Nu ik deze manier van ketting reinigen toe pas heb ik precies altijd na een paar km een krakende ketting wat mij doet vermoeden dat ik een onvoldoende gesmeerde ketting heb.
ik zorg eerst dat de ketting in water te spoelen en te drogen dat de petrolium verwijderdt is en dan smeer ik mijn ketting door op iedere schakel een druppel olie te laten vallen terwijl ik de ketting ronddraai.
Is er iemand die mij een betere manier kan aanbevelen.
Moet ik misschien nog eens met een teflon spray op de ketting spuiten?
Ik wil wel ook geen al te vettige ketting
2 kettingen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Had dit vroeger ook, na het petrolium badje kraakte mijn ketting ook nog vooral als je ze heen en weer bewoog (dus niet in de richting van de draaibewiging van de schakels).Geplaatst: Wo Mei 25, 2005 6:29 pm Onderwerp: onvoldoende smering na ketting reiniging
--------------------------------------------------------------------------------
Nu ik deze manier van ketting reinigen toe pas heb ik precies altijd na een paar km een krakende ketting wat mij doet vermoeden dat ik een onvoldoende gesmeerde ketting heb.
ik zorg eerst dat de ketting in water te spoelen en te drogen dat de petrolium verwijderdt is en dan smeer ik mijn ketting door op iedere schakel een druppel olie te laten vallen terwijl ik de ketting ronddraai.
Is er iemand die mij een betere manier kan aanbevelen.
Moet ik misschien nog eens met een teflon spray op de ketting spuiten?
Ik wil wel ook geen al te vettige ketting
Je moet ze na het badje in water met wat afwasmiddel leggen dan is dat kraken zeker weg, althans bij mij.
greetz
- A d r i
- Mountainbiker
een oude ketting kan je nog met nieuwe tandwielen gebruiken, ze zullen enkel wat sneller verslijten dan , maar een nieuwe ketting nooit op oude tandwielen leggen als ze versleten zijn, dat is chainsuck guaranteed..
http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/
http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Nu nog een vraagske
Na ca 1500km met nieuwe aandrijving te hebben gereden, heb ik een nieuwe ketting op de fiets gelegd. Tot hoeveel km moet ik nu wachten wanneer ik terug die "oude" moet opleggen? De 2e ketting oprijden tot hij redelijk versleten is, of niet?
Te vaak kettingen vervangen doe ik liever niet, aangezien je dan telkens weer dat ding moet openponsen (en nadien misschien een zwakkere schakel kan zijn).
Thanx
Na ca 1500km met nieuwe aandrijving te hebben gereden, heb ik een nieuwe ketting op de fiets gelegd. Tot hoeveel km moet ik nu wachten wanneer ik terug die "oude" moet opleggen? De 2e ketting oprijden tot hij redelijk versleten is, of niet?
Te vaak kettingen vervangen doe ik liever niet, aangezien je dan telkens weer dat ding moet openponsen (en nadien misschien een zwakkere schakel kan zijn).
Thanx
ik wissel die ongeveer elke 300kmMagura wrote:Nu nog een vraagske![]()
Thanx
op die manier slijt alles gelijkmatig
dat neemt 1 minuutje in beslag met "dat ding"
"dat ding" is toch ne power link van sram?
dat slotje verslijt niet
dat is het sterkste van heel uw ketting