Boerhovenroute ( Kortrijk - Zwevegem - Spierre Helkijn )

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Zoals afgesproken deze morgen deel van de boerhovenroute gereden.

Gestart in de Brucqstraat, en daar op de route geraakt. We hebben eerst de blauwe lus gereden tot net aan het punt waar groen, rood en blauw samenkomen (dacht voorbij het Grandvalbos). Daar hebben we dan de groene route per gps omgekeerd gereden, behalve de lus naar Kooigembos, was ondertussen goed beginnen regenen, vandaar.

In totaal hadden we 65 km. De blauwe route vond ik qua verhouding verhard-onverhard beter dan de groene. De groene is dan weer iets lastiger vanwege de golvende eigenschappen. Al bij al hebben we ons goed geamuseerd.

Voor diegene die interesse moesten hebben, we hebben een gps-track van dit ritje... geef seintje en we sturen het je wel door...

Groeten
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

StOoPkEn wrote:Voila,
Ben net terug van een bike tochtje... Omdat ik morgen ook ga biken heb ik gekozen voor de groene route. het had toch goed geregend de laatste tijd en dus lag het er bij momenten serieus vettig bij ze :-D Op bepaalde stroken was ik gewoon aan het ' driften' met mijn achterwiel, was zot... Die modder bleef gewoon kleven dat nie normaal was, mijn banden waren precies slicks ;-) Na 5km een serieuze regenbui gehad, maar da was snel over, eens de 30 km voorbij begon het dan serieus te gieten , hagelstenen en alles in ene keer :-D Maar 'k heb wel genoten van de tocht, was uitstekend bepijld, alle pijltjes waren aanwezig =D> Schone streek om te fietsen en af en toe es goed naar beneden kunnen vlammen 8)
'k ga zeker nog 's de route rijden, maar dan een ander kleurke ;-)

* btw ff :off: maar op een gegeven moment loopt er een rode blosoroute mee met de Boerenhoveroute, welke is dat? *

Grtz
De rode lus van Bloso is de Tonteroute van Zwevegem :wink:
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Wij 'Steenbakkers' houden als peter van deze mountainbike routes een controle rit op zondag 1 april, verzamelen om 08.30 aan 't standbeeld op de platse te Moen !!!

www.steenbakkers.be

Groeten,
Casper :lol:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

vandaag gereden en we waren zeker niet alleen! De bepijling is nog steeds uitstekend... Ons goed geamuseerd in het zonnetje met een bevoorrading ten Huize Zanneis... :wink:

Met de bike naar daar, ingepikt op de route en met de bike naar huis... Goed voor een 80 km... 8)
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

maandag rijden we de blauwe... We starten in Moen rond 8u30...
Iedereen welkom..
*Steve*
Mountainbiker

Post by *Steve* »

Ik heb gisteren de groene route gereden en alle pijltjes staan nog waar ze moeten staan. Geen problemen ondervonden.

Greetz
Steve :wink:
llubder
Mountainbiker

Post by llubder »

Iemand morgen die deze route rijd?
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

voila se, vandaag de blauwe route gedaan met een mooi gemiddelde van ongeveer 25 km/h...
Samen met Berre, Casper en Zanneis er eens ne lap op gegeven...
Alle pijlkes waren nog mooi in zicht...
De stukken offroad lagen er natuurlijk beenhard bij en het mooie weer maakte het zalig biken!
Daarna aan het Pompstation te Bossuit nog wat gedronken en dan met de bike weer naar huis... Uiteindelijk 38 (toer zelf) + 13.8 (heen) + 19.4 (terug met ommeke via Tiegem) goed voor een 71.2 km op den teller... :wink:
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Vandaag de groene route gereden, vond het prachtig :) een vriend van me heeft de route ook gedaan, maar niet op een mountainbike....Op een koersfiets #-o

Image

Uiteindelijk heeft hij lek gereden 6km voor het einde....

Image

Leuke route, voor herhaling vatbaar !
timothyd
Mountainbiker

Post by timothyd »

Rood,Groen 2x gereden, goed voor 100km.
Gisteren de start van de blauwe route gaan verkennen, maar dat is zo'n goeie 30km van mijn deur. Dus zal ik vervoer mogen vragen om de blauwe te gaan rijde, ik wil ze zeker rijden zodat ik de "boerhovenroute" netjes heb uitgereden :)
Post Reply