05.03.2017 - Huldenberg - MTB tocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
slijkridder
- Mountainbiker
Re: 05.03.2017 - Huldenberg - MTB tocht
Post by slijkridder »
Zo zou n tt elke week moeten georganiseerd worden,nergens iets op aan te merken! Toporganisatie!!!
- El Toro Cycling Club HB
- Mountainbiker
Post by El Toro Cycling Club HB »
Onze lieve heer bestaat.
En soms geeft tie zelfs kadootjes weg,
zoals vandaag in Huldenberg.
Rond half 9 vertrekken en om 12 uur binnen, allemaal in het zonnetje, de sporthal in voor een Tongerloo en of een Duvel en om half 1 buiten komen in de regen, niemand zal dit geloven, maar wij hebben het meegemaakt, een super organisatie, een dito tocht, wat een mooie verdeling van de klimmen en afdalingen over de afstand(en), het ging op en neer en er kwam wat ons betreft geen einde aan, mooie lange klimmen ook, zoals ook daarna vaak de afdaling.
Echt top, zeker voor de tijd van het jaar
een groot
aan de organisatie, met in het bijzonder de seingevers die zorgden voor een veilige oversteek
En soms geeft tie zelfs kadootjes weg,
zoals vandaag in Huldenberg.
Rond half 9 vertrekken en om 12 uur binnen, allemaal in het zonnetje, de sporthal in voor een Tongerloo en of een Duvel en om half 1 buiten komen in de regen, niemand zal dit geloven, maar wij hebben het meegemaakt, een super organisatie, een dito tocht, wat een mooie verdeling van de klimmen en afdalingen over de afstand(en), het ging op en neer en er kwam wat ons betreft geen einde aan, mooie lange klimmen ook, zoals ook daarna vaak de afdaling.
Echt top, zeker voor de tijd van het jaar
een groot
- Schorpke
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper HT Comp 29 - Trek Fuel EX 9.7
Enjoyd it van begin tot einde.
De start begon goed met een stevig klimmeke. Direct opgewarmd
De bepijling was top, veilige oversteek van drukke punten dankzij de seingevers.
Stevige klimmen en dito afdalingen. In één van die afdalingen was het bijna koekenbak
. Tijdens de afdaling stevig kort moeten remmen waarbij mijn achterwiel omhoog schoot en ik tegelijkertijd met 1 voet uit mijn pedaal schoot. Bangelijk momentje als ge daar in een afdaling van 15% efkes ligt te rijden/balanceren op je voorwiel met 1 voet uit de pedalen
.
Den bike buddy had het moeilijker vandaag. Blijkbaar had de jus in zijn benen besloten om toch maar thuis te blijven
.
Kerel heeft voor zeker den helft van den tocht op sommige momenten redelijk zwarte plekken gezien voor zijn ogen
maar toch den tocht uitgereden op karakter
. Zijne zetel zal zijnen beste vriend zijn voor de rest van den dag
Maar zijn mening over den tocht was terecht positief!
Huldenberg...see you next year. En ook met een zonneke tijdens den tocht en regen als we al binnen zijn aan het genieten van nen hot-dog en nen Tongerlo

De start begon goed met een stevig klimmeke. Direct opgewarmd
De bepijling was top, veilige oversteek van drukke punten dankzij de seingevers.
Stevige klimmen en dito afdalingen. In één van die afdalingen was het bijna koekenbak
Den bike buddy had het moeilijker vandaag. Blijkbaar had de jus in zijn benen besloten om toch maar thuis te blijven
Kerel heeft voor zeker den helft van den tocht op sommige momenten redelijk zwarte plekken gezien voor zijn ogen
Maar zijn mening over den tocht was terecht positief!
Huldenberg...see you next year. En ook met een zonneke tijdens den tocht en regen als we al binnen zijn aan het genieten van nen hot-dog en nen Tongerlo
-
lupo60
- Mountainbiker
Kan al het vorige positieve alleen maar beamen. Sinds ik terug thuis ben is het zo hard aan het plensen dat ik zelfs mijne velo niet gepoetst krijg
maar de rit heb ik helemaal droog kunnen afwerken. Organisatie was over de hele lijn af! 10/10
Enige opmerking (niet tegen de organisatie trouwens): Het was meestal helemaal ok met de vettigheid, maar soms, en net als je snelheid had in afdalingen, waren der toch tricky plekken, en dat zorgde soms voor hele grote ogen
Al bij al, heel content en hopelijk tot volgend jaar.
