Welke MTB schoenen heb jij?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
robin
Mountainbiker

Post by robin »

http://www.sidisport.com/eng/cycling/ar ... _ID=MCDOM5

binnenkort de trotse bezitter van deze mooie schoentjes
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Nog niemand met Specialized schoenen gepasseerd hier?
Ik rij met de Specialized sport MTB schoenen, heb deze gekocht in september 2003 en zijn nu haast aan vervanging toe.
Ik vind het super schoenen voor dat geld, en zeker voor iemand die problemen met de knieën heeft is Specialized een aanrader dankzij hun body geometry.

Image

Volgend jaar de comp kopen denk ik.
Last edited by kawa on Wed 11 Oct 2006 21:57, edited 2 times in total.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ik rij sinds enkele maanden met diadora's en ik ben daar wreed content van.
't zijn de deze
Image

en voor als 't wat kouder en/of natter is, zijn het de deze
Image

als het echt extreem koud of nat is, combineer ik de northwave's met seal skinz sokken.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik heb de goeikoopste shimanos.. best content van
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

kawa wrote:Nog niemand met Specialized schoenen gepasseerd hier?
Ik rij met de Specialized sport MTB schoenen, heb deze gekocht in september 2003 en zijn nu haast aan vervanging toe.
Ik vind het super schoenen voor dat geld, en zeker voor iemand die problemen met de knieën heeft is Specialized een aanrader dankzij hun body geometry.

Image

Volgend jaar deze kopen denk ik:
Image
Ik heb de MTB Comp van Specialized, superschoenen, heel stijf, goede sluitingen, superzool (zeker zool aan de binnenkant). Voor mij op dit moment geen andere meer! Gewoon overschoenen voor deze winter en goeie sokken

Groet

Guido
fets
Mountainbiker

Post by fets »

zomer -> northwave kameleon
winter -> northwave Celsius
patje !!!!
Mountainbiker

Post by patje !!!! »

Ik rijd met SIDI - schoen , kan je een tip geven , als je SIDI schoen koopt , neem een maatje groter als je hebt want de SIDI schoenen zijn gemaakt naar Italiaanse voeten en die zijn kleiner als de onze , daardoor nijpt de schoen wat meer. Het is maar een tip !!! :roll:
xjfan
Mountainbiker

Post by xjfan »

de afstelmogelijkheden voor de spd-schoenplaatjes zijn nogal beperkt bij mijn timeschoenen
Image
ik ben reeds 20 jaar lookpedalen gewoon en kan in de spd bijgevolg slecht wennen, welke alternatieven kunnen jullie aanraden ??? :-k
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@xjfan : ik ken het gevoel.

het grote probleem is, dat vele schoenen een eenzijdige afstelling hebben....namelijk voorwaarts en achterwaarts.
bij vrienden heb ik ook gezien, dat dit vaak nogal desastreus is voor pezen..... gezien je de plaatjes niet zijwaarts kan afstellen (wat verdraaide hiel in of uitwaarts), en vaak 1 of beide voeten niet loodrecht staan op het pedaal volgens de meesten hun autonomie, krijg je tal van problemen.

je moet dus MTB schoenen kiezen, waarbij je de plaatjes ook gedraaid/zijwaarts kan afstellen. kijk ook naar de zool. deze is belangrijk.... vele zolen zijn -of te flexibel, of te stijf . het komt erop neer een schoenzool te hebben die wat flexibel is, maar op het drukpunt in de zone van het plaatje vrij stijf.
zo heb je meeste rendement uit loopfases bergop en uit het rijden.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik heb de Specialized COMP MTB's echt goede schoenen! kga wellicht nog es rondkijken voor een 2e paar...

Heeft er iemand zowat voorstellen?
Post Reply