Kustcriterium

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

edi wrote:Vorig jaar meegedaan aan de strandrace in Oostduinkerke en Knokke, dit jaar ga ik meedoen met het volledige kustcriterium.

Heb eens gekeken naar de uitslagen van Bredene van vorig jaar en wat mij opvalt is dat de tijden bij de dames daar echt wel sneller zijn dan bijvoorbeeld in Knokke. Wat maakt Bredene anders dan Knokke, zijn er langere stroken hard zand of rijdt het zand door gewoon beter, minder duinen, minder golfbrekers???

Op de site vind ik ook niet veel info over het parcours....
dit heb ik begin van de week ontvangen
Beste,

Uiterlijk eind deze week komt het parcours online.

Sportieve groeten,

maar het parkour zal niet veel verschillen van de duo race van vorig jaar
mvg
seacat
Mountainbiker

Post by seacat »

edi wrote:Vorig jaar meegedaan aan de strandrace in Oostduinkerke en Knokke, dit jaar ga ik meedoen met het volledige kustcriterium.

Heb eens gekeken naar de uitslagen van Bredene van vorig jaar en wat mij opvalt is dat de tijden bij de dames daar echt wel sneller zijn dan bijvoorbeeld in Knokke. Wat maakt Bredene anders dan Knokke, zijn er langere stroken hard zand of rijdt het zand door gewoon beter, minder duinen, minder golfbrekers???

dit heb ik begin van de week ontvangen van bredene
Beste,

Uiterlijk eind deze week komt het parcours online.

Sportieve groeten,

(maar het parkour zal niet veel verschillen van de duo race van vorig jaar )
mvg
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Ik reed ze allemaal en specifiek voor Bredene is dat er heel wat (toffe) geplaveide duinenwegels zijn. Daar trek je wel de snelheid op. Ook het zand bolt beter en in tegenstelling tot Knokke is er geen off-road zoals in het Zwin. :P

Maar.... vergeet zeker Blankenberge op 17/02/08 niet in je agenda op te nemen. ( :bounce: :P Volgend jaar waarschijnlijk ook in criterium)
De race is terug de eerste na een lange winterstop en komt een week voor Oostduinkerke en 2 weken voor Knokke.
Voor de site hieronder klikken. :wink:
zaskar72
Mountainbiker

OVER TE NEMEN ...

Post by zaskar72 »

Collega bikers

Ik heb vandaag net het slechte nieuws te horen gekregen van mijn arts dat mijn kwetsuur toch erger is dan ik aanvankelijk dacht. :(
Ik mag met onmiddellijke ingang niet meer fietsen en dit al voor 14d dan zal een nieuwe controle uitwijzen of ik mag hervatten of niet. Ik mag totaal niet meer fietsen, zelfs niet meer met mijn stadsfiets naar de winkel om nu maar het simpelste op te noemen. :cry:

Ik ben wel bij de eerste :cry: ingeschreven voor de strandrace van Bredene. Ik heb de organisatie een mail gestuurd met uitleg en de vraag of men mijn inschrijving alsnog kan/wil intrekken en mijn inschrijvingsgeld van 17,50 euro (12,50 deelname + 5,00 waarborg chip) terug storten. Dat ging dus niet, staat in alg. voorwaarden #-o
Ik zou willen vragen of er iemand interesse heeft om mijn nummer over te nemen. Dit kan wel mits een schriftelijk (mail) mededelen aan de organisatie en een betaling aan mij.
Dus mochten er kandidaten zijn die interesse hebben gelieve mij een mail te zenden of een PB'ke.

Alvast bedankt !
Last edited by zaskar72 on Fri 12 Oct 2007 13:20, edited 1 time in total.
long fellow
Junior redactielid

Re: OVER TE NEMEN ...

