08/09/07 - Vielsalm

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

The herminator wrote:maar we stonden met amper 58 km op de teller terug in het park.
The herminator wrote: Voor de rest hebben we ons toch nog goed gehad tijdens het weekend al was het parcours niet echt heel zwaar op enkele klimmetjes na.
Daarmee dat de 75km niet zwaar was, jullie stonden na 58 km al terug in het park. :lol:

Geen problemen gehad met de pijlen. En bevoorrading was ok, alleen wat verkeerd verdeeld. Sommige bevooradingen hadden teveel wat de andere te weinig had maar al bij al niet te klagen. Neem meestal het nodige zelf mee.
The herminator
Mountainbiker

Post by The herminator »

@ Dr.Gonzo

Na ongeveer 50km hadden we een lange beklimming waarbij we boven aan de radar uitkwamen, vervolgens dienden we naar rechts te rijden op een lange dreef met kleine steentjes. In die dreef stond zelfs een mobiel toilet met een pijltje rechtdoor, maar nadien was ik samen met de andere 39 de weg volledig kwijt, kan jij mij anders eens zeggen hoe dan bent gereden.

Thx
den Trekmountainbiker
Mountainbiker

Post by den Trekmountainbiker »

Hoi, ook gereden met de kids,zaterdag 30 km gedaan , mooi parkoer met goeie afdalingen
Vonden ze heel leuk en nergens hebben ze afgestapt
De bevoorrading vond ik zelf maar flauwkes,tja kan nie altijd kermis zijn he
toch de verplaatsing waard, en hopen dat Rochefort even leuk wordt =D> =D>
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Voila, wij zijn ook voldaan terug gekomen uit Vielsalm en nu eventjes de tijd gevonden om mijn ervaringen neer te pennen.

- de accomodatie was net zoals vorig jaar in orde. Aankomen pakketje afhalen en naar de chalet.
- De ritten vond ik goed ineensteken. Ik had de indruk dat de tocht vorig jaar veel technischer was. Dat ze daar een technish parcour kunnen maken zie je wel aan de stukjes die we nu en dan toch nog voor de wielen kregen maar oké voor het ruime publiek was dit meer dan voldoende om toch niet al teveel van de fiets te moeten stappen.
Misschien een tip voor volgende jaren: Steek in de lus van 75km veel meer technische stukjes. Mensen die voor die afstand kiezen zal je er zeker niet horen over klagen.
Over de bepijling: misschien wel wat mager maar voor iemand die gewoon is van toertochten te rijden kon dit toch wel geen problemen hebben opgeleverd. Ik ben zelf éénmaal verkeerd gereden maar dat was eerder uit verstrooidheid (lees: vermoeidheid :wink: ) voor de rest moet daar niet over gezeverd worden. Rijden er 40 zoals ik de 75km uit. Dan moet dat voor de rest ook wel lukken.

=D>
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

The herminator wrote:@ Dr.Gonzo

Na ongeveer 50km hadden we een lange beklimming waarbij we boven aan de radar uitkwamen, vervolgens dienden we naar rechts te rijden op een lange dreef met kleine steentjes. In die dreef stond zelfs een mobiel toilet met een pijltje rechtdoor, maar nadien was ik samen met de andere 39 de weg volledig kwijt, kan jij mij anders eens zeggen hoe dan bent gereden.

Thx
Was ongeveer halverwege die dreef naar links naar beneden (stuk uit een vaste route).
vremdeling
Mountainbiker

Post by vremdeling »

weekend Vielsalm: zaterdag de 75 km gekozen maar net als velen na ons ergens de mist in gegaan :evil: . Blijkbaar was de organisatie al begonnen met de bepijling van zondag ,dit om +/- 12u wetende dat de 75 km nog kon gestart worden om 13u [-X [-X .dus ook vroegtijdig binnen met 56 km op de teller (tip: bepijling andere kleur geven bij meerdaagse tochten.)De bevoorrading was in 2005(onze vorige editie) iets uitgebreider.Zondag de 40 km onder de wielen genomen ,mooie afsluiter voor een "bijna " perfect weekend.mogelijk tot de volgende editie voor de volle 75 km. =D> =D> =D> =D>
PS : Naar het schijnt gaan KRAMPEN over ... [-X [-X
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Het was duidelijk dat beneden de afdaling na de splitsing met de 50K (aan de diepe plassen) een pijltje was weggehaald. Daar moest het naar rechts, wie li!nks reed kwam weer bij de 50K terecht met nog maar 11K voor de boeg. Ik zag hoe twee wakkere Waregemnaars de zaak hebben rechtgetrokken door een overtollige pijl op het cruciale punt aan te brengen. =D> Zo moet het.
Zeer fijn weekend trouwens, de 75K waren solide, de dag nadien een lichtere maar prachtige 45K. Randanimatie had weinig charisma, heb beter geweten.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Oldie wrote: Randanimatie had weinig charisma, heb beter geweten.
Ik ben alleszins content van de gratis herstelling die de mannen van SRAM deden zaterdag aan mijnen bike! De kleine derailleurwielekes deden raar en zij vervingen er één van, volledig gratis en met een smile!

Zo moet dat! =D>
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Rock Rider wrote:Wij zitten daar met een pak steenbakkers gans het weekend... :wink:
Hopelijk de zaterdag ook de 75 en zondag de 30 km...
heb een 5 tal steenbakkers tegengekomen aan de 2de bevoorrading en deze namen daarop de afslag 50km.

Had afgesproken met Casper (allé poging want had zijen gsm nummer...vergeten) enfin den Casper nie gespeurt.....was hij daar nu.?

greetz 8)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Blubberduck wrote:
Rock Rider wrote:Wij zitten daar met een pak steenbakkers gans het weekend... :wink:
Hopelijk de zaterdag ook de 75 en zondag de 30 km...
heb een 5 tal steenbakkers tegengekomen aan de 2de bevoorrading en deze namen daarop de afslag 50km.

Had afgesproken met Casper (allé poging want had zijen gsm nummer...vergeten) enfin den Casper nie gespeurt.....was hij daar nu.?

greetz 8)
Casper was samen met Berre al door voor de grote toer...
Aan de bevoorrading was dat ikzelf, Zanneis, Yoerik, Moonrider en Kommil Foo...

Later Casper ook weer tegengekomen... Door een klapband en gescheurde buitenband verplicht geweest om een kortere afstand te nemen. De benen waren goed, maar het materiaal niet... #-o
Post Reply