In grote lijnen komen de verschillende antwoorden overeen... Het gaat 'm inderdaad om het aantal Kcal's en de inhoud van het voedsel waarmee je deze Kcal's binnen krijgt.
Een boek wat dit heel goed beschrijft en momenteel overal in de winkel voorhanden is is "Action Hero Body". De titel en kleur (fel blauw) schrikken wel wat af maar de eerste helft geeft
- een zeer duidelijke beschrijving van de werking van je lichaam (vetverbranding - vetopslag - metabolisme, etc)
- een goed overzicht van waar je op kan letten om het soort Kcal's in je voeding aan te passen.
- een beschijving van eventuele supplementen die je kan gebruiken.
De tweede helft is puur voor in de fitness zaal en is aan mij niet besteed.
Sindsdien kan ik de ingredient-etiketten begrijpen en hou ik daar min of meer rekening mee. Sinds september zijn er 8kg vanaf en zonder enige moeite. Elke week gaat er wel een kleine 500 gr vanaf zonder dat ik meer inspanningen moet doen... (en ik zit nog steeds regelmatig op café voor mijn wekelijkse portie vloeiend goud).
Volgens mij zeker een aanrader als je zonder veel inspanning wil vermageren.
Vermageren
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
@Joriz : je gaat geen spieren verliezen als je je overgewicht afbouwd.
integendeel, je vetverbranding gaat omhoog, wat na een tijd het metabolisme ook nog doet verbeteren, en dan ga je - indien je goed traint - spieren aanmaken
spieren verlies je door bv aanslepende ziekte, te sterk afgallen en ONDER je gewicht zittend, waardoor eens de vetten opzetten, de spieren worden aangesproken en 'verbrand' worden.
zo snel breek je geen spieren af zoals jij laat uischijnen..
integendeel, je vetverbranding gaat omhoog, wat na een tijd het metabolisme ook nog doet verbeteren, en dan ga je - indien je goed traint - spieren aanmaken
spieren verlies je door bv aanslepende ziekte, te sterk afgallen en ONDER je gewicht zittend, waardoor eens de vetten opzetten, de spieren worden aangesproken en 'verbrand' worden.
Ja als je overgewicht hebt zal dat wel goed zijn, dan vliegen de kilo's er ook af, maar op een moment stopt het afvallen en dan gaat het ineens een pak trager.
Ik was nogal gewoon om veel koolydraten te eten en hier werd ik vet van, daarom dat ik voor mijzelf eiwitten per dag hoog houd en koolydraten laag + goede vetten (vis, lijnzaadolie enzo) ook het aantal maaltijden zijn verhoogd, op gewone dagen 5 keer per dag, als ik iets van sport doe 7. Eiwitten onderdrukken ook de behoefte naar zoetigheid en het helpt spieren opbouwen, meer spieren meer verbranding.
Ik was nogal gewoon om veel koolydraten te eten en hier werd ik vet van, daarom dat ik voor mijzelf eiwitten per dag hoog houd en koolydraten laag + goede vetten (vis, lijnzaadolie enzo) ook het aantal maaltijden zijn verhoogd, op gewone dagen 5 keer per dag, als ik iets van sport doe 7. Eiwitten onderdrukken ook de behoefte naar zoetigheid en het helpt spieren opbouwen, meer spieren meer verbranding.
Ivo,
Gij rijd op nuchtere maag, rijd uwe auto ook zonder brandstof, ik denk het niet. Je moet je lichaam ook de nodige brandstof geven en liefst brandstof van kwaliteit. Vitamine en mineralen, anti oxidanten gaan er voor zorgen dat je een reserve gaat opbouwen voor de dag. voor wie er belangstelling in heeft 22-03 is er een Grote sportlezing waar verschillende sportens van verschillende takken hun ervaringen komen delen. Toegang volledig gratis. Wie er meer wil van weten stuurt mij een mailtje.
