wat zijn dan de positieve eigenschappen van die RR ?Bijterke wrote:Dit is eigen aan de RR. Ik heb ondervonden dat ze op z'n best zijn met ongeveer 2 bar maar bij losse ondergrond schuiven ze sowieso. Zelfde bij modderige ondergrond.fast_bunny wrote:ik heb vandaag eens met 2.5 bar gereden ( voor + achter ) en ben toch niet helemaal tevreden. natuurlijk rij ik nog maar 2 maand TT's en ben aan het experimenteren maar vooral bij losse ondergrond schuift vooral mijn voorwiel nogal vlug weg. het zijn de banden die erop stonden toen ik die cube ltd comp kocht ( schwalbe sport racing ralph 26 x 2.25 ) en kan ze moeilijk vervangen zolang ze niet versleten zijn.
volgende week eens proberen met 2.25 voor en 2.5 achter of 2.0 voor en 2.25 achter ... in betekom
welke bandendruk op welk terrein
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
fast_bunny
- Mountainbiker
Post by fast_bunny »
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
Hetzelfde probleem bij de XCR 's van michelin, als ik op 2 a 2,5 bar rij heb ik het gevoel dat ik ga wegschuiven. Wanneer je 3 bar steekt of 3,5 bar heb je dat niet meer.
Uiteindelijk langs hier heb je zowat een beetje vanalles bij een VTT, road en offroad, dus denk ik dat je je niet mag blind staren op de performance van de banden qua offroad, aangezien er sommige TT's toch nog ietwat meer roadpercentages bevatten dan offroad.
Dat hou ik ook in gedachten, vandaar dat ik meestal 3 bar steek.
Uiteindelijk langs hier heb je zowat een beetje vanalles bij een VTT, road en offroad, dus denk ik dat je je niet mag blind staren op de performance van de banden qua offroad, aangezien er sommige TT's toch nog ietwat meer roadpercentages bevatten dan offroad.
Dat hou ik ook in gedachten, vandaar dat ik meestal 3 bar steek.
Gewoon voorband vervangen door band met meer grip ( nobby nick of andere ) en achter RR behouden . De 2de RR als vervanging van achterband houden .fast_bunny wrote:ik heb vandaag eens met 2.5 bar gereden ( voor + achter ) en ben toch niet helemaal tevreden. natuurlijk rij ik nog maar 2 maand TT's en ben aan het experimenteren maar vooral bij losse ondergrond schuift vooral mijn voorwiel nogal vlug weg. het zijn de banden die erop stonden toen ik die cube ltd comp kocht ( schwalbe sport racing ralph 26 x 2.25 ) en kan ze moeilijk vervangen zolang ze niet versleten zijn.
volgende week eens proberen met 2.25 voor en 2.5 achter of 2.0 voor en 2.25 achter ... in betekom
-
broncobilly
- Mountainbiker
Post by broncobilly »
Heb net ne specialize stumpjumer gekocht en heb na 2 toertochten de meegeleverde banden afgezwierd.(Specialized Fast track)
Nu voor Nobby Nic en achter Racing Ralph. Wat een verschil in rolweerstand ten voordele van Schwalbe.
Nu voor Nobby Nic en achter Racing Ralph. Wat een verschil in rolweerstand ten voordele van Schwalbe.
Inderdaad, het grote voordeel van RR is de lage rolweerstand maar dit gaat dan ten koste van de grip, ook een voordeel is dat ze een relatief laag gewicht hebben.Een van de beste banden voor droog weer en harde ondergrond.fast_bunny schreef:
wat zijn dan de positieve eigenschappen van die RR ?
Dus goede band voor achteraan maar voor vooraan best iets zetten met meer grip (bijvoorbeeld NN).
- ridley86
- Mountainbiker
Zal ook voor idereen anders zijn. Ik vind de fast track banden nog goed meevallen. met 2 bar er in en mijn 65 kg bollen ze overal redelijk goed. Heb nog niet veel andere banden getest.broncobilly wrote:Heb net ne specialize stumpjumer gekocht en heb na 2 toertochten de meegeleverde banden afgezwierd.(Specialized Fast track)
'k weeg 75 kg (gekleed)
'k had dezelfde banden op fully en ht : NobbyNic 1.8
heb een drietal tochten gereden met SLR en NN1.8 op slechts 1 à 1,5 bar
niet goed voor banden en af en toe met de velg geraakt,
maar vooral de band die bij "bochtige oneffenheden" van de velg lijkt
te schuren (maar dat gelukkig niet doet)
wel enorme grip
heb de boel nu naar 2 bar gebracht
en op de fully NN2.1 gestoken (spring ik soms mee,
en vorige zondag een band kapot gesprongen)
meer druk steken voor off-road zie ik niet zitten
op de fully heb ik de NN1.8 gelaten
(op de weg minder rolweerstand)
(en 't gewicht)
'k had dezelfde banden op fully en ht : NobbyNic 1.8
heb een drietal tochten gereden met SLR en NN1.8 op slechts 1 à 1,5 bar
niet goed voor banden en af en toe met de velg geraakt,
maar vooral de band die bij "bochtige oneffenheden" van de velg lijkt
te schuren (maar dat gelukkig niet doet)
wel enorme grip
heb de boel nu naar 2 bar gebracht
en op de fully NN2.1 gestoken (spring ik soms mee,
en vorige zondag een band kapot gesprongen)
meer druk steken voor off-road zie ik niet zitten
op de fully heb ik de NN1.8 gelaten
(op de weg minder rolweerstand)
(en 't gewicht)
-
wasbeer2006
- Mountainbiker
- Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest
Post by wasbeer2006 »
Ik rij ook redelijk laag.
1.8 tot 2.0 voor in bv Ardennen en dan achter meestal 1 of 2 tiende meer met XRC dry en AT's, de AT zet ik meestal op 1.8 gezien je die steekt als de grip van de baan minder is.
Ik weeg inclusief vollecamelback 85kg rijd met gewone banden en vloeistof op XL's en nu SLR's. Nooit problemen gehad met stoten, aflopen of wat dan ook.
Ik kan me niet voorstellen dat zoals sommige hier 2.8-3.0 bar in het terrein rijden, dat is op de weg al hard met een mtb en bovendien bied het geen enkel voordeel. Je stuitert over boomwortels glijd weg over het minste geringste steentje enz.
Mijn vraag is dan ook waarom doe je dat? tot 2.2 of 2.3 kan ik me voorstellen op een mooie droge baan maar harder. Mijn maat weegt 95kg en rijd op 2.0 nooit stootlekken gehad ook niet met binnenbanden
1.8 tot 2.0 voor in bv Ardennen en dan achter meestal 1 of 2 tiende meer met XRC dry en AT's, de AT zet ik meestal op 1.8 gezien je die steekt als de grip van de baan minder is.
Ik weeg inclusief vollecamelback 85kg rijd met gewone banden en vloeistof op XL's en nu SLR's. Nooit problemen gehad met stoten, aflopen of wat dan ook.
Ik kan me niet voorstellen dat zoals sommige hier 2.8-3.0 bar in het terrein rijden, dat is op de weg al hard met een mtb en bovendien bied het geen enkel voordeel. Je stuitert over boomwortels glijd weg over het minste geringste steentje enz.
Mijn vraag is dan ook waarom doe je dat? tot 2.2 of 2.3 kan ik me voorstellen op een mooie droge baan maar harder. Mijn maat weegt 95kg en rijd op 2.0 nooit stootlekken gehad ook niet met binnenbanden