100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

pvandebe wrote:Voor de examenperiode maar dan wel in volle blokperiode
oeps...ik had het bekeken als vader van een stelletje jongelui die toetsen hebben :oops: :wink:
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Die van mij hebben nog geen toetsen maar 'k herinner me nog héél goed die kl...periode vóór de examens. "Moede gij nie blokke jong ipv op stap te gaan ?" :evil:
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

pvandebe wrote:Voor de examenperiode maar dan wel in volle blokperiode.....'k Zou toch ook nog een optie openhouden voor het geval het moest gieten die dag, in combinatie met lage temperaturen, dus zoiets van 60-80-100-120 keuze standaard......
Met ons lussensysteem kunnen we hieraan perfect voldoen.
Mogelijke afstanden zijn nu al: 20, 25,31,33,38,44 enz.
Zelfs bij ongeveer gelijke afstanden kan je dan nog kiezen voor veel of weinig hoogtemeters. maw: à la carte.

Wat het weer betreft: als het echt slecht is gaan we hier en daar wel wat knippen. Het is zeker niet de bedoeling om er een baggertocht van te maken.

We rekenen wel op goed weer [-o< maar brengen de mogelijke knelpunten nu reeds in kaart zodat we de dag zelf niet vlug vlug voor een wegalternatief moeten zorgen.
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

Ik denk dat zo een tocht van 120km met vele hoogtemeters op de nodige interesse zal kunnen rekenen. Er zal een publiek op afkomen dat een echte uitdaging zoekt en die zullen jullie zeker kunnen voorzien. Voor zij die het liever met wat minder doen zullen er ook voldoende mogelijkheden zijn om korter te rijden dus ik zou niet weten wat jullie tegenhoudt om hier een succes van te maken...
rockrider
Mountainbiker

gewoon doen !

Post by rockrider »

hey beste herders,

ik ken jullie niet in levende lijve (tenzij Carl, die blijkbaar schoonfamilie is van nen goeie kameraad uit het Drongense), maar als ik zo regelmatig eens kijk naar jullie gereden tochten merk ik toch dat jullie de voorkeur hebben voor het klimwerk. Ik ben er dan ook van overtuigd dat je 120 km kunt uitstippelen in de streek. Dus ik zou er volledig voor gaan !
Of je volk genoeg gaat hebben ..... IK ben er eigenlijk van overtuigd : mensen die gewoon een toertocht willen rijden zullen aanwezig zijn, maar zeker ook zij die een voorkeur hebben voor marathonritten komen soms van ver om dergelijke ritten te kunnen rijden. Gewoon eens kijken of er op dat moment nergens geen ritten zijn in de Ardennen. Er is een rittenwedstrijd van ebbt (meer info: www.ebbt.be) en die bieden heel mooie marathons aan in de Ardennen. Als hun wedstrijden op dezelfde dag vallen dan die van de herders kan dat misschien wel wat volk schelen, maar mijn steun hebt ge al : GO GO GO !

steven
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

jootje wrote: De vraag in nu of de interesse voor zo'n onderneming wel groot genoeg zal zijn, want de langste tocht op een gelijkaardig parcours, die momenteel in onze streek gereden wordt is die van Ronse. Toen waren we goed voor 74 km en 1300 HM.
100 km is al een derde meer, en 120... ge moet er maar zelf uw rekenmachien bijnemen :roll:

dat er in die streek nog geen marathon bestaat zal wel zo zijn redenen hebben, veronderstel ik, het is iets voor 'hard-core' mtbike liefhebbers, vandaar dat jullie er allicht goed aandoen om jullie marathon te proberen promoten in Vlaams-Brabant, Limburg en zelfs Wallonië of Nederland (via mountainbike.nl)

ik had een gemiddelde van bijna 20 kms/uur maar vond de koninginnerit van de Vlaamse Ardennen (Ronse) toch zeer lastig, al kwam dat allicht mede doordat ik de zondag ervoor de raid des hautes fagnes reed (met een iets lager gemiddelde :-?) én door de superlastige staart van die rit

als de 'koningrit' van de Vlaamse Ardennen een even zwaar parours heeft, zullen 100 kms volstaan denk ik, maar als jullie 120 kms voorschotelen, zal ik de 120 rijden =P~

uiteindelijk zijn niet de langste of zwaarste ritten de leukste, maar wel de ritten waar je goed in 'flow-mode' kunt rijden op een mooi, gevarieerd en technisch uitdagend parcours,

als je ritten als deze marathon op die manier wilt kunnen uitrijden, moet je veel trainen (of anders zeer getalenteerd zijn), a fortiori wanneer het 120 kms zou zijn (van hetzelfde lastigheidsgehalte als de koninginnerit van ronse), als je dat (nog) niet wilt of kunt, beperk je je beter tot kortere afstanden
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

120 km natuurlijk !!!!!! Plan de Salzkammer te doen in 2008 dus de ideale voorbereiding is lange afstande rijden :drunk:

De 130 km regiotour is hopelijk minder zwaar dan jullie geplande toerken.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

2j geleden de 100km regiotour afgelegd aan 25 avg, iets van een 1000hm toen dacht ik, de 130km nooit kunnen doen wegens tijdsgebrek

Laat maar komen die 120km!
Liefts iets zwaarder want zulke gemiddelden zijn voor wegritten en niet voor mtb-tochten (op mijn niveau toch)!

Eind mei de herderstocht, dan in juni de TT van On2Wheels in kluisbergen en die van Ronse.
Dat het maar snel mei is :lol: :P
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

vanavond wordt de beslissing waarschijnlijk genomen: 100 of 120.
geïnteresseerden zijn er blijkbaar wel, maar voor ons is de vraag ook: krijgen we dit organisatorisch wel allemaal rond?

wie ons kent weet dat we kritisch zijn, maar opbouwende kritiek geven in onze verslagen. Daarmee leggen we de lat natuurlijk wel hoog voor onszelf.

uitpijling + terrein op sommige plaatsen maaien en wat snoeien lijkt me wel geen piece of cake! Dus liever 100 in orde dan 120 die maar half gedaan is.

Zijn er mensen die dicht bij de organisatie van dergelijke evenementen staan en hier eens een overzicht kunnen geven van de hoeveelheid mensen (manuren) die zij die week inschakelen?
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Herderkes,luister eens naar den ouden zwieber en beperk uw aantal km tot honderd!!
Tijdstip eind mei,dan zijn er wel al veel in vorm maar velen kunnen nog die langste afstanden niet verwerken!
Je moet ook rekening houden met de eventuele staat van het parcours die tijd van het jaar!
Het kan er nog behoorlijk pissig bijliggen dan,en veel grindwegels zoals de regiotoer vind je hier ook niet!
Maak een afiche met 2000 effectieve hoogtemeters en je wordt de eerste organisatie die daarin zou slagen dan!
Althans voor deze regio tenminste!
Als je die 2000 hm kan aankondigen met 70 a 80 % off-road(is mogelijk),en max. 100km. is succes verzekerd!!
Onderschat ook zo'n organisatie niet voor jullie eerste,er komt heel veel volk aan te pas voor zo'n lange tocht!
Alvast veel succes gewenst en....op mij kan je rekenen die dag want ik wil deze voor geen geld missen !
Tip;hou een extra lus achter de hand moest blijken dat het een ideaal bike-weertje wordt en voeg deze dan
eventueel in laatste instantie toe aan de tocht om als nog de max.afstand op te trekken naar.......
Locked