Gij rijd op nuchtere maag, rijd uwe auto ook zonder brandstof, ik denk het niet. Je moet je lichaam ook de nodige brandstof geven en liefst brandstof van kwaliteit. Vitamine en mineralen, anti oxidanten gaan er voor zorgen dat je een reserve gaat opbouwen voor de dag. voor wie er belangstelling in heeft 22-03 is er een Grote sportlezing waar verschillende sportens van verschillende takken hun ervaringen komen delen. Toegang volledig gratis. Wie er meer wil van weten stuurt mij een mailtje.
-
wannesvda
- Mountainbiker
Het is toch wel zeer belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen, liefst verspreid over de dag... Je lichaam heeft aminozuren nodig en ik denk niet dat het die uit opgeslaan vet kan halen... Dus als er geen eiwit binnenkomt, gaat het ze halen waar ze zitten: in de spieren.Sunn xtreme wrote:@Joriz : je gaat geen spieren verliezen als je je overgewicht afbouwd.![]()
Jammer genoeg is het evenmin eenvoudig om vet te verliezen en spieren op te bouwen tegelijkertijd... Om vet te verliezen heb je een calorietekort nodig, om spieren op te bouwen een overschot. De twee combineren is dus uiterst moeilijk en enkel gegund aan enkele 'happy few'.
Ik blijf erbij, voor de meesten onder ons kan dit zeker helpen: lees een deftig opgebouwd, wetenschappelijk ondersteund boek over bodybuilding, niet om te worden zoals die opgespoten professionals, maar om de algemene principes van spieropbouw en vetverbranding eens rustig op een rijtje te zetten.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Wittje wrote:Ivo,
ik moet altijd lachen met die 'Herbalife' lezingen.
ze weten het allemaal toch zo goed hioe het allemaal werkt, zeker als ze uitleggen. mja... de rasechte erkende homeopaten met artsenopleiding zijn er amateurs tegen, de vakmensen uit sportkringen echte prutsers...
hun manier lijkt meer een brainwashing naar de verkoper toe, dan een normale diepgaande info en opleiding.
komaan seg.....wees eerlijk. tis gewoon een winkel promoten dat ze doen,
verder een hoop larie verkopen, vaak liggen ze met rapporten te zwaaien die ze van 'gerenomeerde wetenschappers' (wat een grap)- hebben gehad, enz... en dan te weten dat ruim 80% van die verkopers de grootse smeerlapperij eet tsssss.
en dan maar de wereld verbeteren.
kben naar zo een meeting geweest puur uit nieuwsgierigheid. ikzelf ben al jarenlang vegetarier (uitgezonder vis), eet erg gezond alsook drinken, verdiep me ook in veel literatuur van vitamines, sport en wetenschap, sport en medische begeleiding, voeding enz.
en ik kom veel over de vloer bij topbegeleiders, enkele belgische topprofessoren op gebied van medische en alternatieve geneesprodukten enz.
wat ik wel 'vreemd' vond was, dat wanneer men diepgaande vragen stelde over bepaalde mineralen, aminozuren, planten die een spierbevorderende werking hebben enz, ze dan het antwoord totaal ontweken, of gewoon niet een antwoord wisten.
tja, das wel afgaan dan, als je vlak ervoor 1.5u hebt zitten afgeven op artsen, sportbegeleiders, erkende homeopaten enz... (eerder een schande)
verder hebben ze vaak totaal geen benul, dat een aantal produkten op basis van bepaalde kruiden, wel gevolg kunnen hebben voor de gezondheid - en wel in negatieve zin. wegens te beperkte info, en doe maar op politiek. maar daar hebben ze ook niet van gehoord bij de herba-life directie / marketing.
Herbalife is gewoon een netwerk-organisatie, die hun produkten aan de man willen brengen. ze werken bijna identiek als het Marketing Network in begin jaren 90. (koppijn krijg ik ervan, en ik niet alleen)
en zoals gezegd : als je een produkt aan de man wil brengen, maak dan GEEN VERDOKEN reklame. je kan beter eerst toestemming vragen aan de administrator, en openlijk wat aanbieden na goedkeuring.