Training: Spinning

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

zitten,rechtstaan,zitten,rechtstaan,afzien,zweten,achteraf stijve benen :lol:
zoiets ongeveer :wink:
Guest

Post by Guest »

Spinning doe je op een soort hometrainer, maar met een speciaal vliegwiel vanvoor waardoor je de weerstand al trappend kan instellen.
Zo iets als een tacx(ergo)trainer maar je traint niet op je achterwiel en doordat het toestel steviger en stabieler is kan je er ook meer 'heavy' tegen aangaan
Last edited by Guest on Mon 31 Mar 2003 17:53, edited 1 time in total.
Destn
Mountainbiker

Post by Destn »

ivo wrote:'heavy' tegen aangaan
Awel, zijt daar maar zeker van..... :colors:
Severus
Mountainbiker

spinning

Post by Severus »

Ik vind het duur en je zit binnen. Liever buiten rijden met de mtb.
FRENS
Mountainbiker

Post by FRENS »

Ik ga wekelijks een uurtje spinning doen en ik ben daar super tevreden van. Buiten de toertochten en de ritjes naar het werk waarbij ik meestal tegen een gelijk tempo rij, is spinning een zeer goede extra training. Dan eens 5 min. klimmen met om de minuut meer weerstand, dan eens een oefening zittend, dan eens lopend op de trappers, af en toe eens en spurtje of versnelling. Hierbij train je vooral je lichaam op tempowisselingen, om net iets meer uit je lichaam te halen. Spinning gebeurt in groep, dat heeft al een groot stimulerend effect, daar een goei muziekske bij en zweten maar. Met spinning alleen zal je zeker niet beter gaan fietsen maar als aanvullende training is het ideaal.

@severus : ik denk dat iedereen het liefst buiten gaat rijden (behalve als er dan edelherten op u af komen gestormd)
Erik
Mountainbiker

spinning

Post by Erik »

tof,plezant,lekker afzien....als je natuurlijk niet vergeet af en toe je weerstand bij te draaien.
Spinning ook leuk omwille van het feit dat je dit samen met je partner kan doen zonder op hem of haar te moeten wachten.
Bij New Gym in Heusden-Zolder kost spinning 5,5 Eur. :bounce:
FRENS
Mountainbiker

Re: spinning

Post by FRENS »

Erik wrote:tof,plezant,lekker afzien....als je natuurlijk niet vergeet af en toe je weerstand bij te draaien.
Spinning ook leuk omwille van het feit dat je dit samen met je partner kan doen zonder op hem of haar te moeten wachten.
Bij New Gym in Heusden-Zolder kost spinning 5,5 Eur. :bounce:
Inderdaad, alles hangt af van het al dan niet aandraaien van de weerstand, zelf ga ik bij Eurofit, 500m verder dan New Gym
thiery
Mountainbiker

Post by thiery »

Bij Passage Fitness -- Schelle -- is er volgende week een 24-uur spinning marathon (ten voordele van kom-op-tegen-kanker). Ik ga proberen voor de 24 uur te gaan... Voor iedereen hier begint te panikeren en al naar
het nummer 100 begint te bellen om hen te verwittigen, kan ik al zeggen
dat die 24u niet aan het tempo is dat normaal bij spinning wordt gedaan.
(gelukkig maar). De lesgever gaat proberen gewoon de hartslag onder de 120 te houden anders houdt je zoiets niet 24u vol. Het zijn blokken van 4u en dan telkens 20 minuten pauze voor eventuele sanitaire stops :wink:
Data: van vrijdag 23 mei 19:00h tot zaterdagavond 24 mei 20:40u (dacht ik) er zijn nog steeds kanditaten welkom (vooral om de nacht te vullen).

Je kan nog steeds contact opnemen met Fitness Passage Schelle op 03/880.68.70 je moet geen lid zijn om mee te doen en de ganse opbrengst gaat integraal naar kom-op-tegen-kanker... als niet lid kost het 10 euro voor 4u leden 5 euro per 4u.

Ga je voor de 24u zelf dan betaal je niets maar ik heb toch maar betaald mocht ik het niet volhouden (kwestie van me niet schuldig te moeten voelen)
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ik ga ook spinnen in beerse :lol:
230 € voor een half jaar all in (fitnes, spinning,bbb) , 360 euro voor een jaar enge kunt per maand betalen :-D

ga het vooral doen voor de uithouding en interval en daarbij nog fitnessen.
Luigi
Mountainbiker

Post by Luigi »

volgende maandag start ik aan een nieuw academiejaar. dit jaar start ik met goede voornemens en ik zou graag 1 x in de week gaan spinnen. Aangezien ik op kot zit kan ik in de week niet mtb'en en zoek daarom iets om de conditie wa te verbeteren tijdens de week. Weet iemand een betaalbare fitnessclub ( aangezien mijn beperkt studentenbudget :roll: ) in Gent aangezien ik daar op kot zit?

grtz,
Post Reply