toertocht bike fun Deurne Diest 29/04/07

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Daarstraks de 55 km gereden. Na 15 km wel even de grond gekust in een afdaling. Ik snap nog altijd niet hoe dit kwam. Even getwijfeld, en dan toch maar verder gereden.
Voor de rest, knappe tocht, enkel werd er nogal dikwijls de vaste route van Diest gevolgd. HEt was wel zalig rustig, iedereen zal in Langdorp gezeten hebben.
De tweede bevoorrading heb ik wel niet gezien, en ik was niet de enige, dus die mocht wel beter aangegeven zijn. Ofwel was die al weg, want ik ben pas om 10 uur vertrokken.
Nico_1977
Mountainbiker

Post by Nico_1977 »

Trevorken wrote: De tweede bevoorrading heb ik wel niet gezien, en ik was niet de enige, dus die mocht wel beter aangegeven zijn. Ofwel was die al weg, want ik ben pas om 10 uur vertrokken.
Idd ook niet gezien.

Voor de rest een mooie tocht met veel afwisseling en toch 1 goeie bevoorrading.

Volgend jaar weer terug hier als ze er nog eens een organiseren..
bikefunner
Mountainbiker

Post by bikefunner »

volgend jaar zal er zeker nog eentje zijn (reeds voor de 13de maal) .
wat de tweede bevoorrading betreft, we hadden bij aquarius voor 1700 deelnemers drinken besteld en ze hadden veel te weinig bij.
daarom zijn we van de 2de bevoorrading drinken gaan halen voor de 1ste.
met als gevolg dat alles uitverkocht was. hebben dan nog water gaan halen maar dat was er ook al vlug door.

bij deze wil ik iedere deelnemer bedanken voor hun aanwezigheid.

tot volgend jaar

mvg bike fun
bikefunner
Mountainbiker

Post by bikefunner »

nog een kort antwoordje op het volgende.

vroeger ging onze tocht over een klein gedeelte van het vast parkours van diest maar geleidelijk aan hebben we het vast parkours moeten veranderen omwille van verschillende redenen.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Het was een zeer leuke toer. Voor mij precies allemaal nieuw. Ik heb hier 2 jaar geleden de 35km gedaan en herkende eigenlijk niets meer van toen. Ofwel slecht geheugen ofwel veel nieuw stukken. :wink:

Ik heb wel effe pech gehad in't begin. Kort na de eerste splitsing naar 55km kwam er een steil klimmetje en nog voor ik begon met klimmen was mijn ketting eraf gelopen bij het schakelen naar het binnenblad en 3 schakels verwrongen. #-o Ik heb er dus zeker 5 schakels moeten tussenuit halen en even verder door mijn eigen schuld was heel den boel potvast gelopen omdat ik naar het buitenblad had geschakeld. [-X [-X Dat had ik dus niet moeten doen met zulk korte ketting. #-o Ik wou toen opgeven en vroeg aan een medebiker die passeerde om het noodnummer, maar hij had dat ook niet. Toch samen nog geprobeerd de ketting terug los te krijgen en na effe proberen lukte het (waarvoor hartelijk dank aan de medebiker !) . =D>
Heb dan de tocht verder gezet met enkel het middenblad vooraan. Ik wou een korte afstand pakken en had bij de eerstvolgende splitsing die kort erop volgde de 26/35 gekozen maar eigenlijk schakelde mijn fiets nog goed achteraan en heb dan de 55km verder gevolgd. Had op het einde 51km op de teller.

De eerste bevoorrading was super ! =D> Zoveel keuze: 2 soorten wafels, 3 soorten cakes, banaan, water, aquarius.

Ik heb wel een 2de bevoorrading gehad. Hier stonden alleen flesjes energiedrank van W-cup. Voor mij genoeg want eten heeft dan toch geen zin meer.

Die laatste stukken van de 55km waren super rustig. Echt zeer plezant om zo moederziel alleen in die bossen te crossen bij zulk mooi weer.

Ben blij dat ik deze tocht gedaan heb ipv Langdorp omdat ik al een paar weken kort na mekaar daar in de buurt een TT had gereden. Ik wissel graag af.

Ik wil hier volgend jaar zeker terug komen.
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Hoeveel hoogtemeters had de toer van 55km eigenlijk ? Moet toch al redelijk wat zijn had ik de indruk. Naar mijn gevoel iets van een 500 a 600 ?
anton
Mountainbiker

Post by anton »

Point7 wrote:Hoeveel hoogtemeters had de toer van 55km eigenlijk ? Moet toch al redelijk wat zijn had ik de indruk. Naar mijn gevoel iets van een 500 a 600 ?
ik heb ook de 55km gereden en ik had 575 m hoogtemeters

het was mooi rustig toch 8) :-) de organisatie was ook goed =D> =D> =D>
zagato
Mountainbiker

Post by zagato »

Knappe tocht de 55 moet ik zeggen en prima organisatie, doe zo
verder aan de organisatie !
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

Point7 wrote: Ik heb wel een 2de bevoorrading gehad. Hier stonden alleen flesjes energiedrank van W-cup. Voor mij genoeg want eten heeft dan toch geen zin meer.

Die laatste stukken van de 55km waren super rustig. Echt zeer plezant om zo moederziel alleen in die bossen te crossen bij zulk mooi weer.

Ben blij dat ik deze tocht gedaan heb ipv Langdorp omdat ik al een paar weken kort na mekaar daar in de buurt een TT had gereden. Ik wissel graag af.

Ik wil hier volgend jaar zeker terug komen.
Deze voormiddag ook in Deurne geweest,thuis vertrokken met de bike om wat op te warmen #-o was echt nie nodig.De kilometers gingen vlot voorbij ik was bijna terug binnen tot ik besefte dat ik iets gemist had :evil: de splitsing van de 55km :wink:,de streek kennende daar,terug gereden en zodoende de juiste weg toch gevonden. :-D :-D
Voor we aan de Rode Berg moesten beginnen konden we nog een W-cub drankske nuttigen.
De Rode Berg is altijd prachtig om ne keer te doen gisteren al wandelend en vandaag met de bike. :wink:
@point7 Ik heb u gezien aan de bevoorrading van de 55km we waren met zen tweeën die daar stonden toen. :drunk:
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

anton wrote: ik heb ook de 55km gereden en ik had 575 m hoogtemeters
Dan was mijn gevoel zeer goed. :wink:

Ondertussen heb ik al een nieuw ketting erop gelegd en staat de bike klaar voor een TT op 1 mei. :bounce: Zoveel mogelijk profiteren van het goede weer.
Post Reply