Schwinn MESA GS

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
winnes
Mountainbiker
Location: Schwinn Mesa GS 2000, XT/XTR, SID 2004, DT Swiss wielen

Post by winnes »

Stuurpen erover? Tja, als je die aan een interessante prijs kunt kopen...
Is toch een pronkstuk, vind ik.

Wielen, weet ik, maar met lichtere wielen al veel miserie gehad (nogal agressieve rijstijl blijkbaar), daarom destijds zelfs een zwaarder achterwiel gestoken.

Remmen idd van Nino gekocht (incl. tuning bolt kit)

Vorig model XTR cranck is idd een beauty (vind de nieuwe qua looks maar niks)...
Ti bolts zaten in een setje bouten (incl. SRP bouten) dat ik voor mtb en koersfiets heb kunnen op de kop tikken... dus, dan kan je ze evengoed toch erop zetten.

Dura Ace cassette is ook een optie, maar heb me voorgenomen om deze pas te vervangen als van m'n huidige cassette het beste er af is.

BTW, met de Vuelta remmen die er nog niet opstaan, zou hij stilaan rond de 10 kg komen. Niet echt ww, maar het was de bedoeling van begin af aan om een goedkope kader, dus ietwat zwaar, toch uit te rusten met kwalitatieve en relatief lichte onderdelen... beetje bij beetje.
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Als je weet hoe dat model van shwinn er oorspronkelijk uitzag(collega biker had er 1) is je bike er sterk op vooruit gegaan.
Ik heb wel een opmerking: je bent aan het tunen om het gewicht te laten zakken maar de kader van je fiets laat dit niet echt toe vrees ik(weegt ongeveer 3.5 kg als ik me niet vergis).

Maar voor de rest is het een mooie bike en heb ik erspect voor wat je ervan gemaakt hebt.
winnes
Mountainbiker

Post by winnes »

Ja, heb hem 2dehands en met originele onderdelen gekocht.
Dus ik weet inderdaad hoe hij er zo uit zag...

Maar euh, een alu7005 ht kader van 3.5 kg!? Die zullen op zich al moeilijk te vinden zijn, hoor!
Heb hem nooit kader alleen gewogen, maar moet iets van een 1700-1800 g zijn...
winnes
Mountainbiker

Post by winnes »

Allee, t' is al zo lang geleden...

Image

Image

Image

Denk enkel nog de kinderfietsenhouder weg en dat is de zomer setup.
DT Swiss XR4.1 velgen met 240 Hügi's, Conti Explorers met latex biba

Ook winter/moddersetup getrokken:

Image

Image

Oude, goedkope, maar sterke wieltjes met Speedking Protections

Na het winterseizoen vervang ik (eindelijk) de V-brakes door Vuelta's en de remhendels door Steinbachs
Guido Beeck
Mountainbiker

Post by Guido Beeck »

Waar is uw Ultrastem naartoe??
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Misschien een stomme vraag, ma vuelta remmen. Zijn da geen koersremmen ?
winnes
Mountainbiker

Post by winnes »

UltraStem naar de racebaaik... vroeg of laat misschien nog wel eens iets exotischer dan deze ouwe Ritchey WCS (nog met zwart-wit logo)...

Vuelta Magnesium V-brakes zeer zeker voor de mtb, (nog altijd) bij de lichtere die verkrijgbaar zijn. En heb er nog steeds een bolt-tuning kitje voor liggen... in 't plastic zakske en al...
winnes
Mountainbiker

Post by winnes »

Update: Ritchey WCS stuurpen, Steinbach remhendels, Zapata cranck en Ax Lightness zadel

Image

Image

Image
jandewilder
Mountainbiker

Broertje

Post by jandewilder »

Ik heb net dezelfde kader staan. Heel veel en graag mee gereden, met deze fiets. Zelfs een paar keer naar 't buitenland geweest op grotere tochten en zelfs Mt. Ventoux mee opgereden. Wel het gewicht was een nadeel..
Ondertussen nieuwe bike... maar ik heb hem nog en gebruik heb voor in de winter op de rollen te rijden en naar de winkel te gaan.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Ik heb hier ook nog een Schwinn, maar het type is een Moab A2 of A3, ook uit de jaren 90 :-D Bolt nog af en toe als de Epic in onderhoud staat. :-D
Mooie updates van je Mesa en veel plezier ermee =D>
Post Reply