Epic VS Stumpjumper fsr

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

DarkStar wrote:
kawa wrote:
DarkStar wrote: die prijzen van de Genius al eens gezien??? :drunk: :cry:
Genius RC20: 4.199 en de RC10 maar liefst 5.399 €....
Je noemt nu wel enkel de duurste modellen op...

Genius RC-30 kost "slechts" 2699€ :wink:
De RC-30 bestaat niet hoor! [-X
Je hebt het waarschijnlijk over de MC-30 (die reeks gaat tot MC-50 zelfs), maar dit zijn meer 'enduro' bikes, meer veerweg dus en een iets andere zitpositie
De Genius RC30 bestaat wèl degelijk ! Ik heb die nog testgereden over twee jaar op de O2bikers testdag. Ferme fiets.

Field
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik zou persoonlijk ook voor de Epic gaan :) ferm fietske

ps: de RC30 'bestond' ! is toch in 2005 stopgezet dat model dusja :)
sry voor offtopic :oops:
DarkStar
Mountainbiker

Post by DarkStar »

looneycooney wrote:Ik zou persoonlijk ook voor de Epic gaan :) ferm fietske

ps: de RC30 'bestond' ! is toch in 2005 stopgezet dat model dusja :)
sry voor offtopic :oops:
hèhè, iedereen gelijk dus, maar terug on topic => ik zou persoonlijk voor de epic gaan omwille van de meer race gerichte houding. Maar dat is uiteraard persoonlijke voorkeur...
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Dus... kort samengevat.

De vrijdag de Stumpjumper HT gestest -> geslaagd
de zaterdag de Epic comp mogen gaan testen -> er niet geraakt :-?

Maar vermits ik niet met m'n volle gedacht achter een fully sta heb ik maar voor de HT gekozen. Tis niet dat het een slechte fiets is ofzo, daar kan ik niet over oordelen, maar tis gewoon, persoonlijk vind ik het voor mij niet nodig een fully aan te schaffen. Dus wilde ik de Stumperjumper Comp HT, vermits deze niet meer leverbaar zou zijn ofzo, de Stumpjumper Discs besteld.
maar hier enkele dingetjes direct laten aan aanpassen.

De wielen eruit en direct een stel Crossmax XL wielekes erin.
De remmen (Juicy5) eraf en een stel XT schijven erop (laten overhalen door collega's).
Het crankstel eruit en een XT crank erop (vermits ik dat truvativ nie graag zie)

de lbs wist dat ik deze veranderen eventueel ging doen, dus hem gemaild in de namiddag dat hij toch de andere onderdelen mocht bestellen.
Nu vraag ik me af of XT schijven gaan op Crossmax XL wielen?
(vermits ik de ballen ken van schijven en dit totaal nieuw is voor me)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Kinnie wrote:Vermits de Stumpjumper Comp HT niet meer beschikbaar is in mijn gewenste maat ben ik dus genoodzaakt van mij iets anders aan te schaffen.

Dus opnieuw twijfel, ofwel de Stumpjumper Discs HT (met juicy 5 schijven) ofwel de Epic Discs (ook met juicy 5 schijven).

Ik vraag me gewoon af, op de comp zit men met XT schijven, zijn deze hun meerprijs waard t.o.v. de Avid juicy5 remmen??
Of ik de fiets pak als HT of fully zal ik ondervinden als ik er mee gereden heb, de HT heb ik vandaag getest en dat beviel me (was v-brake versie), morgen mag ik normaal een Epic comp gaan testen.
Maar vermits ik de ballen ervaring heb met schijven weet ik dus niet of ik de Avid versie of XT versie moet nemen.
Daarmee bedoel ik, op gebied van remmen is het de +/- 300euro meeprijs waard?
Ik zou den echt voor de Epic gaan hoor!!! Pompt bijna niet en is echt super mtbken!!!! Ga ervoor =D>
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

die crossmax xl velgskes werken met de Disc brake: international standard

Maar volgens mij had shimano hun sets in beide formaties uitgegeven in 2006 , dus zowel centre lock als IS , dus dat zal wel gaan volgens mij hoor :-D
Ik vind het persoonlijk een mooie keuze, zelf ben ik ook gene full-rijder dusja :)
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Dat die Epic een schitterende fiets is betwijfel ik zeker niet, vind het zelfs van de fully's één van de schoonste op de markt maar een HT vind ik nog steeds schoner :-)
Ik rij enkel voor m'n ontspanning, dus opt gemak, ik zal wel een eindje doorfietsen maar toch geniet ik van een rit, dus indien het te hobbelig rij ik ietswat trager. Kort gezegd, ik vind het nog niet nodig een fully aan te schaffen. Misschien binnen enkele jaren (en enkele nieuwe fietsen) zit er misschien een Epic tussen :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Info vragen over twee fully's om naderhand te vertellen dat je eigenlijk geen fully wil. Dan een hardtail kopen zonder een testrit gedaan te hebben met de Epic...wat ik toch zeker eens gedaan had voor de knoop door te hakken.

Vind het een beetje raar maar toch, veel plezier met je Stumpjumper. :wink:
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

Ik wist idd niet wat ik wilde, daarmee dat ik info vroeg wat het verschil was tussen die 2 fully's.

M'n voorkeur ging/gaat uit naar een HT, wil dat dan zeggen dat je niet kan vragen wat het verschil is tussen 2 fully's :-)

Ik heb dan nog getwijfeld om een Epic te kopen, maar kon me niet vrijmaken om een testritje te doen, en vermits ik toch niet echt de behoefte heb om een volledige geveerde fiets te hebben heb ik maar een HT besteld. Een weekje of 2 terug naar Kemmel (dikkebus) gaan fietsen en daar eigenlijk bar weinig fully's gezien. En dat is de meest heuvelachtige en "afdalingsachtige" rit die ik doe. Voor de rest blijf ik hoofdzakelijk in W-vlaanderen. Dus bleef ik ervan uitgaan dat een fully nog niet hoeft voor mij.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen info kon vragen over deze fietsen :-)

Nuja, ik hoop dak m'n stumpjumperke nog heb deze week, dan kan ik deze testen in Kluisberg. Is trouwens de eerste keer dat ik met schijven zal rijden, dus zal wel een aanpassing worden.
Dus de fiets zal volledig XT zijn, er word me aangeraden XTR shifters te steken (dualcontrol), deze zouden een merkelijk verschil maken qua remmen, klopt dit?
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

heb ik ook al gehoord, maar nog nie kunnen testen , nuja prijs is maar +-50€ verschil ! wow ik had meer gedacht ..hmmm valt nog mee heh :-D
Post Reply