Valentijnsrit Torhout 17 februari 2007

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tumelette
Mountainbiker

Post by Tumelette »

Mooie tocht gereden, met voor mij vele onbekende stroken. Proficiat voor de organisatie. De bewaakte fietsenstaling wordt zeer op prijs gesteld. =D>
Perfect uitgepijld, 2 mooie bevoorradingen. goeie bikewash !!!
Na een drietal Leffes terug naar huis gereden. Totaal 80 km op de teller.

Tot volgend jaar.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze middag ook naar Torhout afgezakt. Zoals aangekondigd ging de tocht een andere richting uit dan die van de brandweer. Er was bovendien ook maar een lange strook gemeenschappelijk met de TT van Aartrijke morgen.

In het begin dacht ik nog dat het weer een snelheidsritje zou worden. Alles lag er kurkdroog bij tot we op het grondgebied Lichtervelde arriveerden. We hebben niet veel maar de dreven op het Veld zijn bij regenweer beauties van modderstroken waarbij je alweer met heimwee denkt aan het zware parcours van vorige week. :wink: Dit ging zo door tot aan de eerste bevoorrading bij een manege, met direct daarna nog een zware maar o zo korte weidedoorsteek. De bevoorradingen waren overigens ruim voorzien en verzorgd =D> .

Het tweede deel sloot weer aan bij het begin, vlot berijdbare stroken. Soms wat veel road om de offroad aan elkaar te verbinden, maar dat is aan die kanten onvermijdelijk. Het kasteel van Aartrijke was opnieuw zeer leuk, net zoals de Warande overigens (ik doe hem wel liever omgekeerd, maar 't is eens iets anders). Kortom een leuk en geslaagd parcours en ondanks de rit van twee weken geleden geen déjà-vu gevoel gehad.

Verder een zeer goede organisatie: fietsbewaking, vlotte inschrijving en barbediening, goede bevoorradingen en bepijling, een smakelijke BBQ-worst, ... =D> =D>

Bij onstentenis van een forumtrein (VTT veel beterschap hé) de tocht alleen gereden. Bij de eerste bevoorrading wel twee collega's tegengekomen maar die reden de kleine tocht. In het tweede deel wel nog het gezelschap gekregen van de Facteur van Dark Dingo. Dus DD, als je oren getuit hebben, 't kwam door ons hé. Op de après ook nog het gezelschap gekregen van enkele clubleden, dus toch ook op dat vlak nog een geslaagde tocht.
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Deze middag afgezakt naar het"verre"Torhout,om aldaar te starten rond 1u30'.
t'Was vrij kalm al toen bij inschrijven en op het parcours!
Had gedacht er eens een lap te kunnen op geven,maar heb zelf loco moeten spelen
en niemand die zijn wagonnetje wou aanpikken!
Een afwisseling van mooie off-road stroken met de onvermijdelijke verbindingsstukken op de weg!
Een mooie overgangsrit voor de mensen die het winter-mtb nu vaarwel zeggen!
Leuk speelterrein in de Warande daar,zo'n parcours van 45 km en ge krijgt 10/10 qua rit!
Nu was het goed,maar ook niet super,toch blij deze streek eens beter verkend te hebben!
Voor volgend jaar hebben ze beloofd op de tweede bev.om wat zwoele muziek te draaien
en om de"schoon"meiskes wat te verdelen over de beide bevooradingen?
Belofte maakt schuld zou ik zeggen.......... :wink:
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

Vandaag ook iets later dan normaal aangezet met de forumtrein(bedankt voor het wachten trouwens =D> ).
Verwelkomt door een vriendelijk madamke(nietwaar Laurens?? :wink: )maakte mij direkt klaarwakker. #-o

Parcours lag er wel zeer goed bij na de hevige regen van de voorbije dagen.Samen met Hanzi,Traxer,Cowboy Peter en Filliberke toch weer genoten van een leuk tochtje met enkele mooie (nieuwe) =D> privé-stukken,aan een gezapig tempo'tje.

Twee goeie bevoorradingen met de cameraman(groten tetter) aan het werk wat resulteerde in mooie beelden in de zaal. =D>

Na het vlot afspuiten van de fiets en een lekker warm douchke ons bij de vrouwelijke trein (Klein Plateautje,Superfanneke en Sandra)vervoegd voor nen gezelligen :drunk: après met lekkere donuts en stutjes en een lefke.