Enige opmerking (niet tegen de organisatie trouwens): Het was meestal helemaal ok met de vettigheid, maar soms, en net als je snelheid had in afdalingen, waren der toch tricky plekken, en dat zorgde soms voor hele grote ogen
Al bij al, heel content en hopelijk tot volgend jaar.
-
Kulgan
- Mountainbiker
- Location: Rocky Mountain Element 2017/Rocky Mountain Instinct
Vol moed begonnen aan de 65, maar iets te enthousiast in de eerste 20 kilometer. Na de tweede bevoorrading dan maar 35 kilometer genomen met 50 km al eindresultaat.
Heel leuk parcours! Vooral de afdalingen. Enig puntje: soms stonden er gevaar bordjes voor afdalingen die niet 'extreem' waren, maar voor sommige waar het meer nodig was was er geen. Voor mij geen probleem, altijd spannend zo een last minute drop
Tot volgend jaar voor de 65
Heel leuk parcours! Vooral de afdalingen. Enig puntje: soms stonden er gevaar bordjes voor afdalingen die niet 'extreem' waren, maar voor sommige waar het meer nodig was was er geen. Voor mij geen probleem, altijd spannend zo een last minute drop
Tot volgend jaar voor de 65
Huldenberg vandaag, de druivenstreek. Deze morgen rond 6u15 thuis vertrokken in den drogen. Tegen 7u30 was ik ter plaatse en er was al redelijk wat volk. Het zonnetje kwam al aan de horizon piepen en vertrokken voor de 65km. Rit ingedeeld in 25 hellingen met ongeveer 1100hm. Het was genieten daar in Huldenberg! Keiharde ondergrond met hier en daar een plasje maar zo goed als geen modder!! Niet verwacht na al die regen van de afgelopen dagen. Alle hellingen niet te extreem maar gezapige heuvels die elkaar aan sneltempo opvolgden. Mooie vergezichten, een paar heel mooie technische passages, en een perfect uitgepijlde rit!
Veel druiven heb ik niet gezien maar sterretjes daarentegen des te meer de laatste klimmetjes!! Ideale voorbereiding voor beignee volgende week! De hele rit droog gehouden met een stralend zonnetje! Een echte aanrader deze rit!
Veel druiven heb ik niet gezien maar sterretjes daarentegen des te meer de laatste klimmetjes!! Ideale voorbereiding voor beignee volgende week! De hele rit droog gehouden met een stralend zonnetje! Een echte aanrader deze rit!
-
Braeckie
- Mountainbiker
Deze ochtend voor de eerste keer gereden in Huldenberg (55km). Alles droeg bij aan een fantastische bike-ervaring. Het weer zat zeker mee, het parcours had de regenval van de voorbije dagen goed verteerd, maar bovenal een top-organisatie!
Effe opsommen wat me opviel en waardoor deze organisatie nèt dat ietsje meer doet om een topvoormiddag te regelen:
- vriendelijke parkeerwachters die me onmiddellijk de weg wezen
- bij inschrijving een extra power-reep voor onderweg
- bordjes bij elke helling met nummer, hellingsgraad en lengte
- sträva segmenten met prijzen
- een top parcours! Genoeg hoogtemeters (ik had 950hm op 54km) en een paar knappe afdalingen. Duidelijke bepijling, die ook voor voorbijrijdend autoverkeer een oversteekplaats aankondigde.
- op de laatste single track afdaling door het bos, kwam je beneden uit aan een stukje met een dikke boom in het midden. Knap werk om die boom helemaal in te pakken met zachte beschermende kussens. Topdetails!
Merci aan de organisatie, ik kom zeker terug!
Effe opsommen wat me opviel en waardoor deze organisatie nèt dat ietsje meer doet om een topvoormiddag te regelen:
- vriendelijke parkeerwachters die me onmiddellijk de weg wezen
- bij inschrijving een extra power-reep voor onderweg
- bordjes bij elke helling met nummer, hellingsgraad en lengte
- sträva segmenten met prijzen
- een top parcours! Genoeg hoogtemeters (ik had 950hm op 54km) en een paar knappe afdalingen. Duidelijke bepijling, die ook voor voorbijrijdend autoverkeer een oversteekplaats aankondigde.
