fox/reba/durin/pace....?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Ik ben zelf aan mijn tweede pace toe en zou geen andere meer willen.
Totaal geen lekken gehad.(misschien geluk?)
Werking is fantastisch,vraag maar na aan de gelukkige bezitters.Zelfs met mijn 95kg geen enkel probleem kwa flex.
Koop en overtuig jezelf.Onbekend is onbemind.
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Het magazine Fiets heeft ook eens een duurtest gedaan met pace vorken. Hun eerste exemplaar begon na 500km langs alle kanten te lekken. Ze hebben de sealings vervangen en nieuwe olie ingedaan en dan werkte de vork weer naar behoren. Nuja een 200km verder was het weer hetzelfde verhaal. Langs alle kanten lekken met een totale blokkage van de vork tot gevolg. Ze hebben toen een 2de vork aangevraagd omdat ze mss gewoon pech hadden met hun versie. Een maadagmorgen modelletje?? Nuja, de 2de vork in de fiets gestoken en die heeft het iets langer uitgehouden dan de eerste vork, maar na een 700km hadden ze het weer zitten en nog erger dan bij de eerste vork.
Hun conclusie was dan ook: Als de vork werkt is ze qua functioneren één van de beste van de markt, maar ze blijven gewoon niet werken. Dus als je het kapitaal hebt om ieder 500km een grote sevicebeurt aan de vork te geven, kopen. Maar dat heeft niet iedereen, dus....
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik zou gewoon die Durin nemen vanwege de exclusiviteit :-D
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Het magazine Fiets heeft ook eens een duurtest gedaan met pace vorken. Hun eerste exemplaar begon na 500km langs alle kanten te lekken. Ze hebben de sealings vervangen en nieuwe olie ingedaan en dan werkte de vork weer naar behoren. Nuja een 200km verder was het weer hetzelfde verhaal. Langs alle kanten lekken met een totale blokkage van de vork tot gevolg. Ze hebben toen een 2de vork aangevraagd omdat ze mss gewoon pech hadden met hun versie. Een maadagmorgen modelletje?? Nuja, de 2de vork in de fiets gestoken en die heeft het iets langer uitgehouden dan de eerste vork, maar na een 700km hadden ze het weer zitten en nog erger dan bij de eerste vork.
Hun conclusie was dan ook: Als de vork werkt is ze qua functioneren één van de beste van de markt, maar ze blijven gewoon niet werken. Dus als je het kapitaal hebt om ieder 500km een grote sevicebeurt aan de vork te geven, kopen. Maar dat heeft niet iedereen, dus....
Tja,met mijn eerst had ik een 3000km op de teller,zonder nazicht,zonder lekkages en zonder slijtage. =D>
Met mijn C-type slechts 40km,dus nog geen beoordeling hierover.
CHRISCROSS
Mountainbiker

Post by CHRISCROSS »

Dat is hier een interessante discussie aan het worden. De volgende 4 mogelijkheden blijven voor mij over :
reba world cup07:"goedkoopste"/degelijke vork/geen super lichtgewicht
reba world cup08: te duur
pace vork :"redelijke prijs"/super lichtgewicht/ duurzaam ?
durin : de duurste van allemaal/super lichtgewicht/exclusief/werking ?/duurzaam ?
Dit is de samenvatting tot nu toe; maar of ik nu weet wat het zal worden,das wat anders. #-o
Ik wacht nog een beetje reacties af over die pace en die durin.
Iemand ?
blades
Mountainbiker

Post by blades »

PACE VORK:

Vroeger gidste ik in Malaga. Daar waren altijd schotten die ZWEREN bij PACE. Ook frames ervan.
Die hadden nooit problemen, maar vertelden wel:
Pace werkt goed bij koud en nat of warm en droog.
In belgie is het nogal eens warm en nat.

Het is slechts een suggestie, maar kan deze gegrond zijn ?
Indien de reacties goed zijn, zou ik ook een pace zien zitten op mijn nieuwe bike. Anders wordt het een fox.
Momenteel heb ik een pace vaste vork op mijn trek oclv hardtail.

Frank
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Toen ik de Durin hier zag staan (had hem ook al mooi zien blinken in O2 bikers, ik zal dat artikel nog eens opzoeken) nog eens gekeken op mtbr.com. Daar zijn ze toch in het algemeen tevreden over de werking van Magura vorken.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Herder Ronny wrote:Eugh... den RLC is geen Terralogic!
Ik heb een Fox 90X (terralogic dus) en die heeft geen krimp tijdens het optrekken. Heeft alles te maken met de juiste afstelling van uw vork!
@Herder Ronny:

Ik moet zeggen dat ik akkoord ben met je uitleg.
Reed vorige week in Sint-Amands op 90% laat ons zeggen "verharde tracks".
Mijn veer staat zeer lekker ingesteld sedert de tochten in de kempen en de Ardennen, "smooth" waardoor weinig rendementsverlies tijdens het offroad rijden.
Nu op deze tocht viel me op dat bij het versnellen mijn vork steeds inveerde (niet echt wild pompen maar toch) terwijl de oneffenheid van het terrein niet van die aard was dat er veerweg nodig was.
Ik miste eigenlijk een beetje lockout.

Heb dan bij de bevoorrading de aanspreekdrempel fors verhoogd naar 7 klikjes vanaf "+". (Normaal staat deze op 5 à 7 klikken vanaf "-")

Hierdoor was mijn probleem eigenlijk opgelost. Natuurlijk was er derna wel al een beetje kuil nodig alvorens mijn veer begon te werken.

Maw, een fox terralogic moet je eigenlijk wel wat afstellen in functie van de omgeving waar je gaat rijden. Voor mij is de fox de vork bij uitstek voor het echte zware labeur maar wat overkill voor de hardtracks.
Post Reply