touratech mount voor GPSMAP 60CSX

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
bitman
Mountainbiker

Post by bitman »

BEDANKT!!

Dacht al zoiets, maar was al aan een schroef oid aan het denken.

En daardoor is mijn gps dus zwaar de asfalt op geknald :(
Gelukkig is er geen schade aan.

Bon, nu dat ding nog terugvinden... zodat ik morgen weer kan gaan rijden
Kikapu
Mountainbiker

Post by Kikapu »

Kijk eens op http://www.softplate.nl. Dit is de meest ideale manier om je GPS op je MTB of Racefiets te monteren. :-D
Image
De GPS zit boven de stuurpen en GPS is geveerd door middel van rubber dempertjes. Op de aluminium plaatjes (er zijn verschillende plaatjes leverbaar) kan je de RAM-cradle van jouw GPS monteren. In de RAM-cradles zit je GPS echt goed vast. De kunststof klemmetjes van de Softplate zijn licht, klemmen goed, zijn veilig voor carbonsturen en ze passen ook op oversized sturen.

Kikapu
comp
Mountainbiker

Post by comp »

Nog eens even opdiepen, pas ook een gpsmap 60 csx gekocht en zou nu ook graag die touratech houder willen bestellen.

Voor alle zekerheid: met volgende twee items ben ik dan toch gesteld en kan ik de houder op een stuurpen van 31,8 diameter monteren?

http://www.rad.eu/nl/c/p/10715-touratec ... bar-br.htm

http://www.rad.eu/nl/c/p/10694-touratec ... racket.htm

bedankt!
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

comp wrote:Nog eens even opdiepen, pas ook een gpsmap 60 csx gekocht en zou nu ook graag die touratech houder willen bestellen.

Voor alle zekerheid: met volgende twee items ben ik dan toch gesteld en kan ik de houder op een stuurpen van 31,8 diameter monteren?

bedankt!
Perfect, ge hebt al Uw punten.
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

He beste vrienden en vriendinnetjes :lol:

Uit mijn ervaring, ik rij al bijna 5 jaar met Gps op de fiets, blijkt dat de orginele stuurhouder van Garmin nog altijd de beste is (voor op de verharde weg) !

Als ik een mountainbike toertocht opneem, of zelf uitstippel, dan steek ik het Gps toestelletje gewoon achteraan in men Wielertrui of bij koude in men mountainbikevest (jas) :P

Dit is nog altijd de beste oplossing voor eventuele schokken op te vangen !

Dit kost NIETS en het menselijke lichaam is nog altijd de beste vering :lol:

Meer info -> www.gpscyclingtour.be -> Gps Informatie !
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

CyclingDream wrote:He beste vrienden en vriendinnetjes :lol:

Uit mijn ervaring, ik rij al bijna 5 jaar met Gps op de fiets, blijkt dat de orginele stuurhouder van Garmin nog altijd de beste is (voor op de verharde weg) !

Als ik een mountainbike toertocht opneem, of zelf uitstippel, dan steek ik het Gps toestelletje gewoon achteraan in men Wielertrui of bij koude in men mountainbikevest (jas) :P

Dit kost NIETS en het menselijke lichaam is nog altijd de beste vering :lol:

Meer info -> www.gpscyclingtour.be -> Gps Informatie !
Wat is het nut van een gps als die in je achterzak steekt ???
Dan moet je steeds stoppen om hem vervolgens uit je zak te halen vooraleer je weet waar je rijdt, of zit het ganse wegennet road en offroad in uw kopke :wink:
Ik zal hier binnenkort eens iets tonen zie zelf geknutseld alleen moet ik de foto' hier nog opkrijgen (het is wel een houder plaatje voor de etrex legend)
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

CyclingDream wrote: Uit mijn ervaring, ik rij al bijna 5 jaar met Gps op de fiets, blijkt dat de orginele stuurhouder van Garmin nog altijd de beste is!
Na één LegendCX, die ergens in de bossen rond Kruishoutem ligt, ben ik hier niet helemaal mee akkoord.

Maar zolang je hem zelf nooit verloor ben je daarvan niet te overtuigen natuurlijk.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jervanheg wrote:
CyclingDream wrote: Uit mijn ervaring, ik rij al bijna 5 jaar met Gps op de fiets, blijkt dat de orginele stuurhouder van Garmin nog altijd de beste is!
Na één LegendCX, die ergens in de bossen rond Kruishoutem ligt, ben ik hier niet helemaal mee akkoord.

Maar zolang je hem zelf nooit verloor ben je daarvan niet te overtuigen natuurlijk.
Als je je touwtje als extra beveiliging aan je stuur maakt lijkt het mij onmogelijk om je GPS te verliezen, ook al staat die op de originele houder.
comp
Mountainbiker

Post by comp »

Slick wrote:
comp wrote:Nog eens even opdiepen, pas ook een gpsmap 60 csx gekocht en zou nu ook graag die touratech houder willen bestellen.

bedankt!
Perfect, ge hebt al Uw punten.
OK, bedankt!!

Als ik een mountainbike toertocht opneem, of zelf uitstippel, dan steek ik het Gps toestelletje gewoon achteraan in men Wielertrui of bij koude in men mountainbikevest (jas)

Heb ik nu een aantal keer zo geprobeerd, maar heb toch al ondervonden dat het een heel stuk praktischer zou zijn als het gewoon op de stuurpen gemonteerd is...

Nog een ander vraagje, iemand ervaring met de normale batterij levensduur (kompas uit, hoogtemeter aan) van de map 60 csx bij de huidige temperaturen?

Heb de gps vorige week 2 keer meegenomen naar de ardennen bij ca -5°C en telkens was het er mee gedaan na 5 uur. De schermverlichting staat gewoon op de default "uitschakelen na 15 seconden"( Ik gebruik nu nagenoeg nieuwe 2400 nimh batterijen van ansmann )
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Hoi,

Ik bedoel hiermee, dat je Bv. met Mountainbike, je best het Gps toestelletje in je wielertrui of vest steekt als men een route opneemt !

Als ik een mountainbike route (toertocht) opneem met me Gps toestelletje, dan heb ik de Gps niet nodig, ik heb dan al werk genoeg met het bike'n en het volgen van de pijltjes.

Als men dan achteraf de mountainbike route terug wil fietsen, dan moet je deze uitteraard op je stuur monteren he 8)

Dan rij ik met minder druk in me voorband en zet ik men vork wat minder hard :P en het werkt =D>
Post Reply