- op de laatste single track afdaling door het bos, kwam je beneden uit aan een stukje met een dikke boom in het midden. Knap werk om die boom helemaal in te pakken met zachte beschermende kussens. Topdetails!
Merci aan de organisatie, ik kom zeker terug!
Zoals elk jaar hele mooie tocht. Vertrokken om 8u00 en veel in het zonnetje gereden. De eerste druppels vielen als ik al terug onderweg was naar huis.
Inschrijving verliep super vlot.
Gekozen voor de 65. Voeten maar 2 meter aan de grond moeten zetten op modderige beklimming in bos privédomein. Ondergrond was dus verrassend droog na alle regen van de voorbije dagen.
Uitpijling was perfect op 1 plek na: bij de laatste oversteek van de hoofdweg richting start was het even niet duidelijk omdat het bord met de afstanden de 65 km niet meer vermeldde. Een behulpzame biker bevestigde me dat ik toch juist zat.
Bordjes met "gevaar" voor de afdalingen vond ik persoonlijk wat overdreven maar stoorden me langs de andere kant ook niet. Ik vroeg me wel bij elke afdaling af waar dat gevaar nu zat maar ja, dat is natuurlijk heel persoonlijk, he.
Heel leuk dat er voor elke helling een bord met lengte en gemiddelde hellingsgraad stond. (Vind je ook terug op sommige Ardennenmarathons)
Bevoorradingen waren qua keuze gewoon (banaan, appelsien, peperkoek, meli wafeltjes, suikerwafels, meli honing, water en water met) maar er was voldoende van alles en alles werd echt netjes en proper gehouden.
Toilet voor de dames aan de bevoorradingen
Bikewash: zeer goede waterdruk en meer dan voldoende slangen.
Douches en après heb ik niet uitgeprobeerd.
Zeker één van de beste tochten tegen het einde van de winter qua parcours en organisatie. Bedankt en proficiat!
Inschrijving verliep super vlot.
Gekozen voor de 65. Voeten maar 2 meter aan de grond moeten zetten op modderige beklimming in bos privédomein. Ondergrond was dus verrassend droog na alle regen van de voorbije dagen.
Uitpijling was perfect op 1 plek na: bij de laatste oversteek van de hoofdweg richting start was het even niet duidelijk omdat het bord met de afstanden de 65 km niet meer vermeldde. Een behulpzame biker bevestigde me dat ik toch juist zat.
Bordjes met "gevaar" voor de afdalingen vond ik persoonlijk wat overdreven maar stoorden me langs de andere kant ook niet. Ik vroeg me wel bij elke afdaling af waar dat gevaar nu zat maar ja, dat is natuurlijk heel persoonlijk, he.
Heel leuk dat er voor elke helling een bord met lengte en gemiddelde hellingsgraad stond. (Vind je ook terug op sommige Ardennenmarathons)
Bevoorradingen waren qua keuze gewoon (banaan, appelsien, peperkoek, meli wafeltjes, suikerwafels, meli honing, water en water met) maar er was voldoende van alles en alles werd echt netjes en proper gehouden.
Toilet voor de dames aan de bevoorradingen
Bikewash: zeer goede waterdruk en meer dan voldoende slangen.
Douches en après heb ik niet uitgeprobeerd.
Zeker één van de beste tochten tegen het einde van de winter qua parcours en organisatie. Bedankt en proficiat!
- Geoffe
- Mountainbiker
Vandaag laat vertrokken (pas rond 9u45) en de eerste 35 km perfect weer, de laatste 30 km goed uitgeregend (en ja de regenjas maar in de auto laten liggen_Knarf_ wrote:Voor de 65km gekozen.
Lag er inderdaad goed bij. Één stuk in een prive bos was wel ondoenbaar.
Na 42km serieus regen. Dan maar kortste weg naar huis.
't Was tegen 't einde echt stoempen om nog vooruit te geraken (de 25 hellingen op de 65 km en modder hadden hun best gedaan).
Pracht organisatie