Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

over 2weken... als ik ze ook aan het rijden was waren ze daar aan het jagen op wild en gevogelte ik was toch content dak daar voorbij was ze met al die geweren enzo brrr. en dan was daar ne jager bezig aan zo een paalke aant zien en ik denk uittrekken maar kzen nie zeker. het zou natuurlijk ook kunne dat het omver is gereden door ne tractor of ne hakselaar natuurlijk
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

absalon wrote: het zou natuurlijk ook kunne dat het omver is gereden door ne tractor of ne hakselaar natuurlijk
tja zo hebben we er de zaterdag ook enkele gezien hé, twas schoon weer dus de boeren zitten op het land te werken en met hun zwaar materiaal is da nie altijd even simpel om een paaltje te onwijken.
Die jagers anderzijds die hebben nie liever dan dat ge un hunne weg blijft want anders verjaagt ge de beesten da zou zonde zijn ja pfffffffffff

Gizmo 8)
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

Wat die jagers betreft, we hebben nog klachten binnengekregen van bikers die 'weggejaagd' worden door die 'dear hunters'.
We zijn van plan om alle Aalsterse jachtverenigingen aan te schrijven om hen duidelijk te maken dat er nu een MTB-route is en dat deze route op openbare wegen loopt! MAW DAT ZE NIET OP ONS MOETEN SCHIETEN!!!! :evil:
Waar precies zijn er palen weg? want we hebben 2 weken geleden alles nog hersteld!!!
meribo
Mountainbiker

Post by meribo »

Hey
Op het eind van de blauwe route ten zuiden van Kruisabbeelstraat ligt paaltje neer. Hier moet je nu rechts tussen de chrysanten rijden. Heb het vandaag zelf rechtgezet, maar zal niet blijven staan denk ik. Hier en daar is links een watervoorzieningsputje want er liggen brandslangen.
De jagers zijn in Berlare bij ons, langsheen blauwe lus ook vlot bezig voornamelijk op zondagochtend vanaf 8u. Het is natuurlijk niet gezellig om conflicten te krijgen terwijl je moet passeren. Als ze niet doorhebben dat er een biker aankomt kan dat wel eens verschieten worden voor beide partijen, nadruk op schieten [-o<

Mvg
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

J.S. wrote:Vermits de BLOSO-route van Galmaarden niet echt de moeite blijkt te zijn (volgens enkelen) zou ik zondag de rode+groene willen rijden. De commentaren hier klinken alleszins positief!

Weet er iemand of die sporthallen (en meer bepaald sporthal Denderdal) open zijn op zondag? Zodat we eventueel kunnen douchen en onze fiets afspuiten?

Ik heb al de lussen al gereden nu en ik geef toe dat de blauwe en rode de meest aantrekkelijke lussen zijn.
Hier op deze link hiernaast ( http://www.aalst.be/?siteid=1&rubriekid ... kelid=2270 ) staat alvast de info die ge nodig hebt maar openingsuren kan ik u niet mededelen maar kan het morgen eens navragen want ik woon amper een 300 m van de sporthal denderdal.

Douches en bike was is elk 1 €.

Gizmo 8)
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

Je kan bellen naar 053 73 22 64, onze zaalwachter zal je zeker kunnen helpen. :lol: Veel Mountainbikeplezier! PS Leg maar een goed paar banden op! Het licht zeer vettig!!! Bike wash is spijtig genoeg nog niet mogelijk, de spuitinstallatie is steeds nog niet geleverd :evil:
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

patje wrote:Vandaag met enkele bikers uit Opwijk de route gaan rijden en ze lag er heel verttig bij.
Op sommige plaatsen tot onze trapas in het water.
Er is ook een pijltje dat in de verkeerde richting wijst en dit op de groen route.
Na te hebben gereden naast de Dender gaat men terug nar centrum dorp om daarna terug te keren richting Dender , daar wijst de pijl naar rechts in plaats van links !
Inderdaad, het is op een kasseibaan in een linkse bocht van 90°. Het pijltje wijst naar rechts het veld in, terwijl ge gewoon de kasseien moet blijven volgen naar rechts.

Nog een pijltje dat ontbreekt, enfin wij hebben toch geen zien hangen, en hebben dus maar gegokt:

Op de rode route hebt ge dat stuk waar ge aan de autostrade ofwel schuin ofwel rechts op een berm kunt rijden, met daarna direct een stijle afdaling van diezelfde berm. Hierna rijdt ge onder de E40, wat modderbaantjes en uiteindelijk komt ge terug op asfalt en moet ge over een brug over de E40. Na die brug moet ge rechts gaan. Dan volgt ne kleine 'klim'. Op het einde van die klim komt ge aan een splitsing (links is een hopveld) en daar hebben we geen pijltje gevonden. Blijkbaar was het naar rechts.
J.S.
Mountainbiker

Post by J.S. »

Wij hebben gisteren dus de rode en de groene route gedaan. En 'k moet zeggen, voor mij was da al lang genoeg! De blauwe erbij zou wat te veel geweest zijn! Sommige stukken lagen heel zwaar (I like it! :lol: ), maar dat maakte wel dat ik na 39 km stikkapot zat!

Vond het een heel mooi parcours! De groene was mooier dan de rode (die ook nie slecht was)!
plooier
Mountainbiker

Oilsjt

Post by plooier »

jieha! vorige week ook eens die rode lus gedaan... 't was inderdaad een vettige bedoening, en voor een beginnerke: niet echt eenvoudig :bounce:

inderdaad jammer dat de spuitinstallatie nog niet voorhanden was in Denderdal... 'k had er zelf ook wel even gebruik kunnen van maken... :)

weir doeng voesj!
LanasDad
Mountainbiker

Post by LanasDad »

MTB'ers,
Donderdag 18/01 komen we met onze werkgroep samen om de pijnpunten van de route te bespreken. Naast verdwenen paaltjes en pijltjes komen, niet onlogisch met dit weer, de onberijdbare modderstroken vaak ter sprake. Persoonlijk vind ik het wel leuk om eens door de modder te baggeren :lol: . Nu kunnen we sommige stroken iets verbeteren (lees meer berijdbaar maken) door houtschors of dolomiet of iets dergelijks aan de ondergrond toe te voegen.
Over de steile stukken, dat aan de autostrade kan je vermijden door er naast blijven te rijden, je mist natuurlijk een leuk afdalingsken. De andere steile helling achter sporthal Denderdal ligt momenteel ter discussie, een eigenaar van een aanpalend perceel heeft klacht ingediend :^o , maar daarover later meer! Ik doe alles om dat stuk erin te houden! :evil:
Graag jullie mening hierover voor donderdag 18/01, suggesties op of aanmerkingen blijven steeds welkom!
Post Reply