Beauprèztje nog gezien aan de prima fietsbewaking =D> =D> =D> ;en hij is toch niet echt verzwaard. :^o
Toch niet kunnen weerstaan aan de lekkere BBQ-worst. =P~

Doe zo verder en tot volgend jaar. =D> =D>
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

ik kon jammer genoeg niet meerijden, wegentijdsgebrek, k kon t toch nie laten om ff af te zakken naar torhout om de sfeer wat op te snuiven, via de oude spoorweg naar torhout gereden, een keer of 4 de warande gedaan , terug in sneltreinvaart ( voor mij toch)terug naar huis. k had toch 40km op de teller, jammer da k nie meer tijd had en pas om 15 U vrij was. Volgend jaar ben ik er zeker bij
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

samen met de forumtrein een gezapig tochtje meegemaakt op een al bij al goed berijdbaar parcours. Er zaten vooral in het eerste gedeelte wel wat stukken die mij niet bekend voorkwamen. In het tweede gedeelte zaten meer stroken die frequent voorkomen. Hier en daar was het wel eens wat glibberen, maar we zijn recht gebleven vandaag. Wel aangekomen met enkele honderden meters minder dan mijn collega's. wegens het nemen van offroad shortcuts. :lol:
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Iets voor 14h00 samen met een delegatie brigandsbikers gestart voor deze tocht, maar ik was nog geen 2 km ver of kraaaakkkk ik trek mijn ketting in 2, niemand had een kettingpons bij dus zou ik terug naar de start gaan om te kijken of mij daar iemand kon helpen, maar dit was niet nodig want de rest van de brigandsbikers was nog maar net door toen treize daar aankwam, hij ging meteen in de remmen en haalde zijn kettingpons boven, en als een echte vakman herstelde hij het euvel, bedankt hé moatjen.

Dankzij treize kon ik toch doorbiken, en aan de 1e bevoorrading had ik de delegatie brigandsbikers terug bijgehaald.

prachtig parcours torhout is altijd zalig om te biken, volgend jaar zeker terug van de partij.

greetings the voltman
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

opnieuw een thuisrit en 'k moet toegeven : 't was de moeite ! gelukkig liep het parcours in omgekeerde richting, want dat zorgde al voor wat variatie... de zware stukken achter "de gouden osse" op grondgebied lichtervelde smaakten meteen naar meer, en dat kwam er ook met de passage langs het water in groenhove =D> prima bevoorrading, mooie doorsteek langs de afrit en dan (wij gingen voor de 30 km) langs de industriezone naar wijnendale, paar klassieke stukjes om te eindigen via de warande en 't stad... verzorgde après ook, dus chapeau aan de organisatie !
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Voor de 1ste keer de ne TT gereden met m'n vriendin mee, die al in zo'n pakweg 3jaar op geen fiets meer gereden heeft... moet zeggen, we hebben ons kostelijk geamuseerd, zo erg zelf dat ik al aant kijken ben om nog ne mtb voor haar aan te schaffen :wink:
Secco
Mountainbiker

Post by Secco »

Gasten van Torhout,

Een dikke proficiat zou ik zeggen. [-o< Parcour en bepijling waren dik in orde. Soms wat slijk, maar niet de moeite om het anders te doen. Pijl hingen perfect, soms misschien ze proberen aan de rechterkant te plaatsen, maar dat is echt maar een detail. :oops:
Bevoorrading was dik in orde. Goed en mooi gezelschap en heel vriendelijk. Houden zo.
Kilometers klopten perfect, iets wat ik ook zou moeten leren op onze tocht, maar die fietsstalling was perfect, afspuitzone dik in orde en de bediening op den apres-bike zeer goed. Ben zeker niet akkoord met de gegeven punten vroeger in dit forum. Voor mij een dikke 8,5/10 over de hele lijn.
Marnik,Luc, Dirk, laurenz, en heu...........Alex zeker, doe zo voort.

De rest en natuurlijk mijn favoriete dames ook natuurlijk. :drunk: :drunk:

Greetzzzzzzzzzzzzzz

Secco
Post Reply