22/07/2007 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Mooie tocht met iets te kleine pijltjes maar dat viel al bij al nog mee.
Vlak na de bevoorrading was er een enorm gevaarlijk drempeltje waar ik, en vele andere, een lekke band hebben opgelopen
Bedoel je die borduur aan bakkerij Mariman? Die was anders vrij duidelijk.... voor de rest heb ik geen gevaarlijk drempeltje gezien...
Trotti
Mountainbiker

Post by Trotti »

Bartistic wrote:Mooie tocht met iets te kleine pijltjes maar dat viel al bij al nog mee.
Vlak na de bevoorrading was er een enorm gevaarlijk drempeltje waar ik, en vele andere, een lekke band hebben opgelopen
Bedoel je die borduur aan bakkerij Mariman? Die was anders vrij duidelijk.... voor de rest heb ik geen gevaarlijk drempeltje gezien...

nee was een greppeltje ergens aan een brug, ik heb daar zeker drie bikers met platte band zien staan #-o
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

jfcb wrote:
Vlak na de bevoorrading was er een enorm gevaarlijk drempeltje waar ik, en vele andere, een lekke band hebben opgelopen, dat mocht toch aangeduid geweest zijn. (Nog bedankt aan de mountainbiker die mijn band wou oppompen. =D> )
Gevaarlijk zou ik dat drempeltje niet noemen, of het moest voor de banden zijn. Ik stond daar namelijk ook plat samen met vier andere collega's. Twas precies de pitlane van de formule 1. En had ik dan geen slecht pompje bij, dan was mijn pitstop de allersnelste geweest :wink:
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Inderdaad best genietbare tocht

Eerste deel viel wel tegen.
De singeltrack op de durmedijk mag uiteraard niet ontbreken, de gekende zandstrook was nog goed te rijden door de regen, voor de rest was het vrij saai

Na de bevoorrading kwamen de leukste stukken eraan, samen met de plassen en de modder. Leuke stukken in de bossen van waasmunster.
Eindelijk nog eens een organisatie in waasmunster die me wat nieuwe paadjes heeft leren kennen en niet enkel de bloso route gebruikt.

Bepijling was nipt, kon wel iets beter.
'k Verkies toch nog altijd bordjes ipv stickers.
Op een ronde paal is zo'n sticker niet zo zichtbaar.

Spijtig genoeg is de conditie ver weg, op 't einde nog een snellere biker proberen volgen en nog redelijk afgezien.
De 67km inclusief heen en terug naar Lokeren waren er zeker genoeg.
Avg :22km/u
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

tarzan wrote:
jfcb wrote:
Vlak na de bevoorrading was er een enorm gevaarlijk drempeltje waar ik, en vele andere, een lekke band hebben opgelopen, dat mocht toch aangeduid geweest zijn. (Nog bedankt aan de mountainbiker die mijn band wou oppompen. =D> )
Gevaarlijk zou ik dat drempeltje niet noemen, of het moest voor de banden zijn. Ik stond daar namelijk ook plat samen met vier andere collega's. Twas precies de pitlane van de formule 1. En had ik dan geen slecht pompje bij, dan was mijn pitstop de allersnelste geweest :wink:
'k Had die drempel net op tijd gezien en er nog kunnen overwippen.
Er lag daar wel een rood lint op de grond, misschien hadden ze het wel afgezet maar was het door de wind vernield?
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

tarzan wrote:
jfcb wrote:
Noem het zoals je wil, maar het is toch niet normaal dat zoiets in de tocht zit zonder waarschuwing of iets in die aard. Men had het tenminste kunnen dichtmaken.
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

uh? Ik weet begot niet welk drempeltje er bedoeld wordt.

Dat borduurtje op de brug over de E17 is van ver zichtbaar (tenzij ge zit te sterven in iemand z'n wiel natuurlijk).
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Ik weet ook niet wat er bedoeld wordt... niks gezien of gevoeld... en mijn banden staan nog altijd hard...

Na de bevoorrading kwam ik uit park blauwendael, uit aan de Kerk, dan achterdoor aan de kerk en zo naast de reling blijven van de grote weg... zo terug naar de vierschaar...
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

als je terug op het asfalt kwam na het stuk naast de reling was er een diepe put voor de borduur, ik had het op tijd gezien, anders had ik ook vodden gehad

volgens mij bedoelen ze dit...
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

ah ok, wel dat was het enige dat ik kon bedenken.

Dus toch daar aan het kruispunt met bakkerij mariman...

Die put lag daar door de werken... maar mij lijkt een dergeljike put toch niet een probleem voor een mtber... het was inderdaad vrij moeilijk berijdbaar maar ja what's MTB all about?

Als je alleen aan het fietsen bent moet je die zeker zien anders ben je niet met het parcour bezig, rij je in groep dan zou de eerste van de groep dit toch moeten signaleren en daar zou de eerste van de groep zowiezo sterk vertragen dus dat is ook al een teken voor de mensen achter hem/haar...

Spijitig van de platte banden maar ja dit kan de organisatie niet verweten worden...
Post Reply