denk enkel stukje bos in wijtschate privejurre wrote:Iemand GPX-file van de 80 km. Zitten er privestukken in ? . Grtz
01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- alexbiker
- Mountainbiker
Re: 01.11.2016 - Ieper - Frontbikers Herfsttoertocht
Mij super geamuseerd. Was een speedy editie maar dat lag aan het gezelschap.
Juist hier en daar een pijltje meer zou geen kwaad kunnen. Soms moest je wachten tot in de bocht om het te zien hangen.
Misschien ook dat zeer mooie stuk rond Dikkebusvijver pas op het laatste erin steken nu door het te grote aantal bikers niet te doen om te rijden. Er waren daar ook veel bikers niet op hun gemak met alle opstropping tot gevolg. Of de boel splitsen en de langere afstanden pas op het einde daar laten rijden, dan kan de beginnende biker daar op zijn gemak wennen aan het parcours en kunnen de meer ervaren bikers op het einde er nog eens een lap op geven.
Juist hier en daar een pijltje meer zou geen kwaad kunnen. Soms moest je wachten tot in de bocht om het te zien hangen.
Misschien ook dat zeer mooie stuk rond Dikkebusvijver pas op het laatste erin steken nu door het te grote aantal bikers niet te doen om te rijden. Er waren daar ook veel bikers niet op hun gemak met alle opstropping tot gevolg. Of de boel splitsen en de langere afstanden pas op het einde daar laten rijden, dan kan de beginnende biker daar op zijn gemak wennen aan het parcours en kunnen de meer ervaren bikers op het einde er nog eens een lap op geven.
- Sloebertje
- Mountainbiker
Post by Sloebertje »
Gisteren hier gestart voor de 58km al hoewel er op de mountainbike websites 54km stond en terug aangekomen met 65km op de teller!!!(Garmin gps).
Aan de organisatie, graag een rit van zo'n 45 á 50km a.u.b. misschien na doortocht van eerste keer rode berg (na bevoorrading) via Kemmel naar Ieper? Of zo iets. Voor de rest was dit een prima organisatie enkel jammer van de mist.
Aan de organisatie, graag een rit van zo'n 45 á 50km a.u.b. misschien na doortocht van eerste keer rode berg (na bevoorrading) via Kemmel naar Ieper? Of zo iets. Voor de rest was dit een prima organisatie enkel jammer van de mist.
Juist hetzelfde voor gehad (ook garmin gps). 1x dat ik sinds een paar jaar terug op de mtb zat. Ik koos voor de 58 omdat ik de tocht van 33 te kort vond. Iets tussen in kon je niet kiezen. Toen ik uiteindelijk aankwam had ik 65 km op de teller, wat natuurlijk teveel was voor mijn eerste tocht. Het was wel een mooie rit en uitstekend weer !!Sloebertje wrote:Gisteren hier gestart voor de 58km al hoewel er op de mountainbike websites 54km stond en terug aangekomen met 65km op de teller!!!(Garmin gps).
Ik denk dat ze in Ieper niet goed kunnen meten....wrc1 wrote:Juist hetzelfde voor gehad (ook garmin gps). 1x dat ik sinds een paar jaar terug op de mtb zat. Ik koos voor de 58 omdat ik de tocht van 33 te kort vond. Iets tussen in kon je niet kiezen. Toen ik uiteindelijk aankwam had ik 65 km op de teller, wat natuurlijk teveel was voor mijn eerste tocht. Het was wel een mooie rit en uitstekend weer !!Sloebertje wrote:Gisteren hier gestart voor de 58km al hoewel er op de mountainbike websites 54km stond en terug aangekomen met 65km op de teller!!!(Garmin gps).
Aangekondigd op de websites met 80 km.
Op het parcours stond er 85 km.
En aangekomen met 90 km......
een paar kms meer? we hebben een paar kms meer genoten. de tocht was schitterend met dit droge weer van de laatste weken. de Frontbikers hebben eindelijk een keer geluk gehad met het weer. we hebben al vaak gereden in véél meer modder.
schitterende tocht: in 1 dag hebben we alles gebruikt van leuke paden in de streek die bruikbaar zijn. doe zo verder
schitterende tocht: in 1 dag hebben we alles gebruikt van leuke paden in de streek die bruikbaar zijn. doe zo verder
Dat er voor de 58km en 85 km een vijftal km meer waren is mijn schuld. normaal was er een splitsing voorzien na de afdaling Kemmel en Monteberg. Deze twee afstanden gingen dan links afdraaien, maar doordat alles er goed bijlag en deze lus drie kilometer prachtig onverhard bevatte heb ik besloten deze splitsing niet te plaatsen.
Een rit van onder de 55km met de heuvels erin is vanuit Ieper niet mogelijk als je tenminste wat onverhard wil insteken.
Wat betreft de nieuwe single track bij Dikkebus vijver is dit eveneens moeilijk om deze later in ons parcours te steken. In Heuvelland zijn we ook gebonden aan regels welke richting we diverse paden oprijden.
Bedankt aan de talrijke bikers die aanwezig waren op deze zonnige herfstdag.
Dirk
Een rit van onder de 55km met de heuvels erin is vanuit Ieper niet mogelijk als je tenminste wat onverhard wil insteken.
Wat betreft de nieuwe single track bij Dikkebus vijver is dit eveneens moeilijk om deze later in ons parcours te steken. In Heuvelland zijn we ook gebonden aan regels welke richting we diverse paden oprijden.
Dirk
- Sloebertje
- Mountainbiker
Post by Sloebertje »
den dirk wrote:Dat er voor de 58km en 85 km een vijftal km meer waren is mijn schuld. normaal was er een splitsing voorzien na de afdaling Kemmel en Monteberg. Deze twee afstanden gingen dan links afdraaien, maar doordat alles er goed bijlag en deze lus drie kilometer prachtig onverhard bevatte heb ik besloten deze splitsing niet te plaatsen.
Dirk
Probleem is op de kalender van de website staat er 54km en dit is voor mij meer dan genoeg aangezien het heuvelachtig parcours.
Bij de inschrijving staat er dan 58km om dan ten slotte aan te komen met 65km!!! Sorry maar dit is 11km meer dan voorzien en dat is wel wat van het goede teveel.
Misschien de lus naar de palingbeek eruit laten?
Vind ik zelfs geen meerwaarde.
Rode Berg, Zwarte Berg en Kemmel zijn top!