Zondag morgen ook ( 1ste x ) samen met mijn schoonbroer geweest!
Hadden de dag ervoor trouwfeest gehad en hadden maar een paar uurtjes geslapen!
Als opwarming de gele route genomen met wel de slingerberg (weg) erbij!
onmiddelijk erachter de rode (dodentocht) genomen! Deze is echt de moeite wel 1 x van de fiets moeten stappen op de eerste beklimming (blijft maar duren) we gaan over een paar weekjes terug als we eens goed uitgerust zijn en gene kater hebben! dan zal het zeker lukken!
maar wat ze zeggen van 2 uur nodig te hebben voor de dodentocht
is toch lichtjes overdreven! we hebben de gele en rode op 1uur 12 min gereden! het is iets van een 20 a 21 km samen, maar zeker de moeite!!!!
Groetjess
De maasvallei
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
ben er vandaag geweest, en het blijkt dus dat ik nog heel veel moet bijleren (ben pas 2 maanden bezig)
ten eerste er was niemand int kot voor wat uitleg betreft de routes (heb ook niet moeten betalen), dan maar de rode pijl proberen te volgen, al vlug wist ik de weg niet meer, ben ik zo maar wat gaan rondrijden tot ik de eerste terril tegenkwan, die met de houten balken,daar was geen beginnen aan voor mij, of fiets omhoog, of slippend wiel, ook de eerste keer me kleinste tandwiel gebruikt maar zo goed als heel de klim te voet gedaan op het laatste stukje na. eens boven dacht ik fijn bergaf te cruisen, niks is minder waar, amai, berg af constant met de remmen helemaal dicht (weet niet of dit normaal is) en heb zelfs een stuk bergaf gewandeld. Hierna een fijne singletrack gevolgd door de 2de terril. deze wel makkelijk bovengeraakt (asfalt) en weer terug naar beneden gesukkeld, laatste stukje dacht ik van zal wel gaan en hoppa, overkop, computerke afgebroken. (ben al bij al ne keer of 4 gevallen) Weer mijn weg kwijt waardoor ik terug aan de voet van de 2de terril was aangekomen, daar dan maar het gele pijltje gevolgd tot aan de auto. derde terril dus helemaal niet gevonden (mss maar goed
).
Maar wil er wel nog eens terug gaan, liefst met iemand erbij met wat meer ervaring die mij enkele tips kan geven.
grtz
ten eerste er was niemand int kot voor wat uitleg betreft de routes (heb ook niet moeten betalen), dan maar de rode pijl proberen te volgen, al vlug wist ik de weg niet meer, ben ik zo maar wat gaan rondrijden tot ik de eerste terril tegenkwan, die met de houten balken,daar was geen beginnen aan voor mij, of fiets omhoog, of slippend wiel, ook de eerste keer me kleinste tandwiel gebruikt maar zo goed als heel de klim te voet gedaan op het laatste stukje na. eens boven dacht ik fijn bergaf te cruisen, niks is minder waar, amai, berg af constant met de remmen helemaal dicht (weet niet of dit normaal is) en heb zelfs een stuk bergaf gewandeld. Hierna een fijne singletrack gevolgd door de 2de terril. deze wel makkelijk bovengeraakt (asfalt) en weer terug naar beneden gesukkeld, laatste stukje dacht ik van zal wel gaan en hoppa, overkop, computerke afgebroken. (ben al bij al ne keer of 4 gevallen) Weer mijn weg kwijt waardoor ik terug aan de voet van de 2de terril was aangekomen, daar dan maar het gele pijltje gevolgd tot aan de auto. derde terril dus helemaal niet gevonden (mss maar goed
Maar wil er wel nog eens terug gaan, liefst met iemand erbij met wat meer ervaring die mij enkele tips kan geven.
grtz
-
Corsa
- Mountainbiker
Headshot : Volgens mij hebt gij de 2e en 3e terril gedaan,want de 2e terril is die met die moeilijke afdaling waar ge uw remmen opgebruikt of te voet gaat (aan u de keuze daar
) en de 3e terril is die met dat asfalt naar boven (maar goed dat ge daar de achterkant ni gepakt hebt om af te dalen
)
greetsss
greetsss
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
De afdaling van de derde terril aan de achterkant is toch wel redelijk kamikaze, alhoewel met u achterwerk goed achter het zadel lukt het wel. Het is gewoon een kwestie van u fiets goed onder controle te houden en niet te veel schrik te hebben !Corsa wrote:LOL![]()
![]()
Ge zijt niet de enigste die der niet veel van bakt zenne, omhoog gaat daar ook moeilijk, en omlaag ook , dus ge moet gene schrik hebben dat ge een slecht figuur slaat , ik zou dat daar ook wel eens kunnen doen![]()
greetsss
Het naarboven fietsen van de terrils is ook niet ondoenbaar. Het is volgens mij belangrijk dat je een goede cadans, souplesse toepast en in een vloeiende naar boven probeert te rijden.
eigenlijk zou het eens goed zijn moest hier een soort van clinic georganiseerd worden, ik ben ervan overtuigd dat de meeste meeer kunnen dan ze denken !
-
derpassat
- Mountainbiker
vriendin en ik hebben vorige week zondag de rode tocht gemaakt, was wel de moeite! Zo een mooi uitzicht van op de 3 terrils.
Afdaling van de 2 de viel nog mee, enkel laatste stukje bleef je gewoon door slippen...Goed dat het droog was.
We gaan dit weekend nog eens terug, voor een andere route te rijden, zo mooi en rustig daar
Zou het echt spijtig vinden als ze daar bungalows...gaan neer zetten !
Nog wat foto'kes
1ste terrill redelijk zwaar omhoog:

