Op hoeveel komt de totaalprijs van de twee wielen dan?
Zijn deze ook keramisch?
Mavic Crossmax SL te 'slap'?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Is eigenlijk wel grappig.
Een van mijn vorige wielsets was ongeveer deze.
Ook met dt hugi naven, dt spaken en de top of the bill velg van mavic op dat moment. (weet niet meer welke)
De prijs was een goede 100euro minder dan de x-max op die moment. (2004 ongeveer).
Nu rijd ik al ongeveer 2 jaar met mijn x-max rond, en heb er nog geen spijt van. Al begin ik door dit te lezen te twijfelen
Dt hugi's of nu de 240's zijn zo mooi en simple.
Een van mijn vorige wielsets was ongeveer deze.
Ook met dt hugi naven, dt spaken en de top of the bill velg van mavic op dat moment. (weet niet meer welke)
De prijs was een goede 100euro minder dan de x-max op die moment. (2004 ongeveer).
Nu rijd ik al ongeveer 2 jaar met mijn x-max rond, en heb er nog geen spijt van. Al begin ik door dit te lezen te twijfelen
Dt hugi's of nu de 240's zijn zo mooi en simple.
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Zelf heb ik SLR's besteld in mijn nieuwe bike, ook lekker makkelijk tubeless.
Maar als als ik nog een keer een "meevallertje" heb wordt het een Notubes ZTR velg met DT 190naven en DT revolution spaken dan moet je op ca. 1300 gram uitkomen of de DT4.2 velg dan kom je op 1400gram
Maar als als ik nog een keer een "meevallertje" heb wordt het een Notubes ZTR velg met DT 190naven en DT revolution spaken dan moet je op ca. 1300 gram uitkomen of de DT4.2 velg dan kom je op 1400gram
-
Sensei
- Mountainbiker
Laat die crossmaxen lekker in de winkel en laat een beter setje bouwen. Voor de Sl of SLR heb je wel wat beters, maar dat hebben er al meer gezegd. Enige voordeel dat ze gelijk tubeless zijn, groot nadeel is speciale spaken heel leuk als je op vakantie bent of waar dan ook, kom er maar eens zo snel aan. De lagers zijn ook niet echt super, daar heb ik regelmatig topics over gezien.
Wie weet dat ze in 2007 beter worden.
Men kijkt te veel naar de look, of aapt elkaar na.
Wie weet dat ze in 2007 beter worden.
Men kijkt te veel naar de look, of aapt elkaar na.
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
-
Sjef
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL
Op die manier wel, maar om 819's te vlechten ben je veel meer tijd kwijt aangezien je de nippels er aprt in moet draaien. Tenminste, dat he ik ooit begrepen.freezy wrote:Toch gewoon een NoTubes lintje in en gedaan? Is 5 min extra werk.LucVR wrote:Custom tubeless (UST) wielen maken is geen probleem hoor, heb ik ook al gedaan, is alleen nogal arbeidsintensief. Je steekt er ongeveer dubbel zoveel tijd in als voor een 'normaal' wiel.
-
Guest
Post by Guest »
idd Luc heeft het over echte UST velgen
niet over diege die je door een velglint tubles maakt
bij die mavic velgen moet je bij elke spaak twee maal werk doen
eerst een speciale soort moer in de velg draaien met daarin de nippel
dan de spaak in de nippel draaien
dus daar ben je veel langer mee bezig
niet over diege die je door een velglint tubles maakt
bij die mavic velgen moet je bij elke spaak twee maal werk doen
eerst een speciale soort moer in de velg draaien met daarin de nippel
dan de spaak in de nippel draaien
dus daar ben je veel langer mee bezig
- LucVR
- Mountainbiker
- Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Ik bedoelde inderdaad custom wielen met UST velgen. Daarom had ik het ook expliciet tussen haakjes vermeld, maar sommige mensen lezen blijkbaar wat minder zorgvuldig.
Voor wie het nog niet helemaal duidelijk is: tubeless wil gewoon zeggen "zonder binnenband", en daar bestaan een aantal systemen voor. UST is een tubeless systeem dat ontwikkeld is door Mavic en waarbij velg en banden volgens bepaalde criteria moeten vervaardigd worden alvorens ze het label "UST" mogen dragen.
En voor het inspaken van een UST velg heb je dus 2x werk. En als je het echt goed wil doen, moet je het ook nog eens spreiden over 2 dagen. De eerste avond draai je de speciale UST nippels met blauwe Loctite in de velg, met de gewone nippels er al in. Dan laat je de velgen met de nippels een nachtje staan om de Loctite tijd genoeg te geven om goed uit te harden. De volgende dag kan je dan beginnen aan het echte invlechten (wat ook een prullewerk is omdat je al eens wat minder goed de nippels kan vastgrijpen en aandraaien) en centeren van het wiel.
Door die UST nippels heb je ook langere normale nippels nodig, anders steekt er niet genoeg uit om er met een nippelsleutel aan te kunnen.
Voor wie het nog niet helemaal duidelijk is: tubeless wil gewoon zeggen "zonder binnenband", en daar bestaan een aantal systemen voor. UST is een tubeless systeem dat ontwikkeld is door Mavic en waarbij velg en banden volgens bepaalde criteria moeten vervaardigd worden alvorens ze het label "UST" mogen dragen.
En voor het inspaken van een UST velg heb je dus 2x werk. En als je het echt goed wil doen, moet je het ook nog eens spreiden over 2 dagen. De eerste avond draai je de speciale UST nippels met blauwe Loctite in de velg, met de gewone nippels er al in. Dan laat je de velgen met de nippels een nachtje staan om de Loctite tijd genoeg te geven om goed uit te harden. De volgende dag kan je dan beginnen aan het echte invlechten (wat ook een prullewerk is omdat je al eens wat minder goed de nippels kan vastgrijpen en aandraaien) en centeren van het wiel.
Door die UST nippels heb je ook langere normale nippels nodig, anders steekt er niet genoeg uit om er met een nippelsleutel aan te kunnen.