 90/95% is maar je moet ze weten hé :wink: Bye the way rij ook al meer dan 13jaar mtb hoor dus weet wel wat MTB betekend hé :wink:

Bye the way over modder moet je mij niks leren zene, krijg meestal verbaasde blikken hoe het komt dat wij zo zwart toekomen :wink:
Last edited by madrista666 on Fri 16 Nov 2007 16:31, edited 1 time in total.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

alexi wrote: Min. 35 a 40 % off-road die BERIJDBAAR is
Bij het lezen van deze reactie komen we er in het Limburgse toch maar weer eens achter dat we serieus verwend worden op TT's. Als ze hier één keer zo weinig offroad hebben in een tocht krijgen ze het jaar erop niemand meer aan de start denk ik.

35-40% offroad is echt wel heel weinig, als jij hiermee content bent kan ik daarmee leven maar geef mij maar minstens 85-90% offroad (verbindinsstukken zijn spijtig genoeg wel eens noodzakelijk)

Anderzijds kan ik u reactie begrijpen als je in een streek TT's gaat rijden waar ze om "offroad" te gaan door akkers moeten gaan ploeteren... dan hoeft het voor mij ook niet..
Gelukkig is alles wat in het Limburgse "offroad" genoemd kan worden meestal vlot berijdbaar, ook voor de jeugd. :wink:
alexi
Mountainbiker

Post by alexi »

Der zijn er hier bij ons die op hun flyer stoefen met 60% off-road alsof dat ge dat in een straal van 200 km nooit anders zou tegenkomen.We moeten het spijtig genoeg doen met wat we hebben.Kan nie elke zondag naar Limburg afzakken hé :wink: .Maar als ik nog eens op weekend ga is't in die richting(dan eens zien of jullie niet overdreven hebben,haha)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

is zeker niet overdreven, als je wil rij je zelf 100% offroad, maar zo zijn er nog streken in België hoor :wink:
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

100 % is moeilijk ze wij hebben nu tussen 55 en60 % offroad en veel bergjes zoals kluis , paterberg off en on en koppenberg weer kluis off ,ja een beetje baan heb je altijd he .soms kun je nie anders de oversteken van ene naar ander gedeelte mag zeggen ik ben altijd blij tis voor de fun he
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

geloof me vrij!!!! gisteren nog in het bos bij ons gaan rijden en géén straat gezien of overgestoken :wink:
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Wat bevoorrading aangaat, is het voor een organisatie niet altijd even gemakkelijk om in te schatten hoeveel deelnemers er zullen opdagen. Er spelen diverse factoren mee. Te St-Andries is het aantal deelnemers meer dan verdubbeld, en was er zo goed als niets meer voorhanden voor de namiddag rijders. Maar de TT was voor de rest piekfijn in orde, dus kan dat eten me dan gestolen worden. Ik maak dat ik altijd zelf iets bij heb.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

vooraleer ge allemaal gaat ruzie maken :wink: : eerst een splitsing doorvoeren:
1/ wat maakt een geslaagde VeldToerTocht (wat blijkbaar de meesten hier op het oog hebben)

2/ wat maakt een geslaagde MTB - tocht
Post Reply