ik op de top van de 1ste terril:

en nog wat uitzichten

en de laatste:

Mvg Bert
Afdaling van de 2 de viel nog mee, enkel laatste stukje bleef je gewoon door slippen...Goed dat het droog was.
We gaan dit weekend nog eens terug, voor een andere route te rijden, zo mooi en rustig daar
Zou het echt spijtig vinden als ze daar bungalows...gaan neer zetten !
Nog wat foto'kes
1ste terrill redelijk zwaar omhoog:

ik op de top van de 1ste terril:

en nog wat uitzichten

en de laatste:

Mvg Bert
Ik ben der vandaag geweest, echt een ferm parcours. Leuk om vaardigheid op te doen, wat zeer welkom is nu ik mijn nieuwe fiets heb. Ik heb de rode route gevolgd , dus de 3 terrils gedaan. Dat downhill stukje is toch vieze boel, amai men botten. Kan zijn dat ik morgen terug ga met een groepje van 3, feel free to join. PM me dan maar even...
Grtz
Grtz
Een vraagje, ik wou ook eens naar dilsen afzakken en ben dus vandaag geweest.
Nu volgens mijn gps bestaat de hoeveweg 59 in dilsen niet maar wel nr 145.
Dat bracht mij bij een hotel 'Feuille d'or' als ik mij niet vergis.
Ben daar dan in het bos gaar rondrijden maar ik heb geen mtb-routes gevonden wel leuk om te rijden over de verschillende wandelwegen met snelle afdalingen en steile klimmen.
Kan iemand mij misschien even uitleggen hoe ik bij die terrils geraak als ik vanuit genk kom of een adres geven vanwaar ik kan inpikken op een route.
Alvast bedankt.
Nu volgens mijn gps bestaat de hoeveweg 59 in dilsen niet maar wel nr 145.
Dat bracht mij bij een hotel 'Feuille d'or' als ik mij niet vergis.
Ben daar dan in het bos gaar rondrijden maar ik heb geen mtb-routes gevonden wel leuk om te rijden over de verschillende wandelwegen met snelle afdalingen en steile klimmen.
Kan iemand mij misschien even uitleggen hoe ik bij die terrils geraak als ik vanuit genk kom of een adres geven vanwaar ik kan inpikken op een route.
Alvast bedankt.
- MTBart
- Mountainbiker
Als je van Genk komt is het het makkelijkst om door te rijden tot aan de lichten in Lanklaar (waar je ook in draait om naar Maasmechelen village te rijden) aan de Esso naar rechts. Deze baan volg je en aan de scherpe bocht naar links (richting village) draai je rechts. Deze weg volg je ook, op een bepaald moment is de weg onverhard, blijven volgen.
Zo kom je aan de toegangs poort van de maasvallei waar je je auto kan plaatsen en na betaling kan je de routes rijden.
Zo kom je aan de toegangs poort van de maasvallei waar je je auto kan plaatsen en na betaling kan je de routes rijden.