tijd voor nieuwe banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
modderfiguur
Mountainbiker

Post by modderfiguur »

Ik had zelf racing ralphs op mijne fiets en inderdaad, alle kanten van het parcours ziet men er mee als het wat modderig ligt. Sinds een drietal weken rij ik met jimmy's. Twee weken geleden de meest modderige TT uit mijn carriere gereden in Ohey en ik moet zeggen dat het verschil enorm was. Ook op de modderige stroken afgelopen weekend in de Meerdael classic had ik nooit het gevoel dat de fiets met mij reed ipv omgekeerd maw voor mij is de jimmy de ideale allround band.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

modderfiguur wrote:Ik had zelf racing ralphs op mijne fiets en inderdaad, alle kanten van het parcours ziet men er mee als het wat modderig ligt. Sinds een drietal weken rij ik met jimmy's. Twee weken geleden de meest modderige TT uit mijn carriere gereden in Ohey en ik moet zeggen dat het verschil enorm was. Ook op de modderige stroken afgelopen weekend in de Meerdael classic had ik nooit het gevoel dat de fiets met mij reed ipv omgekeerd maw voor mij is de jimmy de ideale allround band.
Kvind de Jimmy's héél sleetgevoelig,zeker als je af en toe een asfaltritje doet met de mtb.Volgens mij is de band té soepel.Mijn persoonlijke voorkeur is voorlopig de Michelin All Terrain.
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

ik heb met m'n Fast Fred's ook alle hoeken en kanten van de slijkstroken gezien in de Classic ... diegaan er nu onheroepelijk af als er maar een spatje is gevallen ...

twijfel nu een beetje tussen de (Skinny) Jimmy , die Michelin allround of Ritchey, Hutchinson ( ken ik eigenlijk ni ) ... alles UST

- ni te breed ( waarschijnlijk overblijfsel van m'n wegverleden :wink: ) -

daar ik al wel lang fiets , maar niet op van die "bolle" bandjes heb ik nu zondag pas de enorme verschillen en vooral gebreken opgemerkt en aan de lijve ondervonden .

:roll: :roll: :roll:
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

Van Cot schreef:
mja maar die specializeds vind ik redelijk duur. Ze zijn hun geld wel waard, maar ik vind het toch net iets teveel voor een band.

De Fast track pro 2,0" kost € 26,-
Een Specializedband van € 45,- zal waarschijnlijk een S-works uitvoering zijn geweest. 8)
Foempes
Mountainbiker

Post by Foempes »

kristoffer wrote:Bij mij gaat er niks boven de ritchey z-max 1.9!
is toch deze Z-Max Millennium ?

Image

wat te denken van de 1.7 en waar te koop ?

verschilen qua all-round met de Excavader ?

( dit alles UST )
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

enrico wrote:Van Cot schreef:
mja maar die specializeds vind ik redelijk duur. Ze zijn hun geld wel waard, maar ik vind het toch net iets teveel voor een band.

De Fast track pro 2,0" kost € 26,-
Een Specializedband van € 45,- zal waarschijnlijk een S-works uitvoering zijn geweest. 8)
is idd s-works, wat is er dan zo speciaal aan?

De beste alround band die ik ooit gehad heb is de scott manx die nu nog steeks op mijne scale ligt. Ik weet enkel niet ofdat deze makkelijk te verkrijgen is. Binnenkort gaan de IRC mythos XCII's die ik liggen heb erop, tegen dat ik naar Italië gaat komen de originele banden er terug op.
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

Van Cot vroeg:

"is idd s-works, wat is er dan zo speciaal aan?"

S-works banden zoals specialized zelf al aangeeft:

They are not designed for long wear durability.
Zijn banden die lichter maar ook minder lekbestendig zijn eigenlijk specifiek voor wedstrijden bedoeld. 8)
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Steven® wrote:
gamutter wrote:Ik ben benieuwd wat de XCR Dry band gaat geven.

Da wil ook wel weten. Khad nog niemand gehoord die met deze band reed. Ben nog sterk aant twijfelen tss de racing ralph en de XCR dry. Dus als ge er wa mee gereden hebt post ge uw ervaringen maar eens. Ben vooral geinteresseerd in de rolweerstand (ook op asfalt) en de zijdelingse grip.
Ik heb er al een paar keeer gaan mee trainen, de rolweerstand is fenomenaal laag, echter nog niet mee in het veld gereden. Zal dat na het week-end weten te zeggen
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Steven® schreef:
gamutter schreef:
Ik ben benieuwd wat de XCR Dry band gaat geven.

Da wil ook wel weten. Khad nog niemand gehoord die met deze band reed. Ben nog sterk aant twijfelen tss de racing ralph en de XCR dry. Dus als ge er wa mee gereden hebt post ge uw ervaringen maar eens. Ben vooral geinteresseerd in de rolweerstand (ook op asfalt) en de zijdelingse grip.

Ik heb er al een paar keeer gaan mee trainen, de rolweerstand is fenomenaal laag, echter nog niet mee in het veld gereden. Zal dat na het week-end weten te zeggen
Ik heb er voorlopig 1maal mee gereden. Ik had de indruk dat de rolweerstand bij de Specialized Fast Track pro lager lag. Maar het is nog te vroeg om definitief te oordelen. Wordt vervolgd.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Iemand toevallig een adres van nen dealer in VL-Brabant die Ritchey- Z-Max Pro UST in zijne stock heeft ?
Bij Jacobs in Leuven, fietsen Goeman in Kortenberg is het noppes.
Post Reply