06.10.2018 - Kasterlee Houtum - 14e Mtb

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Re: 06.10.2018 - Kasterlee Houtum - 14e Mtb

Post by Dieter ex Mx-er »

frits motaar wrote:
grote-el wrote:Leuk parcours,maar de afpijling was maar matig :-?
+1 voor de snellere rijder was er soms een pijltje te weinig.
En neen ik ben niet zo'n baanjanet, ik heb er wel mogen achter hangen op de s-tracks.
:lol: :lol: :lol:
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

Misschien een wijze les voor iedereen die de veldtoertochten rijdt : snelheid is hier altijd aan te passen aan de omstandigheden. Er kan altijd iemand trager zijn en diegene die sneller rijdt moet er voor instaan dat hijzelf of de andere niet in de problemen komt. Omstandigheden zijn ook de bepijling, hoe sneller je rijdt hoe meer kans dat je niet tijdig gezien hebt welke richting je uit moet. Dus fout rijden ligt waarschijnlijk meer aan jezelf dan aan wat anders. Ikzelf heb zaterdag consequent de 38km gevolgd en heb alle splitsingen en pijlen juist gezien. Daar was geen probleem mee op het gedeelte dat ik gereden heb. Ik heb zelfs iemand die me passeerde , net toen ik rechts een pijl zag hangen om links af te draaien, er op attent gemaakt dat hij links moest afdraaien. Dat had hij niet gezien vanwege de passeerbeweging. Het zijn maar toertochten en het is redelijk idioot om daar een bepaalde snelheid te willen halen want je hebt er compleet niks aan. Ik blijf erbij als je je echt wil gaan meten met anderen moet je mtb-koersen gaan rijden.
Scale960
Mountainbiker

Post by Scale960 »

Mooi gezegd, Donkey.

Ik stoor me mateloos aan de woordkeuze van frits motaar.
Ben ik, omdat ik door de week heel wat woon/werk-verkeer met de koersfiets doe, en in het weekend graag een toertocht rijd maar door mijn dubbele meter en 29-er onder mijn gat (en dus niet zo wendbaar in de korte bochtjes maar wel snel op langere rechte stukken) een baanjanet?
Foei ](*,) ](*,) ](*,)
Bibber
Mountainbiker
Location: GT Xizang 9R , Kona Honzo DL/AL , Santa Cruz Chameleon C

Post by Bibber »

@ Scale 960 , een 29er niet zo wendbaar ? Ik vrees dat je dan geen goede geometrie gekozen hebt , net dankzij de extra grip van 29er banden kun je vlotter door de bocht .
Maar hé , we rijden allemaal om ons te amuseren , niet ?
Post Reply