Post by long fellow »

zaskar72 wrote:Collega bikers

Ik heb vandaag net het slechte nieuws te horen gekregen van mijn arts dat mijn kwetsuur toch erger is dan ik aanvankelijk dacht.
Ik mag met onmiddellijke ingang niet meer fietsen en dit al voor 14d dan zal een nieuwe controle uitwijzen of ik mag hervatten of niet. Ik mag totaal niet meer fietsen, zelfs niet meer met mijn stadsfiets naar de winkel om nu maar het simpelste op te noemen.

Ik ben wel bij de eerste ingeschreven voor de strandrace van Bredene. Ik heb de organisatie een mail gestuurd met uitleg en de vraag of men mijn inschrijving alsnog kan/wil intrekken en mijn inschrijvingsgeld van 17,50 euro (12,50 deelname + 5,00 waarborg chip) terug storten. Ik hoop op positief antwoord dan is er nog iets gered het is zo al erg genoeg.
Mocht het zijn dat ze dat niet kunnen/willen doen dan zou ik willen vragen of er iemand interesse heeft om mijn nummer over te nemen. Dit zal wel kunnen mits een schriftelijk (mail) mededelen aan de organisatie en een betaling aan mij.
Dus mochten er kandidaten zijn die interesse hebben gelieve mij een mail te zenden of een PB'ke.

Veel beterschap en zeker doen wat de geneesheren voorschrijven.
Heb er ervaring mee. :cry: (Zowel met te doen wat ze zeggen en het omgekeerde)
Tegen de strandrace te Blankenberge ben je wee "Top" :bounce:

Alvast bedankt !
zaskar72
Mountainbiker

Post by zaskar72 »

bedankt voor je steun maar het zit me wel diep!

ik kan mijn geld niet terug krijgen ( zie mijn AANGEPASTE mail) dus ik hoop op een overnemer dat mag wel dat heb ik via mail van de organisatie gekregen.

Blankenberge MOET gewoon top zijn..ik heb daar "gewoond" en heb daar toch wel een speciale (strand)band mee...
Als alles goed verloopt mag ik 1 nov terug beginnen trainen dan haal ik nog net oostende en in het slechtste geval...tja dat weet ik niet #-o
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

knokke was heel zwaar , het zand bold daar niet goed (veel hobbelkes)
en er was veel wind , was precies een muur
den blitze
Mountainbiker

Post by den blitze »

Hallo,

Was van plan om morgen het parcour van bredene te gaan verkennen.
Weet iemand daar al iets meer over. Blijkbaar heeft de organisatie zijn woord niet gehouden in verband met het te kennen geven hiervan uiterlijk eind deze week (volgens seacat).Heeft er iemand al bezigheden gezien ivm het aanleggen van het parcour ? Graag feed back aub.

groeten
long fellow
Junior redactielid

Post by long fellow »

den blitze wrote:Hallo,

Was van plan om morgen het parcour van bredene te gaan verkennen.
Weet iemand daar al iets meer over. Blijkbaar heeft de organisatie zijn woord niet gehouden in verband met het te kennen geven hiervan uiterlijk eind deze week (volgens seacat).Heeft er iemand al bezigheden gezien ivm het aanleggen van het parcour ? Graag feed back aub.

groeten
Gisteren een beetje gaan trainen daar, en terug langs het strand naar " mijn "Blankenberge. :wink:
Ik oefen op de route die we vorig jaar reden, behalve de draai in Oostende die door de werken niet meer mogelijk is.
Maar inderdaad nog geen bepijling. :evil:
driek
Mountainbiker

Post by driek »

doe voor de eerste keer mee met een strandrace
heb echter 2 weken geleden gewrichtband gescheurd van mijn enkel
en dacht meteen te moeten afzeggen
daarom organisatie ingelicht maar stootte daar op een njet op mijn vraag voor terugbetaling van inschrijvingsgeld (alg. voorwaarden)
Stel nu echter wel vast dat fietsen terug begint te gaan
Lopen daarentegen lukt nog steeds niet goed
dus nu mijn vraag:
weet iemand ongeveer hoeveel km er gelopen moet worden? zijn het meestal lange, zware stukken?
Post Reply