wat zijn jullie ervaringen met Rock Shox

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

Ik ben 1m96 en weeg 97kg !

Ik bol al meer dan 2 jaar met een RS Duke XC Uturn zonder het minste probleem!! Tijdens een rit pas ik de hoogte regelmatig aan zonder het minste probleem. Vork is vorig jaar open geweest voor preventief nazicht en er was niks mis mee. Enkel de afstelling van de rebound draaid door, maar das mijn eigen fout #-o

Maar wel, na elke TT en offroad gebruik worden de schachten en de bushings volledig gekuist en opnieuw ingesmeerd met Brunox. Een degelijk onderhoud is het lang leven van om het even welk materiaal.

Voor mij is RS best OK !
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

kheb me net een sid team gekocht en deze veert wel subliem in vergelijking met mijn marzocchi marathon xc. Zelf weeg ik maar 59 kg dus is de sid zeker geschikt. Heb hem nu al zo'n 2 weken en al een paar tt meegereden en zeker heel tevreden. Is wel een wat slappe vork met in gebruik met v-brakes en een stijf wiel valt dat nog wel mee. Zondag volgt de eerst echte test in het heuvelland. Eens zien of hij voldoet aan de verwachtingen in de afdalingen. Zal nog iets laten weten.
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

rs recon351, geen klagen over...
l200
Mountainbiker

Post by l200 »

rock shox duke race ook geen problemen mee
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

men reba race is binnen! :-D dat vorkje is zalig!
voor die 10km ik er al mee gedaan heb.
ga gerust eens kijken en (goede) reacties zetten bij showroom-hier ghost bikes.
ik vind het een zalig knappe vork!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

heb nu een rock shox Tora 318 zitten 'origineel' en ben er tot nu toe 2TT's mee gaan doen en een 100km op de baan en tot nu toe heel tevreden , de werking ervan vind ik goed en soepel , ik prul nie graag aan de instellingen , enkel wanneer het echt nodig is ...meestal laat ik de Lo compleet uit ...tevreden van eigenlijk , had 'minder' verwacht :-D
Nuja word toch vervangen door een reba , maar deze word gemonteerd op me granville'ke :lol:
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

De lockout van mijn RS J3 is kapot.
Weet iemand of dit makkelijk wordt vervangen onder garantie?
Heb gezien dat de vorkpoot nu ook lichtjes begint te lekken, maar daarvoor zal garantie al moeilijker wat liggen waarschijnlijk.

Heb de vork nu 9 maand en 3000 km in gebruik.
Airrider
Mountainbiker

Post by Airrider »

Heeft een van jullie ondervinding met de Argyle Dirt/street-vork?
Ik twijfel tussen de Marzocchi DirtJumper2, de Manitou GoldLabel2 en de RockShoks Argyle.
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

persoonlijk zou ik voor de marzo gaan, aleen al voor de onderhoudsvriendelijkheid, alhoewel ik van de rs wel al redelijk positieve reacties heb gehoord.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Ik heb een reba race en deze doet goed zijn ding,enkel de lock out wil na water en modder niet blijven zitten...
De kabel en het knopje goed smeren met teflon hielp wel
Voor de rest heel tevreden van

Daan
Post Reply