slechtste bloso routes?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Een reactie uit Oost-Vlaanderen :

De Bloso-route van Lebbeke vind ik (en iedereen van onze club) een minder geslaagde route. Veel asfalt, geen technische stukjes, geen verrassende of uitdagende stukken en de passage doorheen de winkelstraat in het centrum van Lebbeke is er los over. Jammer!

Bij slecht weer zit er een verschrikkelijke verzopen zone in. Een stuk waar de koeien doorheen gejaagd worden. Tot de knietjes in de stront en de modder. Geen doorkomen aan.

Voor de rest heb ik eigenlijk nog geen mtb-routes gedaan die ik minder goed vind, wel hier en daar een stuk die minder goed is, maar dat heb je wel op verschillende plaatsen. Als je na de rit een goed gevoel hebt is dat ok voor mij. Dat goed gevoel heb ik dus enkel in Lebbeke niet.

Andere routes die ik al gereden heb : Aalst, Zottegem, Brakel, Gavere, Ninove, Asse, Denderleeuw, SL Houtem, Oudenaarde, Kluisbergen, Houffalize (verschillende), Durbuy, Erpe-Mere, Haaltert, Hamme, Herzele, Waasmunster, Wetteren, Dilbeek, Affligem, Gooik en Overijse.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Miejster kan al een mooi "Bloso-palmares" voorleggen vind ik.
Ik kom aan 10 stuks ...
Wat ik de minst mooie vond : Oostende (70% road), dan Destelbergen-Laarne, Lovendegem, Genk, Zomergem.
Vanaf nu de goede : Oudenaarde, Kluisbergen, Bierbeek, Zonhoven en Houffalize.
Die van Lovendegem rij ik regelmatig als training omdat die het dichtst aan mijn deur passeert.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Angelo. wrote:Die van Genk. Zo plat als een vijg, veel te veel asfalt.
Het is nochtans ni moeilijk om daar een plezant rondje van te maken. Neem de terril van Winterslag en Waterschei erbij, en dan nog een de heuveltjes rond de zendmast van de VRT, enkele bergjes in katevenia... en zijn hier en daar nog wel wat pittige uitbreidingen mogelijk.

De slechtste route voor mij is die van Lommel. Die bepijling daar trekt nergens naar.
virtrix wrote:Essen: die is echt niet de moeite, zeker als je weet welke leuke singletracks & heuveltjes er zijn in de buurt....
Ik heb de indruk dat dit over veel blosoroutes gezegd kan worden. Het mooiste laat men bijna altijd links liggen. Die van Zonhoven bv is een mooie route, maar als je de streek kent, weet je dat ze nog veel mooier had kunnen zijn.
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Ik heb de indruk dat dit over veel blosoroutes gezegd kan worden. Het mooiste laat men bijna altijd links liggen.
Ik denk niet dat BLOSO daar altijd iets aan kan doen...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Miejster wrote:Een reactie uit Oost-Vlaanderen :

De Bloso-route van Lebbeke vind ik (en iedereen van onze club) een minder geslaagde route. Veel asfalt, geen technische stukjes, geen verrassende of uitdagende stukken en de passage doorheen de winkelstraat in het centrum van Lebbeke is er los over. Jammer!

Bij slecht weer zit er een verschrikkelijke verzopen zone in. Een stuk waar de koeien doorheen gejaagd worden. Tot de knietjes in de stront en de modder. Geen doorkomen aan.
ik vind een deel van die lebekke-route in de winter wel te doen. lekkere verzopen stukjes.
dat mtb'en doorheen de winkelstraat is er idd. over.
Maar je kan kiezen, ofwel geen bloso route, ofwel zo eentje.
je kan de baantjes niet toveren als ze er niet zijn.

Volgens mij moeten we ze allemaal eens achter elkaar rijden, vertrekken in Aalst, over lebekke, Opwijk, Merchtem, Asse, Meise en dan zo terug.
een dagje Bloso marathon plezier.
je zal kontent zijn dat je als laatste door de winkelstraat mag rijden :wink:

Streets
D2E
Mountainbiker

Post by D2E »

Vind die van Lebbeke nog vrij goed eerlijk gezegd...
wel idd een onrijdbaar stuk maar je kan over de wei rijden en nog een paar goeie modderstroken maar vind dat wel eens wijs :)

Al gedaan; Lokeren, Destelbergen, Wetteren (3km daarna weg kwijt :lol: ) Aalst, Overmere, Hamme, Stekene, waasmunster.
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Hoe je het draait of keert, iemand die de streek kent zal altijd zeggen dat er veel meer uit te halen valt dan dat de Bloso route biedt.
Tussen de eerste uitgetekende plannen en de definitieve versie van een nieuwe route gebeuren er zoveel aanpassingen dat helaas maar te vaak soms minder dan de helft van het orginele parcours overblijft. Weg blijkt ineens privegebied, de groenen keuren een stukje af, een landbouwer wil zijn grond niet afstaan,.....
666
Mountainbiker

Post by 666 »

oke de blauwe van genk is niet zo in orde en veel weg er in maar de groene vind ik wel oke (wel vlak maar wel leuk om te doen )
Last edited by 666 on Sat 01 Mar 2008 09:45, edited 1 time in total.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

ktz biker wrote:oke de blauwe is niet zo in orde en veel weg er in maar de groene vind ik wel oke (wel vlak maar wel leuk om te doen )
hehe

de grijze groene ook #-o maar van welk parkoers?

Streets
Miejster
Mountainbiker

Post by Miejster »

Streets wrote:ik vind een deel van die lebekke-route in de winter wel te doen. lekkere verzopen stukjes.
dat mtb'en doorheen de winkelstraat is er idd. over.
Maar je kan kiezen, ofwel geen bloso route, ofwel zo eentje.
je kan de baantjes niet toveren als ze er niet zijn.
Daar heb je gelijk in. Ik zal deze zeker ook wel nog rijden. Maar dat vind ik persoonlijk de minst geslaagde route die ik al gereden heb. Het is en blijft een mtb-route en dat alleen al verdient respect!
Post Reply