lcmt 2007

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

peir de worst wrote:Hopen jullie maar op mooi weer, wij zullen er alleszins niet meer bij zijn.
Wat is dat nu voor een post ? #-o
peir de worst
Mountainbiker

Post by peir de worst »

pvandebe wrote:
peir de worst wrote:Hopen jullie maar op mooi weer, wij zullen er alleszins niet meer bij zijn.
Denk dat iedereen die de laatste jaren den lcmt gereden heeft ons wel zal kennen.
Jij niet???
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

cyclon wrote:mijn voorbereiding is simpel:

- tot half maart hoofdzakelijk D1 trainingen (opbouwen tot 14 uur/week), daarna verder opbouwen tot twee keer 20 uur/week, de laatste helft van april, mét D2 (intensieve duurtraining) en D3 (klimtraining) blokken

- ongeveer 10% verhogen/week met twee keer een week met relatieve rust, de laatste twee weken afbouwen
En gij vindt dat simpel.........pfff =D> =D> Als ik tijdens voorbereiding aan 8uur fietsen toekom ,vindt ik dit al een hele prestatie !!!
Waar halen jullie toch allemaal die "tijd"???
#-o #-o
steph
Mountainbiker
Location: C'dale Scalpel 29 carbon2, F2000Lefty+CAAD2 , +Tandem Lapierre

Post by steph »

cyclon wrote:mijn voorbereiding is simpel:

- tot half maart hoofdzakelijk D1 trainingen (opbouwen tot 14 uur/week), daarna verder opbouwen tot twee keer 20 uur/week, de laatste helft van april, mét D2 (intensieve duurtraining) en D3 (klimtraining) blokken

- ongeveer 10% verhogen/week met twee keer een week met relatieve rust, de laatste twee weken afbouwen
En gij vindt dat simpel.........pfff =D> =D> Als ik tijdens voorbereiding aan 8uur fietsen toekom ,vindt ik dit al een hele prestatie !!!
#-o #-o
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

peir de worst wrote:
pvandebe wrote:
Denk dat iedereen die de laatste jaren den lcmt gereden heeft ons wel zal kennen.
Jij niet???
'k Heb de LCMT dan ook nog nooit gereden....
Zola
Mountainbiker
Location: S-Works HT m5 2007, X.0, X-max disc 2007, Magura Louise BAT Carbon

Post by Zola »

Als voorbereiding rijd ik momenteel +-250 km/week (woon-werk). Vanaf maart zal het zo'n 300 à 350 km/week worden.
ook zal ik dan regelmatig wat gaan trainen in de Ardennen en Vlaamse Ardennen. het is de bedoeling dat ik de LCMT uitrijd zonder chrono.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

steph wrote: En gij vindt dat simpel.........pfff =D> =D> Als ik tijdens voorbereiding aan 8uur fietsen toekom ,vindt ik dit al een hele prestatie !!!
#-o #-o
da's voor een groot stuk een kwestie van prioriteiten
als je maar maximum 8 uur/week doet als voorbereiding, bestaat imo het gevaar dat je je serieus 'verslikt' in die 20+ uur die je in vier dagen gaat op de fiets zitten tijdens de lcmt

schoon filmpke:

http://www.lcmt.be/Default.aspx?M=main& ... 0216334823

heb vandaag eens regenuitrusting getest:

- goretex fietsvest is ok
- goretex broek (lang) is niet ok (een korte is wellicht beter)
- waterdichte schoenen: niet ok zonder 'gameschen' (enkel/been beschermer), zeker niet als er ook modder bij komt
- neopreen handschoenen: wellicht is het beter met gewone fietshandschoenen te rijden, zolang het niet te koud is
- simpele muts is ok voor in de regen, zolang het niet te koud is
- grote probleem is de fietsbril, er bestaat een product tegen de damp, maar de naam ontsnapt me, verder zou een klein sproeibusje met water tegen de modder mss ook helpen
indy
Mountainbiker

Post by indy »

Komaan mensen, inschrijven!!!

Er zijn nog dik 150 plaatsen beschikbaar, dus grijp je kans om dit uniek avontuur mee te maken!!
Zola
Mountainbiker

Post by Zola »

Ik heb eindelijk mijn inschrijving bevestigd dmv de betaling!
Nu nog trachten iets meer te gaan trainen... door blessureleed heb ik in 2007 nog maar 1500 km gebold (waarvan 1000 km op de baan).

Aftellen maar...
Zola
Mountainbiker

Post by Zola »

Waar logeren jullie de nacht voor de aanvang? Zijn jullie dan al in Stavelot? Zelf zal ik de avond voordien overnachten in een 2-persoonstentje op de camping Domaine de l'Eau Rouge te Stavelot.

http://www.eaurouge.nl/
Post Reply