- rekenmachine of pda
cristalp 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
En ieder rekent op zijn niveau. Ik reken bijvoorbeeld met de bedoeling elke tijdspoort te halen. Maar er zijn er ook die rekenen om onder de 9h30 aan te komen. Ik ben nu sterk aan 't nadenken om zo'ne lichtkrantbak op mijn stuur te binden waar de tijd tot de volgende poort aftelt...Ivo wrote:Dus bijvoegen aan de lijst voor de camelbak:
- rekenmachine of pda
Zoals ,je allicht wel weet hebben die tijdspoorten geen enkel belang.
Alleen de voorlaatste en de laatste zijn van tel.
Als je op de eerste tijdspoorten maar juist haalt kan je, een Godswonder niet te na gesproken, je rekenmachine wel opbergen en je de verdere moeite besparen. Je voorsprong op de tijdspoorten slinkt per poort als sneeuw voor de zon.
De Pas de Lona telt ook niet meer mee want dan ben je er al. De Mandelon is meestal de scherprechter, zeker als het heet is.
Alleen de voorlaatste en de laatste zijn van tel.
Als je op de eerste tijdspoorten maar juist haalt kan je, een Godswonder niet te na gesproken, je rekenmachine wel opbergen en je de verdere moeite besparen. Je voorsprong op de tijdspoorten slinkt per poort als sneeuw voor de zon.
De Pas de Lona telt ook niet meer mee want dan ben je er al. De Mandelon is meestal de scherprechter, zeker als het heet is.
Cristalp 2005
Tijdspoorten geen belang?
Dat weet ik zo niet.
Ik hield wel degelijk rekening met de tijdspoorten, had een planning opgesteld en ik wist dan dat ik bvb aan de Mandelon een half uurtje kon uitrusten, aan de Pas de Lona idem. En met rekening te houden met de tijdspoorten heb ik als bescheiden Mtbiker de raid kunnen uitrijden.
Dat weet ik zo niet.
Ik hield wel degelijk rekening met de tijdspoorten, had een planning opgesteld en ik wist dan dat ik bvb aan de Mandelon een half uurtje kon uitrusten, aan de Pas de Lona idem. En met rekening te houden met de tijdspoorten heb ik als bescheiden Mtbiker de raid kunnen uitrijden.
Bescheiden MTbiker of niet, als ge de Cristalp binnen tijd kunt uitrijden moogt ge toch zeggen dat ge wa kunt fietsen hé...
Die tijdspoorten + Pas de Lona leggen de lat natuurlijk net iets hoger, maar maken van de Cristalp wel THE CRISTALP.
't Blijft toch de Wimbledon van de MTB marathons... niet tegenstaande dat er volgens sommige nog mooiere en "zwaardere" zijn.
Grtzz
Die tijdspoorten + Pas de Lona leggen de lat natuurlijk net iets hoger, maar maken van de Cristalp wel THE CRISTALP.
't Blijft toch de Wimbledon van de MTB marathons... niet tegenstaande dat er volgens sommige nog mooiere en "zwaardere" zijn.
Grtzz
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ze zo veel verschil zetten op die tijdspoorten. Ik meen mij te herinneren dat wij bij de eerste poort bijna 2 uur reserve hadden. Man man wat zag ik het toen nog goed zitten. Uiteindelijk had ik dan na de Mandelon nog slechts een goeie 30 minuten, alhoewel we toch een redelijk constant tempo zijn blijven rijden dacht ik. Ik vermoed dan toch dat er een redelijke grote massa gesneuveld is op die laatste tijdspoorten, of zou dat een ingecalculeeerde berekening zijn van de organisatoren?
Re: Cristalp 2005
Ik bedoel maar, als je de eerste serie tijdspoorten maar nipt haalt je de laatste bijna zeker niet zult halen.neeskens wrote:Tijdspoorten geen belang?
Dat weet ik zo niet.
Als je altijd hetzelfde ritme aanhoudt en rekening houdt met de stijgende vermoeidheid over het traject liggen eigenlijk alleen de laatste 2 poorten op een haalbare afstand van elkaar, zoals vooropgesteld door de organisatie. Voor de rest calculeer je best ruim wat overschot in.
Anderzijds moet je je krachten dan ook weer niet verdelen over de aangekondige 130 km maar over 100 km. Want eenmaal aan de voet van de Pas de Lona ben je voorbij de laatste toijdsgrens en kan je desnoods enkele uren liggen te recupereren (massage incluis
Neen, eigenlijk niet. De massage staat vlak na de laatste tijdspoort. Maar je moet het gebied van deze bevooradingspost wel ontruimen voor een bepaalde tijd maar je wordt er niet meer geklokt.
Zo dacht ik het toch, kan verkeerd zijn want ik was toen niet meer al te helder
Eigenlijk wel een beetje belachelijk. Je moet dit 'gebied' idd ontuimen en 5 m verder mag je als het ware blijven liggen tot den donker.
Zo dacht ik het toch, kan verkeerd zijn want ik was toen niet meer al te helder
Eigenlijk wel een beetje belachelijk. Je moet dit 'gebied' idd ontuimen en 5 m verder mag je als het ware blijven liggen tot den donker.