Toiletten bij bevoorrading...

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
BeeVee
Mountainbiker

Post by BeeVee »

Respect voor de dames die MTB'en =D> ! MTB is voornamelijk nog altijd een 'mannensport' maar het wordt tijd dat er wat meer dames het stalen ros bestijgen.
Kwestie van het sanitaire probleem op te lossen: één raad voor alle organisatoren: TOI-TOI en DIXIE verhuren van die chemische toiletten die overal kunnen geplaatst worden, en dat kost niet zo duur (ik dacht zo'n 20 euro voor een ganse week)! Als er als één zo'n toilet zou geplaatst worden, dan hoeven de dames niet meer met de billen dicht geknepen verder te rijden en een heer met het vliegend sch... :wink: kan dan ook al eens den druk aflaten!
Wordt vervolgd?

Greetz!
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Biker Zjé wrote:Ik heb zeker niets tegen toiletten bij een bevoorrading, maar ik vraag me wel af wat meisjes/vrouwen doen als ze in de week met enkele vrienden of vriendinnen voor enkele uren de natuur opzoeken....op hun bike welteverstaan.
Ik veronderstel dat ze dan ook wel inventief moeten zijn, of niet ???
De vraag is: hoeveel andere mensen zitten er dan in het bos? 't Lijkt me lang niet altijd evident tijdens een georganiseerde tocht.

Of om het anders te verwoorden: "Wat ruist daar in het struikgewas?" ;)
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Mss is er wel een oplossing... :roll: !!!
Zo van die plastieke kabinnekes. Die op festivals ook te vinden zijn.
Ik weet wel niet of dit comfortabel is, maar dan heb je rustig de tijd om te plasse...

En dan hebbe de dames ook geen last van geilende manne 2 bome verder. (Dit zou denk ik wel het geval zijn als ze tege een boom zouden gaan staan, he FSR :wink: )
En een vrouw tegen een boom, neej. Ik heb er respect voor da er vrouwen zijn die MTB'e !!!

Ze vrage gwn wa respect [-o< !!!
principiaboy
Mountainbiker

café

Post by principiaboy »

als de organisatie een beetje uitkijkt waar er in de buurt een café is,
kan men de tt langs daar laten gaan en daar een bevoorrading maken.
ook handig voor de organisatie want ze zullen steeds genoeg drank hebben
in de ardennen is dit wel niet mogelijk (moetk toegeven)
Musti
Mountainbiker

Post by Musti »

ik denk dat het probleem hier eigenlijk een beetje overdreven wordt. Ik ben een tijdje geleden ook iets dieper een bos ingedoken toen ik dringend moest (een van de eerste keren dat ik me kan herinneren in de 10 jaar dat ik rij), en als je op 10 meter van het pad, achter een boom zit op een stukje waar iedereen zich moet concentreren op het pad zal er je niemand gezien hebben. En als er geen bos in de buurt is, is er meestal wel een huis in de buurt....
ieliependalie
Mountainbiker

Post by ieliependalie »

Even een tip van iemand die om de haverklap moet plassen: Gebruik de P-Mate! Kijk even op www.P-Mate.com. Het is werkelijk de uitvinding van de eeuw!!!!!!!!!!!!!! Je kunt met deze plastuit als vrouw staand plassen zonder je broek naar beneden te trekken. Zo kun je dus gewoon tussen de mannen op een rijtje tegen een boompje plassen. Je trekt alleen je broek aan de voorkant wat omlaag. Het is echt GEWELDIG dames! En in de sneeuw kun je zelfs figuurtjes plassen. Sinds ik ze gebruik plas ik overal en heb ik dozen vol aangeschaft. In nederland worden ze gewoon bij de drogist verkocht, Kruidvat en Etos. Probeer ze in elk geval! In het begin een beetje eng maar later wil je niets anders!!!!!!!!!!!!!! =D>
Guest

Post by Guest »

Heel leuk, maar waar blijf je met die tuit na gebruik? Of gebruik je deze enkel aan en bevoorrading. Ik kan me voorstellen dat verder rijden met zo een gebruikt exemplaar in je rugzak niet echt prettig is. :lol:
ieliependalie
Mountainbiker

Post by ieliependalie »

Haha, gelukkig zit er bij elk exemplaar een klein plastic zakje. Gewoon een knopie erin en meenemen in je (rug)zak. En o ja, als je nou echt in de problemen zit, dan kun je met 1 plastuit 3x doen! Daarna raakt het karton verzadigd hahaha. Geloof me, ik heb het allemaal geprobeerd! En voor dames die het vervelend vinden om te biken als ze menstrueren heb ik ook een gouden tip: De Softcup! =D>
vj
Mountainbiker

Post by vj »

gisteren de gps tocht Kalmthoutse heide gedaan van O2Bikers,die gaat ook voor een groot gedeelte door Nederland.
We waren nog maar net in onze zuiderburen hun bos of wat zien we daar op een open plek staan, niet één maar zes dixiecabines netjes onderhouden inclusief toiletpapier. =D>
Ikke daar direkt een veldonderzoek op gedaan en goed bevonden. :oops:
Filien
Mountainbiker

Post by Filien »

Doorgaans maak ik er geen bezwaar van om achter een boompje te gaan zitten, maar het bijkomende probleem is dat je met een gans pak om het lijf loopt en zodoende alles bijna moet uitspelen. Mannen blijven mannen en zouden daar geen probleem mee hebben, dat weet ik, maar voor een vrouw is dat echt niet plezant.
Toch moet ik zeggen dat het probleem zich nog niet aangeboden heeft, omdat je de opgenomen vloeistof toch gewoon uitzweet en zo een tocht doorgaans niet langer duurt dan twee-drie uur.
Post Reply