Dijkenlandroute Hamme

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik ben van plan om binnen een tweetal weken deze route te combineren met Waasmunster. Dus de beide volledige routes na mekaar. Zou toch moeten goed zijn voor een 90tal km. Is hier een verbindingspad voorzien om van de ene op de andere route te geraken? Ik ben niet zo vertrouwd met de streek, en heb ook nog geen van deze beide routes gereden. Wel af en toe es een tt in de streek gedaan.
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

Ja, er is een verbindingsstuk dat juist na het crossparcour in het begin van de route van Hamme ligt. Als je van het crossparcour komt rij je over de Mira-brug. Vlak na de brug gaat de route van Hamme naar rechts en onder het groene pijltje van de route van Hamme hangt een geel dat je naar links stuurt. Als je dat volgt kom je automatisch op de route van Waasmunster. Je pikt dan wel in op het blauwe gedeelte, daarna volgt rood en groen. Als je die groene pijlen volgt kom je op het vertrekpunt van deze route terecht. Vandaar vertrek je dan terug opnieuw met groen dan blauw tot je terug op de dijk komt en dan is het aan diene visvijver terug naar links, vanwaar je gekomen bent als de die gele pijl vanuit Hamme gevolgt hebt. Zo kan je dan de route van Hamme verderzetten.
Ik hoop dat je er wat aan uit kunt. Veel plezier.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Deze week vertrokken vanuit Waasmunster, om eerst een stuk van deze route te doen, daarna de dijkelandroute en dan het tweede stuk van de route van Waasmunster. Ik koos voor Waasmunster als vertrekplaats omdat deze het dichtst bij de autostrade ligt. De beide routes vielen op zich wel mee, een streepje off-road afgewisseld met enkele kilometers op de weg. Technisch gezien zitten er weinig stukken in, behalve dan mss dat stukje van de crossparcours. De dijken waren wel bezaaid met netels zodat ik met heel wat uitslag op de benen thuiskwam.
Voor de beide routes samen kwam ik op goed 95km, afgelegd op zo'n 4u.
Je merkt toch dat die bloso-routes gemaakt zijn voor de modale biker. Om mensen die af en toe eens op de fiets kruipen kennis te laten maken met een stukje mountainbike. Voor de geroutineerde bikers zit er toch iets te weinig techniciteit in en zie je heel wat stukjes liggen die ze laten links liggen. Niettemin heb ik toch een leuke namiddag gehad.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Gisteren voor het eerst de "dijkenlandroute" gedaan.
Met de fiets vertrokken te Zele, en zo naar moerzeke, naar het vertrekpunt "het broekske".
Het eerste deel (tot de sporthal te Hamme) vond ik een beetje flauwtjes.
Wel enkele mooie paadjes, maar te veel on-road, en bijna geen uitdaging.
Vanaf de sporthal was het heel anders, meer singletracks, en van die rammelpaadjes bovenop de dijken.
Met als topper het technisch parkoertje achter de Mirabrug =D> .
Plezante route, enkel zoals ik al zei, iets te veel op de weg op het ene deel.
Verder niets dan lof.

In totaal met op-en-af rijden een 75 Km gedaan, mooie zondagnamiddag gehad.

Greetz

Pike jr
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Vandaag met Lorenzo de 3 lussen gereden, op een kurkdroge ondergrond en met redelijk wat wind een paar leuke uurtjes beleefd.
De Bloso pijltjes waren voldoende aanwezig, maar op veel plaatsen waren ze wel bijna volledig overgroeid zodat we toch constant goed moesten opletten om geen afslag te missen.
Onze indruk van de route: niks echt spectaculairs, maar toch het maximale uit de streek gehaald, met een paar echt leuke stukjes zoals de dijken op en af en het Mira parcours.
De mogelijkheden van de streek in aanmerking genomen is dit best een knappe route, die na een regenperiode wel eens serieus zwaar zou kunnen liggen.
TimDC
Mountainbiker

Post by TimDC »

Ik heb vorige week 30juni deze route gereden. Ik ben vertrokken zonder veel verwachtingen omdat de kritieken hier spraken over nogal veel baan. Ik moet toegeven dat op het ene deel dit wel het geval was maar het stuk rond Moerzeke en Kastel toch wel leuk rijden is, juist het lange stuk achter de gespoelde put naast de dijk is zeer saai.

En van een verrassing gesproken de dijken waren gemaaid, dus de gemeente doet nog nog iets voor ons =D>

Voor de rest vond ik dit wel eens een leuke tocht om in de week eens te doen, van thuis vertrokken en aangepikt op de rode lus aan de N41.
Savage c
Mountainbiker

Post by Savage c »

heb het hiernet gereden, met nog ene....
awel fermen tocht, heb de 51 km gedaan, dus alle lussen.

enkel in kastel zo stuk naast de dijk wordt weinig genomen, want de tingels staan er hoog, in het vervolg volg ik op de dijk dan wel hehe....

mits het echt vettig zou liggen is dit haast nie te doen denk ik , maar zo herfstweertje is super
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

iemand info over staat van parcours ?
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

hoi , ik weer :lol:

Bloso pijltjes allemaal in orde , en goed bepijld...
Hier zal wel een pak meer modder terug te vinden zijn dan in waasmunster...

Maar normaal overal goed berijdbaar..
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

Terug van blosotochtje Hamme, samen met den LPG,
gestart met licht grijs weertje, zon kwam er door op 't laatste,
wij hebben het gezegd:
bepijling niks op aan te merken, met dit weer is parcours heel
goed berijdbaar,
plezant parcours om conditie weer op te bouwen, wij vonden
betrekkelijk veel off-road,
hebben ons hartje kunnen ophalen,
er was een kids tour bezig op het zelfde moment,
knap om die jonge riders bezig te zien,
zou zeggen, tot de volgende :)