11de oetermarathon op 19 augustus 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Josss wrote:bonie + kevin schreef:
Ps: nog steeds geen bevestiging van onze inschrijvingen mar blijkbaar geeft men die niet.Hopelijk is dan ook alles in orde.
uw inschrijving is oké.
Wat het parcours betreft , moet ik toch even zeggen dat hetgeen voor en na de terrils komt , zeker niet mag onderschat worden.
Zo is er een nieuw stukje van 1km bijgekomen waarin 2 korte nijdige hellingen zitten waarvan de laatste zeker zo moeilijk te beklimmen en af te dalen is is als de terrils (vooral technisch en steil over een prachtige singeltrack)
See You !
Bedankt :P
Hopelijk is't wel ni zo warm als vandaag,want dan zal er nog serieus gepuft worden.
zombie
Mountainbiker

Post by zombie »

is dat spel met droog weer te rijden met Schwalbe RR of toch beter NN leggen of een combinatie ?
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

slijkcrosserke wrote:Ik ben nog nooit naar Limburg afgezakt, mo voor alles moet een eerste keer zijn :bounce:
Het is ongeveer 2u30 rijden maar het schijnt meer dan de moeite te zijn.
En alsk hier een paar keer het woord Terril zie staat m'n velo al klaar.
Normaal trek ik hiervoor naar Frankrijk, mo ne keer een paar Belgische terrils, da zal ook smaken zeker :lol:
Deze zijn vooral veel steiler dan de meeste Noord-Franse terills. Ik heb ze geproefd tijdens het Summer Bike Plus weekend en ik ben maar op 1 van de 3 boven gereden. Ik heb trouwens ook geen andere zien boven komen.
Het is trouwens de moeite om eens tot daar te rijden van hier bij ons. Er liggen echt zeer technische klimmetjes en afdalingen in de bossen van de Maasvallei. Er staan ook nog enkele foto's van de bossen in de laatse Mountainbike Plus (ik zelf sta er op de foteo van P30 bij de snelle afdaling)
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

alé hup, de west-vlamingen gaan dus ook es afzakken. Slijkcrosserke heeft mij vandaag half kunnen overtuigen om af te komen. Woensdag de 120 km in poperinge overleven en dan hopen op niet al te veel werk en ik ben zondag van de partij.

Ma wel op 1 voorwaarde, dat het minstens droog is ... want 2,5 uur rijden (enkele rit) om dan gans de toertocht in de regen te rijden zie ik eerlijk niet zitten.

dus mss tot zondag
...Jokke
Mountainbiker

Post by ...Jokke »

Het probleem van de terrils is dat je bij het klimmen gewoonlijk moet afstappen omdat het eigenlijk te druk is.
Afgelopen jaren ben ik steeds te voet naar boven moeten wandelen omdat den eerste niet tot boven geraakt en bijgevolg iedereen die volgt ook moet afstappen.
Als er afstand wordt gehouden of het pad vrijgehouden wordt zou normaliter iedereen wel boven moetn geraken. Het is thans erg steil.....
Is er dit jaar ook de mogelijkheid om langs de terril te gaan?
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

...Jokke wrote:Het probleem van de terrils is dat je bij het klimmen gewoonlijk moet afstappen omdat het eigenlijk te druk is.
Afgelopen jaren ben ik steeds te voet naar boven moeten wandelen omdat den eerste niet tot boven geraakt en bijgevolg iedereen die volgt ook moet afstappen.
Als er afstand wordt gehouden of het pad vrijgehouden wordt zou normaliter iedereen wel boven moetn geraken. Het is thans erg steil.....
Is er dit jaar ook de mogelijkheid om langs de terril te gaan?
Ja daar heb ik ook al schrik voor. Vooral bij de 2de terril is het bijna 100% zeker dat ge niet naar boven kunt fietsen aangezien daar totaal geen passeermogelijkheden zijn. Normaal kunt ge na de afdaling van de eerste terril ook naar rechts gaan om zo de 2de terril (letterlijk en figuurlijk) links te laten liggen.

Maar hoe men dit organisatorisch gaat aanpakken weet ik niet. Iedereen heeft het recht om het te proberen he dus ik vrees dat er weinig aan te doen is.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

jocca wrote:alé hup, de west-vlamingen gaan dus ook es afzakken. Slijkcrosserke heeft mij vandaag half kunnen overtuigen om af te komen. Woensdag de 120 km in poperinge overleven en dan hopen op niet al te veel werk en ik ben zondag van de partij.

Ma wel op 1 voorwaarde, dat het minstens droog is ... want 2,5 uur rijden (enkele rit) om dan gans de toertocht in de regen te rijden zie ik eerlijk niet zitten.

dus mss tot zondag
Half?
Maak maar dak je ginder nie in je tentje moe komen zoeken :wink:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ja is het trouwens mogelijk om een tentje op te slaan bij de start (of in de buurt), dan kan ik de zaterdag vertrekken en uitgerust starten?
mark 01
Mountainbiker

Post by mark 01 »

ja is het trouwens mogelijk om een tentje op te slaan bij de start (of in de buurt), dan kan ik de zaterdag vertrekken en uitgerust starten?
De vertrekplaats is gelegen aan voetbalvelden, kilometers in de omtrek staart er geen enkel huis. Dus?

Er is een mogelijkheid voorzien om geen enkele terril op te gaan of alleen maar de 1ste, en de 2de links te laten liggen.
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

Er is een mogelijkheid voorzien om geen enkele terril op te gaan of alleen maar de 1ste, en de 2de links te laten liggen.

Er is 600 en 900 m hoogteverschil ? waar zit het verschil ? Weet er iemand hoeveel terrils en hoogtemeters er in de 80 km zitten . Voor de eerste maal ga ik de 80 km aanvatten . Ben nogal nieuwsgierig :bounce: :bounce:
Post Reply