herspuiten frame

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

Mick wrote:Je moet wel oppassen met de grondlaag want dit moet een speciale grondlaag voor aluminium zijn. Een gewone grondlaag hecht niet aan het aluminium en gaat onmiddellijk terug afschilferen. Ik weet echter wel niet meer wat de naam van dit produkt was.
Ja, ben ook ondertussen te weten gekomen (allé da ge da met een speciaal product moet doen, ma weet nog nie welk)

thanx anyway

btw, waar kan je van die stickers krijgen (magura, raceface, ...) voor op het frame? Heb er wel gehad maar die zijn in gebruik en gaan dus verdwijnen op mijn frame. Kan je dit bij de lokale fietsenmaker vragen?
Mick
Mountainbiker

Stickers

Post by Mick »

Bij The Barracuda company hebben ze verschillende sets met stickers voor 9.8 euro
Image
benr6
Mountainbiker

Post by benr6 »

De grondlaag voor aluminium is bv washprimer CR van sikkens hierover moet je echter nog een gewone grondlaag zetten omdat deze etsend werkt .D.W.Z. de grondlaag bijt zich vast in het aluminium deze is echter zeer agressief en kan hierdoor door het kleur van het frame komen.
Daarom word deze gezisoleerd door een gewone grondlaag die je rechtstreeks kan aanbrengen over 1 laag alu primer.
2laagjes voldoen en daarna schuren met 800 waterschuurpapier.Dan kan je verder afwerken met je kleuren ,bestickeren en vernis opzetten.
Veel succes
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

aha,

en hebt ge daar toevallig al ervaring mee?
positief of negatief?
benr6
Mountainbiker

Post by benr6 »

ik heb 4 jaar motoren gespoten in allerlei kleurtjes dus,en af en toe een fietske ook van vrienden ........
Heb dus redelijk wat ervaring al zeg ik het zelf.Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd mailen als je wil.benny.molders@pandora.be
troontrapper
Mountainbiker

Post by troontrapper »

het frame van mijn koersfiets ben ik zelf aan het spuiten samen met een collega. Is een frame van colnago en wordt terug in de originele kleuren (nieuwe) van colnago gespoten. De speciallekes worden erop geairbrushed door mijn collega.
troontrapper
Mountainbiker

Post by troontrapper »

troontrapper wrote:het frame van mijn koersfiets ben ik zelf aan het spuiten samen met een collega. Is een frame van colnago en wordt terug in de originele kleuren (nieuwe) van colnago gespoten. De speciallekes worden erop geairbrushed door mijn collega.
Mijn frame is gespoten en het resultaat is verbluffend
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

FOTO FOTO FOTO!!! :o
troontrapper
Mountainbiker

Post by troontrapper »

JFK wrote:FOTO FOTO FOTO!!! :o
ik ga een poging ondernemen om hem op het forum te zetten
board
Mountainbiker

Re: Stickers

Post by board »

[quote="Mick"]Bij The Barracuda company hebben ze verschillende sets met stickers voor 9.8 euro

Hebben verschillende vellen met diverse merken op,maar blijkbaar is de kwaliteit niet echt bijzonder!
-afwerking
-niet echt soepel voor op b.v. ronde buizen
-plakken niet echt goed terwijl toch goe proper gemaakt en ontvet! :-?
Post Reply