Wielen: CrossMax XL

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Sjef
Mountainbiker
Location: Cannondale Jekyll 1000 SL (=> 3000) Mono Mini, X-Max XL

Post by Sjef »

De SL. Prijs weet ik niet precies maar is wel een stukje duurder dan de standaard SL.
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

parcival
Mountainbiker

Post by parcival »

2 weken geleeden stap ik naar Van Eyck met een mavic crossmax achterwiel waarvan de ceramische laag het heeft begeven.
Daar krijg ik te horen dat ik minstens 5 weken moet wachten tot mijn wiel klaar is.

Gisteren (na TWEE weken dus) telefoon van Van Eyck dat mijn wiel klaar ligt en dat ik het kan komen afhalen =D> =D>
Thuis aangekomen zie ik dat ze buiten de nieuwe velg ook AL de spaken onder garantie vervangen hebben.

@Wappy, bedankt voor het reservewiel maar ik heb het dus niet nodig gehad.
jowan_21
Mountainbiker
Location: jowan-bike, SID sl, Full XT (dual-control), Crossmax XL

Post by jowan_21 »

c e d r i c wrote:2 weken geleeden stap ik naar Van Eyck met een mavic crossmax achterwiel waarvan de ceramische laag het heeft begeven.
Daar krijg ik te horen dat ik minstens 5 weken moet wachten tot mijn wiel klaar is.

Gisteren (na TWEE weken dus) telefoon van Van Eyck dat mijn wiel klaar ligt en dat ik het kan komen afhalen =D> =D>
Thuis aangekomen zie ik dat ze buiten de nieuwe velg ook AL de spaken onder garantie vervangen hebben.

@Wappy, bedankt voor het reservewiel maar ik heb het dus niet nodig gehad.
je hebt wss een compleet nieuw achterwiel gekregen!
Ik heb dit ook voorgehad. Bij beide koppels was het zo dat de ceramische laag erafkwam en ik heb gewoon 2 nieuwe achterwielen gekregen van bij mavic. Dat is wel een probleem blijkbaar die ceramische laag die afbrokkelt !!!!

greetz J_21
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

Ik heb juist een nieuwe specialized stumpjumper fsr 100 comp besteld ik heb er ineens crossmax enduro disc laten opzetten . Ik heb voor de enduro gekozen omdat die met mijn gewicht van 89 kg toch iets betrouwbaarder en ook steviger zijn denk ik . :-?
Heeft iemand hiermee enige ervaring ? Ik heb er ook gelijk xt discs laten op monteren voor net iets meer stopkracht.
Greetz :lol:
Guest

Post by Guest »

de crossmax XL kan zeker uw gewicht aan
deze kan men zelfs gebruiken voor lichte free-ride
de enduro's zijn niet slecht maar als er probs zijn met de lagers moeten ze opgestuurd worden
fietsmaker of jij kan er de spelling niet afhalen
Splenter
Mountainbiker

Post by Splenter »

manitou. wrote: de enduro's zijn niet slecht maar als er probs zijn met de lagers moeten ze opgestuurd worden
zijn er gebruikers van de enduros die dit kunnen bevestigen of ontkennen?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Ik heb ook sinds een half jaar de crossmax XL en nu beginnen ze tijdens het rijden een tikkend geluid te maken. Net alsof er een klein takje ergens tussen het frame en het wiel hangt en met de spaken in aanraking komt. Vandaar het continu tikkend geluid. Het geluid kan ik het beste omschrijven alsof je licht met de nagel van je pink tegen één van spaken tikt. Ik denk dat geluid ontstaat dichtbij de as waar telkens 2 spaken elkaar kruisen. Door het rijden raken op die plaats de spaken mekaar en gaat misschien door een kleine speling dit lawaai ontstaan ? Ik denk niet dat dit op zich een direct gevaar inhoudt maar nu al lawaai na een half jaar .... [-X

Nog iemand deze ervaringen??
TBiRD
Mountainbiker

Post by TBiRD »

Schijfrem wrote:Ik heb ook sinds een half jaar de crossmax XL en nu beginnen ze tijdens het rijden een tikkend geluid te maken. Net alsof er een klein takje ergens tussen het frame en het wiel hangt en met de spaken in aanraking komt. Vandaar het continu tikkend geluid. Het geluid kan ik het beste omschrijven alsof je licht met de nagel van je pink tegen één van spaken tikt. Ik denk dat geluid ontstaat dichtbij de as waar telkens 2 spaken elkaar kruisen. Door het rijden raken op die plaats de spaken mekaar en gaat misschien door een kleine speling dit lawaai ontstaan ? Ik denk niet dat dit op zich een direct gevaar inhoudt maar nu al lawaai na een half jaar .... [-X

Nog iemand deze ervaringen??
ik heb dit ook aan de hand met mijn Xmaxen XL disc ust, precies alsof 2 spaken onder hoge spanning tegen elkaar effe schuren. Alhoewel dat ik denk , kweet et niemeer uit t hoofd, dat de spaken mekaar niet raken. Als ge uwe fiets iets schuin houd tijdens t rijden (ter test) dan hebde et frequenter. Dacht eerst dat mijnen derailleur niet goed afgesteld stond.
Zalman
Mountainbiker

Post by Zalman »

Splenter wrote:
manitou. wrote: de enduro's zijn niet slecht maar als er probs zijn met de lagers moeten ze opgestuurd worden
zijn er gebruikers van de enduros die dit kunnen bevestigen of ontkennen?
ik rij nu al een tijdje met de crossmax enduro. en ik heb onlangs het onderhoud manual gedownload. en daarin beschrijven ze er stap voor stap in hoe je de speling kan wegwerken je hebt er wel een speciale sleutel voor nodig en je kan dit maar 2 maal doen en dan moet je de lagers vervangen.
Post Reply