Vermageren: 2 probleempjes: Honger en geen vooruitgang meer.

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
marc 17
Mountainbiker
Location: trek 1500 trek 4300 reba race vork met lockout en volledige lxgroep disc

Post by marc 17 »

hoe trager je rijdt maar wel lange afstand hoe beter u vetverbranding mvg marc
crassus
Mountainbiker

Post by crassus »

Interessant topic :P

Vraagje mbt tot de porties:

- hoeveel pompelmoessap, is sap van 2 pmpelmoezen te veel van het goede ?
- hoeveel ananas is ok, kan je hier ook te veel van eten? Mag je dit ook nog savonds eten of beter niet ?

Ander vraagje, wat is OK als broodbeleg ? Deze week ga ik eens gerstvrij brood proberen ;-) maar weet niet zo goed wat erop te doen
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

crassus wrote:Interessant topic :P

Vraagje mbt tot de porties:

- hoeveel pompelmoessap, is sap van 2 pmpelmoezen te veel van het goede ?
- hoeveel ananas is ok, kan je hier ook te veel van eten? Mag je dit ook nog savonds eten of beter niet ?

Ander vraagje, wat is OK als broodbeleg ? Deze week ga ik eens gerstvrij brood proberen ;-) maar weet niet zo goed wat erop te doen
Hier heb je wt meer info omtrendt sportdieten:

SPORTDIEET
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Van mij net het omgekeerd, ik moet wat bijkomen... #-o
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

marc 17 wrote:hoe trager je rijdt maar wel lange afstand hoe beter u vetverbranding mvg marc
Ik ga nu naar een dieetiste.
Zij begeleid ook een profploeg.
Op eigen kracht kwam ik van 125kg naar 102kg, dit vooral door sporten. :bounce:

Enkele belangrijke tips die ik hanteer:
Rij vooral duurtrainingen, laag tempo maar lang en veel km's. Bij agressief rijden zal je Pollar wel ook veel calloriën weergeven doch het percentage verbrande vetten zal gering zijn.
Voor het trainen minstens 1 kop koffie drinken, helpt de verbranding.
Tijdens de training veel sportdrank drinken en nadien tot dorstgevoel weg is en dan nog een glas. Dit is nodig om terug middelen op te slaan om een volgende training goed af te werken.
heb geen paninsche angst van suikers of zoetstoffen. Als je relatief veel traint verbranden die zeker en vast.

Mijn blijvend probleem is op bepaalde tijdstippen, door stres of niet aan trainen toe gekomen, het groete hongergevoel. Ik eet dan liters magere yougort enz... maar het blijft een beproeving. :evil: :evil:
Ik weet dat er middelen bestaan " pseudomedicatie" om dit enigsinds te verhelpen, doch mijn dieetiste doet of haar neus bloed. :^o =P~
Om de moeilijkste momenten door te komen zou dit wel een oplossing kunnen zijn. :wink:
WIE kan mij raad geven daar over ?????? #-o #-o
davidS
Mountainbiker

Post by davidS »

long fellow wrote: Mijn blijvend probleem is op bepaalde tijdstippen, door stres of niet aan trainen toe gekomen, het groete hongergevoel. Ik eet dan liters magere yougort enz... maar het blijft een beproeving.
Probeer eens een peer te eten op dat moment. Peren hebben de neging om je onmiddelijk een "vol" gevoel tegeven i.t.t. bvb een appel.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Moet ook heel hard op mijn gewicht letten. Maar euh...als ik een hongergevoel heb dan eet ik toch wel hoor. Wilt toch zeggen dat je wat tekort komt. Heb een hele tijd 500cal. onder mijn onderhoud gezeten en nu al een maand volle bak aan het eten wat los zit (wel cleane dingen) enne, ik kom geen grammetje bij. Fiets natuurlijk wel veel.
Te lang te laag zittten in calorieen is daarom niet altijd goed. Uw metabolisme valt er van stil. Mijn ervaring.
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

toch opletten met al te 'gezonde' voeding, het lichaam schakelt anders over op een 'nood-situatie', het lichaam zal de weinige voeding die opgenomen wordt dubbel benutten... zodra je terug 'normaal' gaat eten zal het lichaam dit plotse 'teveel' aan voeding opslaan als vet voor de nog komende periodes van voedings-tekorten!
Schrap dan ook niet alle vetten en maak je geen zorgen om af en toe eens te 'zondigen'... Ik weet het, het is een cliché, maar kom... er zijn nog mensen die hiervan niet op de hoogte zijn.
moraal van het verhaal: alles kan en mag maar met mate!
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

MoozeMeiske wrote: moraal van het verhaal: alles kan en mag maar met mate!
Inderdaad!

Ik ben op 8 maanden tijd 40kg!!! afgevallen, gewoon door... nog alles te eten! Wél veel minder (één bord middag ipv 3, minder suiker in koffie, regelmatig stuk fruit ipv snoep/koek, ...)
Ik eet nog even goed mijn frietje (kleine ipv grote) of mijn boterham met kaas (mosterd ipv boter)...
Wel ben ik veel beginnen sporten: 1x/week lopen (begonnen met 500m, zit nu aan 16km), 2x/week spinning, 1x/week TT in (meestal Luikse) ardennen en dagelijks woon-werkverkeer met racefiets (24km/dag).

Mijn formule is dus alles eten, maar met mate en een portie gezond verstand + voldoende beweging.
In het begin is alles moeilijk, maar het loont de moeite! Neem dat maar van mij aan!!!

By the way, ik woog vroeger 105,5kg bij 1m70 en nu nog 65kg!
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

Jo[ke] wrote:
MoozeMeiske wrote: moraal van het verhaal: alles kan en mag maar met mate!
Inderdaad!

Ik ben op 8 maanden tijd 40kg!!! afgevallen, gewoon door... nog alles te eten! Wél veel minder (één bord middag ipv 3, minder suiker in koffie, regelmatig stuk fruit ipv snoep/koek, ...)
Ik eet nog even goed mijn frietje (kleine ipv grote) of mijn boterham met kaas (mosterd ipv boter)...
Wel ben ik veel beginnen sporten: 1x/week lopen (begonnen met 500m, zit nu aan 16km), 2x/week spinning, 1x/week TT in (meestal Luikse) ardennen en dagelijks woon-werkverkeer met racefiets (24km/dag).

Mijn formule is dus alles eten, maar met mate en een portie gezond verstand + voldoende beweging.
In het begin is alles moeilijk, maar het loont de moeite! Neem dat maar van mij aan!!!

By the way, ik woog vroeger 105,5kg bij 1m70 en nu nog 65kg!
=D>
Post Reply